Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Να ακουστεί ο θρήνος μας

—- 29 Δεκεμβρίου 2022, καθηλωμένος ήδη δύο ώρες στον σιδηροδρομικό σταθμό της Καλαμπάκας, έγραφα στο twitter: «Δύο ώρες – έως..

—- 29 Δεκεμβρίου 2022, καθηλωμένος ήδη δύο ώρες στον σιδηροδρομικό σταθμό της Καλαμπάκας, έγραφα στο twitter: «Δύο ώρες – έως τώρα- στον συρμό Καλαμπάκα- Αθήνα. Αρχική ενημέρωση περί ‘’κυκλοφοριακού προβλήματος’’, νεότερη περί συνέχισης της ‘’συμφόρησης’’. Μποτιλιάρισμα στα τρένα… Να ‘ναι καλά το αόρατο χέρι της αγοράς και οι κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ για το χάλι των σιδηροδρόμων».

Τελικά η αναμονή συνεχίστηκε κι έφτασα στην Αθήνα ώρες μετά το προβλεπόμενο. Πού να εκφράσω τα παράπονά μου; Στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων; Μα, η σύστασή του (ν. 5014/2023) ψηφίστηκε πρόσφατα και λειτούργησε τόσο καλά που ο Μητσοτάκης ανακοίνωσε τη σύσταση άλλης επιτροπής.

Τώρα, θα πεις: συγκρίνεται η καθυστέρηση αναχώρησης ενός δρομολογίου με το έγκλημα στα Τέμπη; Όχι, κατηγορηματικά. Είναι όμως ένδειξη, μία ακόμη, ότι εδώ και καιρό στο τρένο συμβαίνει «κάτι». Όπως σωστά έγραφε συνάδελφος: «Από εκεί που αυτό το ‘’κάτι’’ ήταν η εξαίρεση, πλέον το να το γλυτώσεις γίνεται έως και είδηση, όταν παίρνουμε τηλέφωνο τους δικούς μας και λέμε ‘’ήρθα στην ώρα μου’’».

Κι όταν το «ήρθα στην ώρα μου» αποτελεί είδηση, καταλαβαίνουμε πόσο γρήγορα φτάσαμε στο κομμένο καλώδιο των 25χιλ. βολτ που έπεσε πάνω στην προηγούμενη αμαξοστοιχία, ακινητοποιώντας την, αλλά και στο μετωπικό ολοκαύτωμα στα Τέμπη.

—- 2010 κι ενώ οι εκπρόσωποι των δανειστών ξεφυλλίζουν την Έκθεση για τη δεινή οικονομική κατάσταση του ΟΣΕ, ο αντιπρόσωπος του ΔΝΤ, κ. Τόμσεν ξεφυλλίζει, νευριάζει και γεμάτος οργή πετά κάτω τις οικονομικές καταστάσεις και φωνάζει: «Κλείστε τον»! Οι εκπρόσωποι της ελληνικής κυβέρνησης «παγώνουν», αναφέρει το ρεπορτάζ του «Βήματος».

Έτσι, η ΤΡΕΝΟΣΕ και η ΕΕΣΣΤΥ ( μονάδα συντήρησης τροχαίου υλικού του ΟΣΕ) μπαίνουν στο ΤΑΙΠΕΔ και ακολουθούν την πεπατημένη της νεοφιλελεύθερης πρακτικής κοινωνικοποίησης των ζημιών και ιδιωτικοποίησης των κερδών.

—- 2017 κι η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), μετά το ατύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης τονίζει πως η σιδηροδρομική υποδομή της χώρας είναι σε απελπιστική κατάσταση, καθώς στο 80% αυτής δεν λειτουργούσαν τα απαραίτητα συστήματα.

—- 2022, Φεβρουάριος: Η ΠΕΠΕ αιτείται συνάντησης προκειμένου να εκθέσει στους αρμόδιους την «πραγματική κατάσταση που επικρατεί στον ελληνικό σιδηρόδρομο». Δύο μήνες μετά, παραιτείται ο πρόεδρος της Επιτροπής, αρμόδιας για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, κ. Χρ. Κατσιούλης.

—- 2022, Οκτώβριος: Μετά τον εκτροχιασμό αμαξοστοιχίας στην Τιθορέα, η ΠΕΠΕ καταγγέλλει πως το σύστημα τηλεδιοίκησης που είχε εγκαινιαστεί 4 μήνες πριν, ουσιαστικά δεν λειτουργεί. Έναν μήνα αργότερα, οι μηχανοδηγοί στέλνουν εξώδικο προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τον ΟΣΕ θέτοντάς τους προ των ευθυνών τους και προκηρύσσουν απεργία. Η Hellenic Train προσφεύγει ενάντια στην απεργία και όπως πάντα κερδίζει την προσφυγή. Κι όλα συνεχίζουν κανονικά.

—- 2023, Φεβρουάριος: ΜΠΑΜ! 57 άνθρωποι- μέχρι τώρα- νέοι στην πλειοψηφία τους στέλνονται από την χαρά του καρναβαλιού, απευθείας στον θάνατο!

Είμαι σίγουρος ότι τα γνωρίζετε όλα αυτά. Άλλωστε, όπως πάντα συμβαίνει σ’ αυτόν τον τόπο, μόνο το αίμα είναι ικανό να σηκώσει το χαλάκι και να αναδείξει την ατελείωτη βρωμιά ενός συστήματος απαξίωσης των δημόσιων υπηρεσιών προς χάριν εταιρειών- μαφία και μερικών «κολλητών». Έχει σημασία όμως να έχουμε την πλήρη εικόνα της ντροπής. Όχι μόνο γιατί το οφείλουμε στους νεκρούς, μα και γιατί στιγμές μετά το ατύχημα η μιντιακή ασπίδα του «δεν υπάρχει εναλλακτική» έβαλε μπροστά τα γνωστά πλυντήρια διαστρέβλωσης της πραγματικότητας και αποποίησης ευθυνών.

Όμως, η ενοχλητική αλογόμυγα της αλήθειας συνεχίζει να χαλά τη σούπα σε γαλάζιους, πράσινους και ροζουλί «εκσυγχρονιστές». Σύμφωνα με αποκαλυπτικό δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών» την ίδια ώρα που το ελληνικό κράτος μπουκώνει την Hellenic Train με 750 εκατ. σε βάθος 15ετίας για να εκτελεί όλα τα δρομολόγια ως «άγονα», βρίσκει στον δημόσιο ΟΣΕ τον αποδιοπομπαίο τράγο για κάθε «στραβή». Τον δημόσιο ΟΣΕ που παραμένει χωρίς προσωπικό και προσλήψεις από το 1984, με υπερωρίες υπαλλήλων και με «εξωτερικούς συνεργάτες» που εκπαιδεύονται όπως- όπως και πληρώνονται με μπλοκάκι.

«Οι «μάνατζερ» του ΟΣΕ», γράφει ο συνάδελφος Γρ. Τραγγανίδας, «προσλαμβάνουν «μπλοκάκηδες» για την κομβική θέση του σταθμάρχη. Για έξι μήνες. Και το δημοσιεύουν στην «Διαύγεια» την ώρα που οι μονάδες διάσωσης στα Τέμπη, προσπαθούν να ξεχωρίσουν τους ανθρώπους από τα σίδερα. Όσο υπολογίζεται περίπου ο χρόνος ζωής της πολιτικής μνήμης, σε συλλογικό επίπεδο».

 Κι ίσως εδώ είναι το κλειδί της επόμενη ημέρας. Να θυμόμαστε. Να μην ξεχάσουμε ότι μόλις δύο ημέρες μετά το μακελειό, οι απεργοί του μετρό που διεκδικούσαν ΑΣΦΑΛΕΙΑ στις μεταφορές βρέθηκαν στα δικαστήρια. Παράνομη η απεργία τους, όπως «παράνομες» χαρακτηρίζονταν και οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα τρένα, με τη στάμπα των κακομαθημένων «συντεχνιών».

Να θυμόμαστε και να διεκδικούμε, ώστε το «πάμε κι όπου βγει» να γίνει επιτέλους «πάμε αλλιώς».

*[email protected]

 

 

 

 

 

Σχετικά θέματα

Απόψεις