Πολλά είναι τα ερωτηματικά που προκύπτουν από την πολύνεκρη σύγκρουση στρατιωτικού ελικοπτέρου στις ΗΠΑ (τύπου Black Hawk που λέγεται πως πραγματοποιούσε «εκπαιδευτική πτήση») με επιβατικό αεροσκάφος της εταιρείας American Airlines, κοντά στο αεροδρόμιο « Ρόναλντ Ρήγκαν» της Ουάσιγκτον.
Ουσιαστικά, σύμφωνα με δηλώσεις των αρχών αλλά και του ίδιου του Τράμπ, δεν αναμένεται να βρεθεί κάποιος επιζώντας στα νερά του ποταμού Πότομακ και οι 64 επιβάτες του αεροπλάνου καθώς και τα μέλη του πληρώματος του ελικοπτέρου θεωρούνται νεκροί. Στο αεροπλάνο επέβαιναν και αρκετοί αθλητές του καλλιτεχνικού πατινάζ, ανάμεσα τους και Ρώσοι.
Ο υπουργός Άμυνας, Π. Σέγκσεθ αναφέρθηκε σε «λάθος» όταν αναφέρθηκε στην πτήση που πραγματοποιούσε λίγο πριν την σύγκρουση με το αεροσκάφος της American Airlines το στρατιωτικό ελικόπτερο Black Hawk δίχως να δώσει άλλες πληροφορίες.
Ο Τραμπ κάνοντας την πρώτη αναφορά σχετικά με την σύγκρουση με ανάρτηση του στο «Truth Social» είπε ότι αυτή «θα έπρεπε να είχε αποφευχθεί», προσθέτοντας πως «Το αεροπλάνο βρισκόταν σε τέλεια, συνηθισμένη προσέγγιση στο αεροδρόμιο. Το ελικόπτερο κατευθυνόταν απευθείας πάνω στο αεροπλάνο για παρατεταμένο χρονικό διάστημα. Η νύχτα ήταν καθαρή, τα φώτα του αεροπλάνου έλαμπαν, γιατί το ελικόπτερο δεν έκανε άνοδο ή κάθοδο ή στροφή; Γιατί ο πύργος ελέγχου δεν είπε στο ελικόπτερο τι να κάνει αντί να το ρωτάει αν είδε το αεροπλάνο. Αυτή είναι άσχημη κατάσταση, που είναι φανερό πως θα έπρεπε να είχε αποφευχθεί».
Στη συνέχεια, σε συνέντευξη που έδωσε στο Λευκό Οίκο ισχυρίστηκε πως υπάρχουν «ισχυρές γνώμες και απόψεις» και ουσιαστικά έκανε αναφορά γενικά και αόριστα στα «κριτήρια» με τα οποία πραγματοποιούνταν προσλήψεις στις υπηρεσίες των αερομεταφορών υπό την Προεδρία του Ομπάμα και του Μπάιντεν.
Σε κάθε περίπτωση και ενώ για ακόμα μια φορά οι «αρχές δεσμεύονται για ουσιαστική έρευνα», είναι δεδομένη η τραγική κατάσταση που επικρατεί στην ασφάλεια των αερομεταφορών από τις ΗΠΑ μέχρι και την Ελλάδα.
Ένα ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί πως από το 2023 σε έκθεση από την «Διεθνή Ομοσπονδία Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας» καταγράφονταν μεγάλες ελλείψεις στον συγκεκριμένο προσωπικό σχεδόν σε κάθε μέρος του πλανήτη και ιδιαίτερα στις ΗΠΑ και την ΕΕ.
Τα ειδησιογραφικά μέσα τότε έγραφαν πως το 2023 «σημειώθηκε έλλειψη 700 με 1.000 ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας σε όλη την Ευρώπη. Το συγκεκριμένο κενό σε προσωπικό δημιουργήθηκε από τη ραγδαία επιστροφή στα αεροπορικά ταξίδια μετά την πανδημία του κορονοϊού». Εξηγώντας το γιατί συνέβη αυτό η απάντηση ήταν η προφανής: Οι εταιρείες και τα αστικά κράτη μείωσαν το σχετικό προσωπικό σε περίοδο μειωμένης επιβατικής κίνησης αλλά και έντασης του καπιταλιστικού ανταγωνισμού και δεν το αναπλήρωσαν ποτέ, όταν η επιβατική κίνηση ξεπέρασε και τα προ πανδημίας επίπεδα…
ΠΗΓΗ: 902.gr