Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Οταν έκλαψαν οι κροκόδειλοι…που πριν κώφευαν προκλητικά!

 Ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλή, ο οποίος βρέθηκε στο σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, ήταν δακρυσμένος…..  «Σήμερα είναι..

 Ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλή, ο οποίος βρέθηκε στο σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, ήταν δακρυσμένος….. 

«Σήμερα είναι μια πραγματικά θλιβερή ημέρα. Και σήμερα όσοι έχουμε βρεθεί εδώ εκφράζουμε την οδύνη και τη θλίψη διότι οι σκηνές που βλέπουμε είναι πραγματικά συγκλονιστικές. Αυτή τη στιγμή οι σκέψεις όλων βρίσκονται στα θύματα και στις οικογένειές τους. Γνωρίζετε και καταλαβαίνετε ότι πρόκειται για μια πολύ δύσκολη επιχείρηση έρευνας και διάσωσης. Ακόμα δεν γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό των θυμάτων» είπε ο Κώστας Καραμανλής, ο οποίος είδε από κοντά το σημείο της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη. Και συμπλήρωσε: «Εγώ θέλω και είμαι υποχρεωμένος να πω ένα πράγμα: Θα διερευνήσουμε με απόλυτη σοβαρότητα και διαφάνεια τα αίτια αυτού του τραγικού συμβάντος. Ό,τι πούμε τώρα είναι πρώιμο και με αυτόν τον τρόπο θα σας έλεγα ότι βεβηλώνουμε τους νεκρούς που χάθηκαν». Σε αυτό το σημείο ήταν που δάκρυσε…. «Θα ήθελα να δείξουμε ψυχραιμία και να μείνουμε στο ότι θα κάνουμε το παν για να διερευνήσουμε τα αίτια και να μην αφήσουμε τίποτα κάτω από το χαλί»…

Δεν είχαμε καμία αμφιβολία… ούτε για την ετεροχρονισμένη θλίψη, δηλαδή εκείνη την θλίψη που εμφανίζεται μετά την τραγωδία, ενώ πριν δεν δίνουν δεκάρα για εκείνους που φωνάζουν “πάρτε μέτρα για να μην συμβεί  καμία τραγωδία”! 

Δεν είχαμε καμία αμφιβολία … ούτε για το ότι “θα χυθεί άπλετο φως και δεν θα μείνει τίποτα κάτω από το χαλί…” Στο μεταξύ φρόντιζαν να θάβουν κάτω από το χαλί όλες τις προειδοποιήσεις, καταγγελίες, τα εξώδικα, τις παραιτήσεις  των εργαζομένων για την άθλια εικόνα του σιδηροδρομικού δικτύου. Γεγονός, που μπορεί να αποτελεί και μία ένδειξη για είδος και την ποιότητα του άπλετου φωτός που θα χυθεί. 

Βεβαίως και ο πρωθυπουργός μετ ‘επιτάσεως είπε «Θα μάθουμε τα αίτια της τραγωδίας και θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο»,  μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες, στα Τέμπη όπου μετέβη μετά το τραγικό συμβάν. 

Στο μεταξύ όλοι έχουν κάνει ό,τι περνούσε από το χέρι τους για να ξεπουλήσουν το σιδηρόδρομο και να έχει σήμερα τα χάλια που έχει… αυτά τα χάλια εξ’ αιτίας των οποίων σήμερα όλος ο ελληνικός λαός λαός θρηνεί μπροστά σε μία αδιανόητη τραγωδία. 

Και ενώ όλοι έβαζαν τα χέρια τους για να μην θιγούν τα κέρδη της ιδιωτικής εταιρείας, αλλά  έβγαζαν την ουρά τους για να μην ληφθεί κανένα μέτρο ασφάλειας και προστασίας του λαού που μετακινείται και ταξιδεύει, οι εργαζόμενοι φώναζαν μάταια. 

Συγκεκριμένα:

1) Τον Νοέμβριο του 2022 η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, είχε αποστείλει εξώδικο και στον κ. Καραμανλή μεταξύ άλλων  στο οποίο απαριθμούσαν το πλήθος των προβλημάτων που προκαλούν «η κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής και η έλλειψη συντήρησης», σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι:

  • Δεν λειτουργούν εδώ και πολλά έτη φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση.
  • Δεν λειτουργεί το σύστημα ETCS το οποίο προστατεύει απέναντι στο ανθρώπινο λάθος, παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές!
  • Η ελλιπής περίφραξη της υποδομής καθιστά εύκολη την πρόσβαση σε πεζούς σε πολλά σημεία, συνεπεία της οποίας υπάρχει συνεχώς απώλεια ανθρώπινων ζωών.
  • Δεν καθαρίζεται καν η πυκνή βλάστηση που περιορίζει την ορατότητα και καλύπτει ακόμα και σήματα γραμμής.
  • Εδώ και 15 χρόνια δεν λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας και φωτισμού εντός των σηράγγων στον Προαστιακό Αθήνας (Μέγαρα) και είναι αδύνατη η επικοινωνία όταν τρένο βρίσκεται μέσα σε αυτές!

2) Στις 27 Απριλίου του 2022, ο Χρήστος Κατσιούλης, πρόεδρος της επιτροπής ETCS, η οποία είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, είχε υποβάλει την παραίτησή του στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ.

Μάλιστα, είχε επισημάνει τις ενέργειες της  ΕΡΓΟΣΕ με τις οποίες διαφωνούσε, ενώ είχε καταγγείλει καθυστερήσεις, μη τήρηση φυσικού αντικειμένου και κακοδιαχείριση συμβάσεων, που αφορούν έργα σηματοδότησης και ασφάλειας των γραμμών.

 3) Η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, γνωρίζει ότι εν έτη 2023 στην Ελλάδα γίνονται λειτουργίες στο σιδηροδρομικό δίκτυο χειροκίνητα! Όπως κατήγγειλε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ Κώστας Γενηδούνιας: «Δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως. Υπάρχουν ηλεκτρονικά συστήματα, δεν λειτουργούν, ρωτήστε τους υπευθύνους»…

 4) Μόλις στις 7 Φεβρουαρίου 2023, η «Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση» Σιδηροδρομικών (ΔΕΣΚ), λιγότερο από ένα μήνα πριν έγραφε ““Οσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό”…Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις”. Και το δυστύχημα ήρθε… Ετσι που σήμερα μετράμε δεκάδες νεκρούς και κροκοδείλια δάκρυα! 

5) Μέχρι και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας, είχε ομολογήσει ότι ο ΟΣΕ δεν μπορεί να κάνει προληπτική συντήρηση του δικτύου διότι αυτή απαιτεί 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Οπως είπε, για το 2022 ο Οργανισμός πήρε 25 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Μεταφορών γι’ αυτόν τον σκοπό, δηλαδή τα μισά! Γι’ αυτό και η συντήρηση – πρόσθεσε – δεν είναι προληπτική αλλά «διορθωτική», με ό,τι αυτό σημαίνει για την ασφάλεια των μεταφορών. 

Μόνο που ό,τι έγινε σήμερα δεν διορθώνεται…. κύριοι των δακρύων και των υποσχέσεων του “θα χυθεί άπλετο φως”. 

Σχετικά θέματα

Απόψεις