Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Πρόεδρος μηχανοδηγών: «Δεν λειτουργεί το σύστημα ελέγχου» – «Όλα γίνονται χειροκίνητα»!

Στα τραγικά λάθη και τις παραλείψεις που προκάλεσαν την τραγωδία με τη σύγκρουση των δύο τραίνων στα Τέμπη αναφέρθηκε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών..

Στα τραγικά λάθη και τις παραλείψεις που προκάλεσαν την τραγωδία με τη σύγκρουση των δύο τραίνων στα Τέμπη αναφέρθηκε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας λέγοντας χαρακτηριστικά πως τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν λειτουργούν εδώ και χρόνια. Δεν λειτουργεί τίποτα και όλα γίνονται χειροκίνητα, είπε. 

«Έχει συμβεί το αδιανόητο. Τα δύο τραίνα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το ένα ανέβαινε προς Θεσσαλονίκη, το επιβατικό και το εμπορικό κατέβαινε από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και απ’ ότι φαίνεται υπήρχε μετωπική σύγκρουση, με τα τραγικά αποτελέσματα που βλέπουμε», είπε αρχικά μιλώντας στην ΕΡΤ ο κ. Γενηδούνιας.

«Δεν λειτουργεί τίποτα, όλα γίνονται χειροκίνητα, με ανθρώπινο παράγοντα. Είμαστε στο manual σε όλο το δίκτυο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όπως και στο σημείο αυτό», είπε ακόμα τονίζοντας ότι ούτε οι ενδείξεις, τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος κυκλοφορίας λειτουργούν.

«Αν αυτά λειτουργούσαν, οι οδηγοί θα έβλεπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων μεταξύ τους», πρόσθεσε.

«Δεν λειτουργούν εδώ και καιρό, έχουμε κάνει αιτήματα, δεν λειτουργεί» συμπλήρωσε, υπογραμμίζοντας ότι ο μηχανοδηγός λαμβάνει εντολές από τον ένα σταθμάρχη στον άλλον για να προχωρήσει.

«Δηλαδή στην Αθήνα λέει «θα πάτε μέχρι το Μενίδι. Στο Μενίδι θα πάτε μέχρι τα Κιούρκα». Αυτό γίνεται περίπου σε 15 σημεία στη διαδρομή από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη γιατί δεν λειτουργεί κανένα σύστημα, τηλεδοιήκησης, φωτοσήμανσης. Δεν λειτουργεί τίποτα», συμπλήρωσε.

«Τα συστήματα υπήρχαν, πλέον δεν λειτουργούν και οι ευθύνες θα πρέπει να αναζητηθούν από τους αρμόδιους, εμείς συνεχώς διαμαρτυρόμαστε» πρόσθεσε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών ΟΣΕ.

«Οι μηχανοδηγοί παίρνουν εντολές και όπου μας πηγαίνουν, πηγαίνουμε κι αυτή τη στιγμή βρέθηκαν δύο τραίνα στην ίδια γραμμή, το ένα κατέβαινε, το άλλο ανέβαινε», συμπλήρωσε.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Γενηδούνιας η γραμμή στο δίκτυο Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι διπλή, συνεπώς δεν θα έπρεπε να βρεθούν τα δύο τραίνα στην ίδια γραμμή και στην ίδια κατεύθυνση και δεν θα έπρεπε να συναντηθούν πουθενά κατά τη διάρκεια της διαδρομής.

«Η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι διπλή, αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα υπάρχουν εκεί διακλαδώσεις που κατευθύνουν τα τρένα. Είναι αδιανόητο. Δεν λειτουργούν τα συστήματα και οι ενδείξεις. Όλα λειτουργούν χειροκίνητα και εμπειρικά», κατέληξε.

Σχετικά θέματα

Απόψεις