Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Όταν από τις κυρώσεις των ΗΠΑ θησαυρίζουν οι Έλληνες εφοπλιστές…

Αύξηση 3,1% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 κόρων και άνω) τον Αύγουστο εφέτος σε σύγκριση με..

Αύξηση 3,1% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 κόρων και άνω) τον Αύγουστο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Αυγούστου 2018, έναντι μείωσης 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2018 προς το 2017, και πλέον αριθμεί 1.884 πλοία, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Ο εμπορικός στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών που δεν τον άγγιξε σε κανένα σημείο η κρίση μεγεθύνεται. Τα κέρδη των εφοπλιστών αυγατίζουν. Αγοράζουν νέα καράβια και παραμένουν παγκόσμιοι παίκτες.

Πώς όμως αυτά τα …«πατριωτάκια» θησαυρίζουν; Γιατί άραγε «πανηγυρίζουν» κάθε φορά που υπάρχει «αναμπουμπούλα» στον πλανήτη; Γιατί σε σχέση με τους «κοινούς θνητούς» δεν τρέμουν πολέμους, κυρώσεις, ιμπεριαλιστικές συγκρούσεις και ανταγωνισμούς; Οι απαντήσεις ακολουθούν:

Οι κυρώσεις που επέβαλαν οι ΗΠΑ στην Cosco, σύμφωνα με το 5wnews.gr, «καθώς ο κινεζικός κολοσσός συνέχιζε να φορτώνει πετρέλαιο από το Ιράν που είναι στο στόχαστρο των αμερικάνων, έχει ως αποτέλεσμα να εκτοξευθούν τα ναύλα για τα δεξαμενόπλοια και μαζί με αυτά και οι τιμές των μετοχών των εισηγμένων στα χρηματιστήρια ναυτιλιακών εταιρειών με tankers.

Ένα υπερ δεξαμενόπλοιο-VLCC χωρητικότητας άνω των 300.000 ναυλώνεται σήμερα στις 120.000 δολάρια ημερησίως από 60.000 που ήταν πριν από λίγες ημέρες, αύξηση 100%. Επίσης δεξαμενόπλοια τύπου aframax ναυλώνονται από 30.000 έως 60.000 δολάρια την ημέρα από 20.000-30.000 πριν από λίγο καιρό. Τα δεξαμενόπλοια τύπου suezmax ναυλώνονται 70 έως 80.000 ημερησίως από 25.000 πριν από 10 ημέρες».

Σύμφωνα επίσης με το businessdaily.gr «πρόκειται για μια εκρηκτική κατάσταση, η οποία οφείλεται στην αιφνίδια μείωση της προσφοράς δεξαμενόπλοιων VLCC, ως αποτέλεσμα των κυρώσεων που επέβαλαν οι ΗΠΑ καταρχάς σε θυγατρικές της κινεζικής Cosco, εγκαλώντας τες ότι έσπασαν το “εμπάργκο” και συνεργάστηκαν με τον Ιράν. Το γεγονός προκάλεσε την πρώτη μεγάλη αύξηση των ναύλων πριν από 10 ημέρες, καθώς εν μία νυκτί, αφαιρέθηκαν από την διεθνή ναυλαγορά 43 υπερδεξαμενόπλοια. Ακόμα πιο έντονοι όμως ήταν οι «κραδασμοί» στην αγορά από την νέα παρέμβαση των ΗΠΑ στην αγορά, μέσω της έκδοσης απαγορευτικού για όσα δεξαμενόπλοια μετέφεραν αργό πετρέλαιο από την Βενεζουέλα, κατά την διάρκεια του τελευταίου χρόνου.

Το αποτέλεσμα της εν λόγω κίνησης ήταν να βρεθούν εκτός αγοράς επιπλέον 250 δεξαμενόπλοια. Όπως έγινε γνωστό ήδη οι μεγαλύτεροι ναυλωτές παγκοσμίως, όπως η αμερικανική Exxon Mobil Corp., η νορβηγική Equinor, η ελβετική Trafigura και η κινεζική Sinopec, έβαλαν τα εν λόγω πλοία στην «μαύρη λίστα» τους. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί μια τεχνητή ουσιαστικά έλλειψη προσφοράς, με αποτέλεσμα να αυξηθούν οι ναύλοι στην spot αγορά».

Και τώρα στο ζουμί. Από την συγκεκριμένη «κρίση» που προκάλεσαν οι κυρώσεις κερδίζουν οι Έλληνες εφοπλιστές. Γιατί; Γιατί ελέγχουν το 25% του στόλου παγκοσμίως.

Όσο λοιπόν  τα …φυλλοκάρδια μισθωτών, συνταξιούχων και μικρών επαγγελματιών θα τρέμουν από μια κρίση που θα φέρει αύξηση στην τιμή της βενζίνης και του πετρελαίου θέρμανσης, οι Έλληνες εφοπλιστές θα βγάζουν υπερκέρδη!!!

Η συγκεκριμένη εξέλιξη ευνοεί ιδιαίτερα τους έλληνες Εφοπλιστές αφού ένα στα τέσσερα δεξαμενόπλοια είναι ελληνικής ιδιοκτησίας και ευνοείται από τον διπλασιασμό ή και τον τριπλασιασμό των εσόδων από το μεταφορικό έργο.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα στοιχεία της Carksons στην κορυφή βρίσκουμε:

• Τον Όμιλο Τσάκου με την εισηγμένη ΤΕΝ έχουν 74
• Την Minerva Marine του Ανδρέα Μαρτίνου με 66
• Τον Γιώργο Προκοπίου με τις εταιρείες Dynacom/Dynagas/Sea Trades με 65
• Τη Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου με 58
• Τον Όμιλο Αγγελικούση με 52
• Τον Γιώργο Οικονόμου με τις Cardiff/TMS με 50
• Τη Navios της Αγγελικής Φράγκου με 46 δεξαμενόπλοια
• Την Capital ship management συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη με 44
• Tην AVIN οικογένειας Βαρδινογιάννη με 36
• Την East Med του Θανάση Μαρτίνου με 30
• Marmaras/delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη με 30
• Eletson Corporation, των οικογενειών Καρασταμάτη, Κέρτσικοφ, Χατζηελευθεριάδη με 23
• Alpha/Amethyst/Pantheon της Αννας Αγγελικούση με 22
• Consolidated Marine της οικογένειας Λάτση με 22
• Springfield συμφερόντων Ωνάση με 22
• Kyklades Maritime του Γιάννη Αλαφούζου με 17

Με βάση τα στατιστικά στοιχεία του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons για το ποιοι Έλληνες έχουν τα περισσότερα VLCC, αναφέρονται οι εξής:

• Ο Γιάννης Αγγελικούσης με 42 υπερ-δεξαμενόπλοια βρίσκεται στην κορυφή.
• Η Dynacom του Γιώργου Προκοπίου με 16
• Η Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη με 10
• Η EasterMed του Θανάση Μαρτίνου με 9
• Το Embiricos Group με 9
• Η Alpha tankers της Άννας Αγγελικούση με 8
• Η Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου με 7
• Ο Γιώργος Οικονόμου με 3 VLCC ,εκ των οποίων 2 ανήκουν στον στόλο της Cardiff και ένα στην εισηγμένη Dryships
• Η Kyklades Maritime του Γιάννη Αλαφούζου με 6
• Ο Όμιλος Τσάκου, με 2
• Η Cetrofin του Δημήτρη Προκοπίου με 2
• Chandris Group με 2

Σχετικά θέματα

Απόψεις