Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Ωμός και προκλητικός Μητσοτάκης: Απειλεί με απόλυση τους εκπαιδευτικούς που δεν “αξιολογούνται”!

Είναι αδιανόητο, είναι προκλητικό, είναι ωμός κυνισμός και παχυδερμισμός, είναι απροκάλυπτος αυταρχισμός… αλλά είναι πραγματικότητα. Ο πρωθυπουργός, ο “άριστος” Μητσοτάκης,..

Είναι αδιανόητο, είναι προκλητικό, είναι ωμός κυνισμός και παχυδερμισμός, είναι απροκάλυπτος αυταρχισμός… αλλά είναι πραγματικότητα. Ο πρωθυπουργός, ο “άριστος” Μητσοτάκης, ο μέγας “επιτελάρχης” σηκώνει “μαστίγιο” και μέσα από το Υπουργείο Παιδείας εξαπολύει απειλές προς τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στην απεργία – αποχή από την “αξιολόγηση”. Κατά τη σημερινή του επίσκεψη στο Υπουργείο Παιδείας φρόντισε ευθύς εξαρχής να δώσει το στίγμα μιας κυβέρνησης αποφασισμένης να στείλει στην ανεργία αγωνιστές εκπαιδευτικούς, επειδή αντιστέκονται στο “σχολείο – επιχείρηση” και να καταδικάσει χιλιάδες παιδιά στην ημι – μόρφωση, έτοιμα για την κιμαδομηχανή των αφεντικών,  με την κατηγοριοποίηση του εκπαιδευτικού συστήματος. 

Ετσι, αράδιασε πολλά ψέμματα, παρουσιάζοντας τη ζοφερή πραγματικότητα στα δημόσια σχολεία, ως κήπο σπαρμένο με ρόδα, αλλά προηγουμένως εξαπέλυσε μία ευθεία απειλή προς τους δασκάλους και τους καθηγητές:  

“Συζητήσαμε την πορεία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και νομίζω ότι εδώ πρέπει να είμαστε ειλικρινείς ότι είναι μια καινούργια διαδικασία, η οποία ακόμα δεν έχει φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Και εδώ θέλω να είμαι πολύ σαφής, ειδικά για την κατηγορία εκείνων των εκπαιδευτικών που αρνούνται επί της αρχής να αξιολογηθούν. Η θέση μας εδώ με ξεκάθαρη και κατεύθυνση που έχω δώσει το Υπουργείο πολύ σαφής: Αν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης”. 

Συνοπτικά: η κυβέρνηση Μητσοτάκη σκοπεύει να απολύσει εκπαιδευτικούς, επειδή ασκούν το νόμιμο δικαιώματά τους στην απεργία και στην προκειμένη περίπτωση στην απεργία – αποχή από την αξιολόγηση. Θυμίζουμε, ότι ήδη με εντολή του Υπουργείου Παιδείας  έχει ξεκινήσει μία βιομηχανία  πειθαρχικών διώξεων σε νεοδιόριστους που συμμετέχουν στην απεργία – αποχή, αλλά και εναντίων εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, που διεκδικούν ασφαλή σχολικά κτίρια, που διεκδικούν τα δικαιώματα των μαθητών τους, που με θάρρος μιλάνε για τα δεινά του πολέμου και τα δικαιώματα των λαών. 

Ηδη έχουν διαταχθεί τουλάχιστον 1.500 πειθαρχικά σε βάρος εκπαιδευτικών που συμμετείχαν σε απεργία – αποχή από την αξιολόγηση.  Η εκπαιδευτικός και μέλος της ΕΛΜΕ Πειραιά Χρύσα Χοτζόγλου, τέθηκε για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες σε δυνητική αργία για συνδικαλιστική δράση με απόφαση του πρώην  υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη, παρακάμπτοντας μάλιστα την ομόφωνη γνωμοδότηση του Πειθαρχικού Συμβουλίου και ανοίγοντας τον δρόμο στις πρώτες απολύσεις στο δημόσιο σχολείο για συνδικαλιστικούς λόγους. 

Ολα αυτά πλέον θα γίνονται “με εντολή Μητσοτάκη”, ο οποίος σήμερα σήμανε την πλήρη επίθεση στους εκπαιδευτικούς. Εκείνους τους εκπαιδευτικούς που ζουν με ψίχουλα και που αν χρειαστεί να δουλέψουν μακριά από την κύρια κατοικία τους δεν έχουν δυνατότητα ούτε σπίτι να νοικιάσουν. Αυτούς απειλεί ο “άριστος”! 

Βέβαια, το ερώτημα είναι… πόσους θα τολμήσει να απολύσει. Διότι, αυτό που ομολογεί στην δήλωση – απειλή είναι ότι η αξιολόγηση “ακόμα δεν έχει φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα”. 

Αλλά δεν είπε ότι  η αξιολόγηση έχει αποτύχει γιατί πολύ απλά της έχει γυρίσει την πλάτη η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών. Δηλαδή, σκέφτεται να απολύσει τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών και νομίζει κιόλας ότι θα τα καταφέρει;! 

Στη συνέχεια αράδιασε χωρίς ντροπή ψέμματα όπως ότι «η δημόσια δωρεάν παιδεία είναι στην αιχμή των προτεραιοτήτων γιατί η δημόσια παιδεία ήταν πάντα ιμάντας κοινωνικής κινητικότητας. Να ξέρουν τα παιδιά ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ίδιες και ίσες ευκαιρίες και αν δουλέψουν θα έχουν στο πλευρό τους ένα σχολείο που θα τους στηρίξει και θα κάνει τα όνειρά τους πράξη».

Η πραγματικότητα είναι ότι κουρελιάζεται συστηματικά και μεθοδικά το καθολικό συνταγματικό δικαίωμα των μαθητών για ισότιμη πρόσβαση στη μόρφωση, τα σχολεία έχουν τεράστια κενά τόσο στη Γενική όσο και στην Ειδική Αγωγή και δεν καλύπτονται. Παίζουν με την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών όταν σοβάδες πέφτουν πάνω στα κεφάλια τους, αλλά προφανώς είναι δημοσιονομικός εκτροχιασμός τα  ασφαλή σχολεία και οι σύγχρονες υποδομές. Μάλιστα, δεν ντράπηκε να πει για “τους 36.000 διαδραστικούς πίνακες”, όταν Eκατοντάδες τμήματα σε όλη τη χώρα είτε συγχωνεύτηκαν, φτιάχνοντας τερατώδη τμήματα και εξαντλώντας το ανώτατο όριο των μαθητών με ταυτόχρονη παρουσία μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες, είτε καταργήθηκαν σε ΕΠΑΛ, ΓΕΛ, αναγκάζοντας εκατοντάδες μαθητές να μετακινούνται αρκετά χιλιόμετρα ή να αλλάζουν δήμο για να κάνουν μάθημα. 

Και συνέχισε: “από το 2019 έχουμε προσθέσει 39.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς στην δύναμή μας, αν αναλογιστεί κανείς ότι έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις, όπως δείχνουν η προσχολική εκπαίδευση, τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, η τεχνολογική αναβάθμιση των σχολείων”. 

Αλλά η πραγματικότητα είναι ότι  μέχρι το φθινόπωρο οι  προσλήψεις αναπληρωτών, μετά και τη β’ φάση, προσεγγίζαν ήδη τις 37.083, μαζί με τις 10.000 μόνιμες προσλήψεις, και παραμένουν χιλιάδες κενά ακάλυπτα σε εκπαιδευτικούς στη Γενική και στην Ειδική Εκπαίδευση, ιδιαίτερα στην Παράλληλη Στήριξη, αλλά και σε ειδικότητες. Δηλαδή τα σχολεία αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα στη λειτουργία τους και έχουν χαθεί εκατοντάδες ώρες διδασκαλίας.

Ανέφερε φυσικά και “τη σημαντική ενίσχυση στους τύπους σχολείων που μας δίνουν τη δυνατότητα να διαφοροποιούμε την εκπαίδευση ανάλογα με τις δυνατότητες αλλά και τις κατευθύνσεις του Υπουργείου” (βλ. Ωνάσεια Δημόσια Σχολεία και Πρότυπα). Εδώ, μιλάμε για πλήρη αντιστροφή της πραγματικότητας. “Ανάλογα με τις δυνατότητες” σε απλά ελληνικά σημαίνει σχολεία πολλών κατηγοριών και ταχυτήτων, σχολεία για «καλούς» και άλλα για «κακούς» μαθητές, σχολεία για έχοντες και μη, για προνομιούχους και μη, δηλαδή ολοκλήρωση της ταξικής διαφοροποίησης και κατηγοριοποίησης της Εκπαίδευσης. 

Κατά τ’ άλλα, αναφορές του Κυρ. Μητσοτάκη όπως “τα kits για την ρομποτική, τα οποία δίνουν τη δυνατότητα στα σχολεία μας να φέρουν σε επαφή τα παιδιά μας με τη σύγχρονη τεχνολογία, αλλά κυρίως να κάνουν το σχολείο πιο ενδιαφέρον, πιο δημιουργικό, πιο διαδραστικό“… μόνο ως αστεία μπορούν να εκληφθούν. Δεν αντέχουν καν σε σχολιασμό! 

Σχετικά θέματα

Απόψεις