Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Οι εφοπλιστές “γδέρνουν” τον λαό στα εισιτήρια και ο Κικίλιας δηλώνει πως “Καμία εταιρεία δεν έκανε αυξήσεις ούτε θα κάνει”!

Με τις ευλογίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη το εφοπλιστικό κεφάλαιο γδέρνει κυριολεκτικά το λαό, επιβάλλοντας εισιτήρια από «χρυσάφι» για την μετακίνηση..

Με τις ευλογίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη το εφοπλιστικό κεφάλαιο γδέρνει κυριολεκτικά το λαό, επιβάλλοντας εισιτήρια από «χρυσάφι» για την μετακίνηση στα νησιά της χώρας, κερδοσκοπώντας  με τους πιο ακραίους τρόπους. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Eurostat μέσα σε 5 χρόνια, τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν αυξηθεί στην Ελλάδα κατά 38,1% ενώ ο μέσος όρος αυξήσεων στην Ευρωπαϊκή Eνωση είναι μόλις 10,5 %!!! Πέρυσι, σε κάποιες γραμμές οι αυξήσεις έφταναν ακόμα και το 101%!

Είναι, λοιπόν, σκέτος εμπαιγμός και καθαρός κυνισμός ο  υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, μιλώντας στον ΣΚΑΙ να ισχυρίζεται ότι “καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία δεν αύξησε τις τιμές της. Ούτε θα τις αυξήσει μέσα στο καλοκαίρι, ούτε μέχρι τέλος του έτους»,  όταν εδώ και χρόνια η μετακίνηση με το πλοίο είναι είδος πολυτελείας απαγορευμένο για την πλειονότητα του λαού, αφού η μετακίνηση μιας οικογένειας κοστίζει όσο ένας μισθός. 

Είπε ο κ. Κικίλιας ότι “οι ακτοπλόοι που έχουν ταχύπλοα και ανακοίνωσαν μέχρι 32% μειώσεις στα εισιτήρια για την φετινή σεζόν, για όλους τους προορισμούς, για την οικονομική θέση, για τις οικογένειες από 3 άτομα και πάνω και για τις παρέες από 3 άτομα και πάνω”.  Επομένως, εξαιρούνται οι μακρινοί προορισμοί, αλλά και οι οικογένειες με μικρά παιδιά που χρειάζονται καμπίνα. 

Σημειώνεται , δε, ότι σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Ακτοπλοϊκών Εισιτηρίων του υπουργείου Ναυτιλίας  στα συμβατικά επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, είχαμε τις ακόλουθες αυξήσεις μόνο για την περίοδο 14 Απριλίου 2025 έως και 20 Απριλίου 2025, δηλαδή στην περίοδο του Πάσχα: 

Στη γραμμή, Λαύριο – Κέα, το εισιτήριο επιβάτη διαμορφώθηκε στα 12,08 ευρώ, αύξηση 6,81%, ενώ για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα το εισιτήριο πήγε στα 37,22 ευρώ, αύξηση 7,82%.

Στη γραμμή, Λαύριο – Κύθνος, το εισιτήριο επιβάτη έφτασε τα 16,01 ευρώ, αύξηση 13,47% και το εισιτήριο για το αυτοκίνητο στα 44,89 ευρώ, αύξηση 13,67%.

Στη γραμμή, Πειραιάς – Αίγινα, το εισιτήριο επιβάτη διαμορφώθηκε στα 9,91 ευρώ, αύξηση 10,97% και το εισιτήριο του αυτοκινήτου πήγε στα 26,67 ευρώ, αύξηση 0,57%.

Στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά, το εισιτήριο επιβάτη πήγε στα 37,64 ευρώ, αύξηση 4,15% και του αυτοκινήτου στα 81,51 ευρώ, αύξηση 4,15%.

Στη γραμμή Πειραιάς – Ηράκλειο, το εισιτήριο επιβάτη μειώθηκε κατά 2,34% και διαμορφώθηκε στα 28,39 ευρώ, ενώ το εισιτήριο για το αυτοκίνητο αυξήθηκε κατά 7,18% και διαμορφώθηκε στα 81,83 ευρώ.

Στη γραμμή Ραφήνα – Άνδρος, το εισιτήριο ανέβηκε στα 19,88 ευρώ, αύξηση 3,33% και το εισιτήριο αυτοκινήτου στα 48,89 ευρώ, αύξηση 5,25%.

Στη γραμμή Ραφήνα – Τήνος, το εισιτήριο αυξήθηκε στα 29,66 ευρώ, αύξηση 10,10% και του αυτοκινήτου στα 65,83 ευρώ, αύξηση 1,83%.

Αυτό βέβαια δεν εμπόδισε καθόλου τον κ. Κικίλια να ξεφουρνίσει ότι «στα πλαίσια του ελεύθερου ανταγωνισμού θα δούμε και άλλες εκπτώσεις στα συμβατικά πλοία, όπως έδωσαν το Πάσχα», σημείωσε ο υπουργός. Δηλαδή, διέψευσε το Παρατηρητήριο του υπουργείου του….

Και εδώ να πούμε φυσικά ότι ο περίφημος “ελεύθερος ανταγώνισμος” είναι και “ελεύθερος” και “ανταγωνιστικός” τόσο ώστε η μετακίνηση στα νησιά είναι “αρμοδιότητα” λίγων εταιρειών που δημιουργούν συνθήκες “καρτέλ¨.

Ενδεικτική είναι η περίπτωση με την αφαίρεση των επιδοτούμενων γραμμών του Βορείου Αιγαίου από την ΝΕΛ που όπως είχαμε αποκαλυφθεί πριν ένα περίπου μήνα ουσιαστικά έγινε για να δοθούν οι γραμμές αυτές χαριστικά με απ’ ευθείας ανάθεση στην HELLENIC SEAWAYS και μάλιστα με ακριβότερο αντίτιμο. 

Ούτε φυσικά οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εμπόδισαν τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Διονύση Θεοδωράτο να δηλώνει πριν λίγες ημερες στο Πρώτο Πρόγραμμα ότι: “Ποτέ δεν έχουμε πει ότι η ακτοπλοΐα είναι ένας τομέας της ελληνικής οικονομίας, ο οποίος αποφέρει στις εταιρείες υψηλά κέρδη. Αυτό που ουσιαστικά κάνει η ελληνική ακτοπλοΐα είναι ένα κοινωνικό αγαθό το οποίο προσφέρει συνδέσεις των νησιών”!.

 

Σχετικά θέματα

Απόψεις