Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Οι εφοπλιστές προκαλούν: Οι αυξήσεις στα εισιτηρίων των πλοίων οφείλονται και στην αύξηση των μισθών των ναυτεργατών

«Πρόκληση» χαρακτηρίζουν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» τις πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) ο οποίος σε συνέντευξή του..

«Πρόκληση» χαρακτηρίζουν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» τις πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) ο οποίος σε συνέντευξή του σε πρωινή εκπομπή δήλωσε σύμφωνα με τα Συνδικάτα ότι «οι αυξήσεις των εισιτηρίων οφείλονται και στην αύξηση των μισθών των ναυτεργατών, που κατά τα λεγόμενά του από το 2021 έφθασαν στο 25%!».

«Πρόκειται για πραγματική κοροϊδία εις βάρος των ναυτεργατών», σημειώνουν ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», προσθέτοντας ότι «οι όποιες αυξήσεις έχουν πάρει οι ναυτεργάτες από το 2021 πάρθηκαν μέσα σε συνθήκες έντασης της εκμετάλλευσής τους. Αυξήσεις που κυριολεκτικά εξανεμίζονται από την ακρίβεια και τον πληθωρισμό και δεν είναι παρά “ψίχουλα” μπροστά στα τεράστια και διαρκώς αυξανόμενα κέρδη του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι αυξήσεις στις ΣΣΕ Ακτοπλοΐας από το 2020 έως το 2024 είναι 14,6% (2020 – 0%, 2021 – 0%, 2022 – 3%,2023 – 6%, 2024 – 5%), ενώ την ίδια στιγμή τα κέρδη των ακτοπλοϊκών εταιρειών χρόνο με τον χρόνο κυριολεκτικά εκτοξεύονται. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα έτη 2021 και 2022 ο όμιλος “GRIMALDI” (“MINOAN LINES”) είχε 80,6 και 222,2 εκατ. ευρώ κέρδη αντίστοιχα, η “ATTICA CROUP” αύξησε τα κέρδη της κατά 38%, αποκομίζοντας καθαρά κέρδη 17,5 εκατ. ευρώ.

Διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις ενισχύουν αυτήν την κερδοφορία με την αντιλαϊκή πολιτική που εφαρμόζουν, ενάντια στους ναυτεργάτες και τη λαϊκή εργατική οικογένεια και ταυτόχρονα διατηρούν χωρίς κανένα ίχνος ντροπής τη μακριά λίστα των φοροαπαλλαγών, παροχών, επιδοτήσεων και προνομίων που απολαμβάνουν οι εφοπλιστικές εταιρείες. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε το αφορολόγητο πετρέλαιο, τη χρηματοδότηση ενδονησιωτικών και διαπεριφερειακών ακτοπλοϊκών γραμμών με 370 εκατ. ευρώ για την ανανέωση του στόλου της ακτοπλοΐας και με άλλα 300 εκατ. ευρώ για το κεντρικό ακτοπλοϊκό δίκτυο, μέσω του προγράμματος “ΝΕΑΡΧΟΣ”.

Αντίθετα, σήμερα, τα λαϊκά στρώματα καλούνται να πληρώσουν ακόμη πιο ακριβά τα “ναύλα της πράσινης μετάβασης”. Είναι απαγορευτικό για μια λαϊκή οικογένεια να απολαύσει την ομορφιά των νησιών μας και οι νησιώτες είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν πολύ ακριβά “το μάρμαρο”, για να μπορούν να ταξιδεύουν στο σπίτι τους.

Εφοπλιστές και κυβέρνηση προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν τη συζήτηση και να κρύψουν τις πραγματικές αιτίες για το υψηλό κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που είναι η εφαρμογή των αντιλαϊκών πολιτικών και των κατευθύνσεων της ΕΕ, το νομοθετικό οπλοστάσιο που απλώνει ένα δίχτυ προστασίας για τη διασφάλιση της κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου, οι ανταγωνισμοί και οι αντιθέσεις μέσα στο μονοπωλιακό σκηνικό που έχει στηθεί στην ελληνική ακτοπλοΐα.

Με την ψήφιση μιας σειράς νόμων που διαρκώς χειροτερεύουν τους όρους εργασίας των ναυτεργατών και με τη μείωση των οργανικών συνθέσεων, τα εντατικά δρομολόγια, τα εξοντωτικά ωράρια εργασίας, διαμορφώνουν συνθήκες εργασιακής “γαλέρας”.

Για να κρύψουν τις ευθύνες τους, στοχοποιούν τους ναυτεργάτες με ψέματα. Με δηλώσεις όπως αυτές του προέδρου του ΣΕΕΝ, τροφοδοτούν τον “κοινωνικό αυτοματισμό” προσπαθώντας να φέρουν σε αντιπαράθεση τους ταξιδιώτες και τους νησιώτες με τους ναυτεργάτες. Δεν θα τους περάσει!

Οι λαϊκές οικογένειες, οι νησιώτες γνωρίζουν καλά ότι οι ναυτεργάτες έχουμε αποδείξει στην πράξη την ενότητα στην πάλη μας μαζί τους, για μείωση των τιμών των εισιτηρίων σε ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που θα συνδέουν τη νησιωτική με την ηπειρωτική Ελλάδα, με ναυτεργάτες με μισθούς, Κοινωνική Ασφάλιση και οργανικές συνθέσεις στη βάση των πραγματικών αναγκών των πλοίων, γιατί είναι ζήτημα που αφορά το σύνολο της εργατικής τάξης και έτσι θα συνεχίσουμε».

ΠΗΓΗ: 902.gr

Σχετικά θέματα

Απόψεις