Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

ΚΚΕ: Προκλητικές αυξήσεις 30% επέβαλε η ακτοπλοϊκή εταιρεία στις γραμμές Ζακύνθου – Κεφαλονιάς

Η “Levante Ferries”, που έχει την αποκλειστική σύνδεση Ζακύνθου και Κεφαλονιάς, προχώρησε σε επιπλέον αυξήσεις κατά 30% στα εισιτήρια, μετατρέποντας τη μετακίνηση των κατοίκων των νησιών αυτών σε απαγορευμένο είδος.

Τη λήψη άμεσων μέτρων για τη μείωση των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και ναύλων στις γραμμές Κυλλήνης – Ζακύνθου, Κυλλήνης – Κεφαλονιάς και Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη ζητούν με Ερώτησή τους προς τους υπουργούς Ναυτιλίας – Νησιωτικής Πολιτικής και Οικονομικών, οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, Διαμάντω Μανωλάκου και Νίκος Παπαναστάσης.

Συγκεκριμένα, στην Ερώτηση επισημαίνουν τα εξής:  

«Σε μια περίοδο που η εργατική – λαϊκή οικογένεια βλέπει το εισόδημά της να “εξανεμίζεται” από την ακρίβεια στα είδη πρώτης ανάγκης, την Ενέργεια και αλλού, κάποιοι μετρούν διαρκώς αύξηση στα κέρδη τους.

Τέτοια είναι η περίπτωση του μονοπωλίου της “Levante Ferries”, που έχει την αποκλειστική σύνδεση Ζακύνθου και Κεφαλονιάς, που προχώρησε σε επιπλέον αυξήσεις κατά 30% στα εισιτήρια, μετατρέποντας τη μετακίνηση των κατοίκων των νησιών αυτών σε απαγορευμένο είδος.

Για παράδειγμα, στη γραμμή Πόρος – Κυλλήνη από την αρχή του χρόνου έχουν γίνει δύο αυξήσεις. Το ατομικό εισιτήριο μετά και τη δεύτερη αύξηση από 10,50 αυξήθηκε στα 13,50 ευρώ, δηλαδή κατά 28,57%. Το εισιτήριο για αυτοκίνητο από 39,0 αυξήθηκε στα 45,0 ευρώ δηλαδή κατά 15,5% και ταυτόχρονα καταργήθηκε η έκπτωση στο εισιτήριο επιστροφής με αποτέλεσμα η πραγματική αύξηση να είναι 21,62%!

Αντίστοιχα, στη γραμμή Σάμη – Πάτρα έχει γίνει αύξηση κατά 11,59% στο ατομικό εισιτήριο και 5,22% για το αυτοκίνητο. (Η γραμμή είναι επιδοτούμενη).

Οι νέες αυτές αυξήσεις έγιναν με πρόσχημα είτε της νομοθεσίας για την προστασία του περιβάλλοντος είτε των αυξήσεων στο πετρέλαιο και στα καύσιμα γενικά, όπως έχει συμβεί το τελευταίο διάστημα λόγω και του ιμπεριαλιστικού πολέμου στην Ουκρανία.

Την ίδια στιγμή, οι ναυτεργάτες στις παραπάνω γραμμές είναι αναγκασμένοι να δουλεύουν όλη τη μέρα και τη νύχτα στα πλοία, χωρίς ρεπό, με την εντατικοποίηση και την εξουθένωση των εργαζομένων να έχει χτυπήσει “κόκκινο”.

Με αυτούς τους όρους, “γιγαντώθηκε” η εφοπλιστική εταιρεία, που λίγους μήνες πριν πανηγύριζε για την αγορά δυο νέων πλοίων και την αποκλειστική σύνδεση Πάτρας – Ιθάκης και Σμύρνης – Θεσσαλονίκης.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση ώστε:

  • Να μειωθούν τώρα όλα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τα ναύλα κατά 50% χωρίς να δοθούν νέες επιδοτήσεις και προνόμια στους εφοπλιστές, με διατήρηση και παραπέρα διεύρυνση των εκπτώσεων των εισιτηρίων στις ευπαθείς ομάδες, δωρεάν μετακινήσεις για φοιτητές, στρατιώτες, ΑμεΑ.
  • Να διασφαλιστεί η δουλειά των ναυτεργατών με αύξηση των μισθών και βελτίωση των συνθηκών εργασίας».

 

Σχετικά θέματα

Απόψεις