Την άκρως κυνική ομολογία του Giorgio Travaini, εκτελεστικού διευθυντή της Κοινής Επιχείρησης Σιδηροδρόμων της Ευρώπης (Europe’s Rail) και υπεύθυνου Οργανισμού για την Καινοτομία στον ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο σε συνεδρίαση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού ανέδειξε ο Κώστας Παπαδάκης, ευρωβουλευτής του ΚΚΕ και μέλος της εν λόγω Επιτροπής, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM και στον δημοσιογράφο Νίκο Μπογιόπουλο.
Όπως εξήγησε, πιο συγκεκριμένα, ο βουλευτής του ΚΚΕ, η ανεκδιήγητη αναφορά του υπευθύνου για «πάνω από 5.000 βαγόνια που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή» και «είναι για σκραπ», δηλαδή για παλιοσίδερα, ήρθε ως συνέχεια στο ζήτημα που έβαλε η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ περί αποδεκτού επιπέδου συστημάτων ασφαλείας του σιδηροδρόμου που αναφερόταν και σε έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμου.
Ο Κ. Παπαδάκης πρόσθεσε ότι αυτά τα βαγόνια δεν διέθεταν ούτε πυρασφάλεια, θέτοντας, εδώ, το θέμα των αδειοδοτήσεων, ενώ τόνισε ότι αυτή η κατάσταση επικρατεί σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «ο βασιλιάς είναι γυμνός παντού» παρουσιάζοντας και μια σειρά αποκαλυπτικά στοιχεία σχετικά με τις τραγικές ελλείψεις που υπάρχουν σε επίπεδο συστημάτων ασφαλείας. Σχετικά με το τελευταίο, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ αναφέρθηκε και στα λεγόμενα του υπευθύνου για ανάγκη «παγώματος» της τεχνολογίας, μόνο και μόνο επειδή δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο υψηλό της κόστος οι επιχειρηματίες των σιδηροδρομικών ομίλων.
Μάλιστα, σχολιάζοντας τις απαράδεκτες δηλώσεις του υπευθύνου ότι πρέπει να βρεθούν κίνητρα χρηματοδότησης και ότι «το τρένο δεν είναι σαν ένα ιδιωτικό αυτοκίνητο που ανταλλάζεις κάθε 5 χρόνια, θα αλλάζει κάθε 4 δεκαετίες το τροχαίο υλικό και κάθε αιώνα ο υπόλοιπος εξοπλισμός», ο Κ. Παπαδάκης υπογράμμισε: «Επί της ουσίας μιλάμε για ομίλους που με βάση το κέρδος τους μόλις ακούν για συστήματα υψηλού κόστους κυριολεκτικά βγάζουν σπυράκια».
Επισήμανε δε ότι μόνο για τη στρατιωτική κινητικότητα στα πλαίσια και της στροφής στην πολεμική οικονομία η ΕΕ σκοπεύει να ξοδέψει 70 δισ. ευρώ, ενώ την ίδια στιγμή δεν δίνονται χρήματα για συστήματα ασφαλείας και για καινούργιες αμαξοστοιχίες.
Τέλος, υπογράμμισε ότι αυτό το περιστατικό αποδεικνύει περίτρανα ότι τελικά ο σιδηρόδρομος δεν είναι ασφαλής και βοηθά να βγουν και χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με τις πολιτικές και ποινικές ευθύνες που έχει αναδείξει το ΚΚΕ ότι πρέπει να αποδοθούν σε υπουργούς και στον πρωθυπουργό για το έγκλημα των Τεμπών.