«Οι Κόκκινοι» στην Καισαριανή

«Reds». Με το αριστούργημα του Γουόρεν Μπίτι ξεκινούν την Πέμπτη 19 Οκτωβρίου οι χειμερινές προβολές της Κινηματογραφικής Λέσχης Καισαριανής

ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ Πολιτισμός • 18 Οκτωβρίου 2017

Με 7 ταινίες αφιερωμένες στις «Δέκα μέρες που συγκλόνισαν τον κόσμο» (Η επίδραση της Οκτωβριανής Επανάστασης στην πρωτοπορία του Σοβιετικού κινηματογράφου), η Κινηματογραφική Λέσχη Καισαριανής ξεκινάει τις χειμερινές προβολές ταινιών, στο γνώριμο χώρο της αίθουσας  εκδηλώσεων του Δημαρχείου Καισαριανής (Βρυούλων 125 και Κλαζομενών), με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ.

Την Πέμπτη 19 Οκτώβρη στις 7.00 μ.μ. προβάλλεται η πρώτη ταινία του αφιερώματος, «Οι Κόκκινοι».

Πρόκειται για ένα αριστούργημα του Γουόρεν Μπίτι, του 1981, βραβευμένο με τα Οσκαρ Σκηνοθεσίας, Φωτογραφίας και Β΄ γυναικείου ρόλου (για την ερμηνεία της Μορίν Στέιπλετον) και Φωτογραφίας (Βιτόριο Στοράρο) ενώ ήταν υποψήφιο για 9 ακόμη κατηγορίες.

Ο έρωτας του δημοσιογράφου Τζον Ριντ και συγγραφέα του βιβλίου «Δέκα μέρες που συγκλόνισαν τον κόσμο» και της Λουίζ Μπράιαντ, με φόντο τις κοινωνικές διεκδικήσεις στην Αμερική στην περίοδο 1915-1919 και τη μεγάλη Οκτωβριανή Επανάσταση στη Ρωσία.

Παίζουν: Γουόρεν Μπίτι, Νταϊάν Κίτον, Τζακ Νίκολσον,  Τζιν Χάκμαν,  Ντόναλντ Σάδερλαντ, και Μορίν Στέιπλτον

Αμερικάνικη 1981  | Έγχρωμη | Διάρκεια: 195′

Το αφιέρωμα συνεχίζεται με 6 σπουδαίες ταινίες του Σοβιετικού κινηματογράφου:

Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2017

ΘΩΡΗΚΤΟ ΠΟΤΕΜΚΙΝ του Σεργκέι Αϊζενστάιν

Θεωρείται η πληρέστερη ταινία του βωβού κινηματογράφου και ένα από τα αριστουργήματα της έβδομης τέχνης.

Το «Θωρηκτό Ποτέμκιν» είναι μια ιστορική ταινία, που αναφέρεται στην εξέγερση των ναυτών του ομώνυμου θωρηκτού στην Οδησσό, το 1905, την εποχή του Ρωσο-Ιαπωνικού πολέμου. Αφορμή της εξέγερσης, κατά την ταινία, ένα κομμάτι σάπιο κρέας. Οι πολίτες της Οδησσού συνδράμουν τους εξεγερθέντες, με αποτέλεσμα να ακολουθήσει η επέμβαση των Κοζάκων και η περίφημη σκηνή της σφαγής των αμάχων στις σκάλες της Οδησσού. Στο τέλος το Ποτέμκιν συμπαρασύρει σε εξέγερση και τον υπόλοιπο στόλο.

Σοβιετική Ένωση, 1925 | Ασπρόμαυρη | Διάρκεια: 75′

Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017

«Το τέλος της Αγίας Πετρούπολης»
του Βσέβολοντ Πουντόβκιν

Αν υπάρχει ένας δημιουργός της Ρωσικής Πρωτοπορίας στο χώρο του κινηματογράφου ο οποίος να έθεσε με τον πλέον ποιητικό τρόπο το ζήτημα του ξεχωριστού ανθρώπου απέναντι στα ιστορικά αιτήματα της εποχής του, αυτός είναι αναμφισβήτητα ο Βσέβολοντ Πουντόβκιν. Και αν υπάρχει μια ταινία του που να αποδίδει με τον πλέον «ανάγλυφο» τρόπο αυτήν την πουντοβκική προσέγγιση είναι το εκπληκτικό «ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ».

Η υπόθεση:  Ένας νεαρός αγρότης, χαμένος και ασυνείδητος, φτάνει στην Αγία Πετρούπολη για να βρει δουλειά. Η ανασυγκρότηση της προσωπικότητάς του, η αναγέννηση της συνείδησής του, αποτελούν την υπόθεση της ταινίας. Με την σειρά της, αυτή η ανασυγκρότηση, χαράσσεται στην μεγάλη επαναστατική ιστορία της κατάρρευσης της παλιάς, αυταρχικής, εκμεταλλευτικής Ρωσίας.

Παίζουν: Αλεξάντρ Τσιστιακόφ, Βέρα Μπαρανόφσκαγια, Ιβάν Τσουβελεφ κ.ά.

Σοβιετική Ένωση, 1927 | Ασπρόμαυρη | Διάρκεια: 85′

Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017

«Η Γη» (Zemlya)
του Αλεξάντρ Ντοβζένκο

Ένα επικό – λυρικό αριστούργημα του σοβιετικού κινηματογράφου, που αφηγείται την μετάβαση στην κολεκτιβοποίηση σε μια κοινότητα της Ουκρανίας και τη λυσσαλέα αντίδραση των ντόπιων κουλάκων, που δεν διστάζουν να φτάνουν ως το φόνο, από οργή και αντίδραση.

 Σοβιετική Ένωση, 1930 | Ασπρόμαυρη | Διάρκεια: 76′

Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2017

«Ο Άνθρωπος με την κινηματογραφική μηχανή»
του Τζίγκα Βέρτοφ

 «Ένα απ’ τα αξεπέραστα αριστουργήματα του Σοβιετικού κινηματογράφου»
«Μία απ’ τις πιο όμορφες και πρωτοπόρες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ»
«Ένα μάθημα για τη δύναμη της κινηματογράφησης»
«Ο οπερατέρ ως ντοκιμαντερίστας, μάγος και κασκαντέρ»

Η ταινία του Βερτόφ παρουσιάζει τη ζωή στην πόλη της Οδησσού και άλλες πόλεις της Σοβιετικής Ένωσης. Από το χάραμα ως το σούρουπο, βλέπουμε τους πολίτες στη δουλειά και στη διασκέδαση. Η κάμερα εστιάζεται τόσο σε άψυχα πράγματα, όπως οι μηχανές και οι λειτουργίες τους, όσο και σε έμψυχα, όπως ζώα και άνθρωποι με τις δραστηριότητές τους. Στο βαθμό που μπορεί να γίνει λόγος για χαρακτήρες, αυτοί είναι ο καµεραµάν του τίτλου και η σύγχρονη Σοβιετική Ένωση που ανακαλύπτει και παρουσιάζει.

Σοβιετική Ένωση, 1929 | Ασπρόμαυρη | Διάρκεια: 68′

Πέμπτη 26 Οκτωβρίου 2017

«Ο κύριος Ουέστ στην χώρα των μπολσεβίκων»
του Λέβ Κουλεσόφ

Πρόκειται για μια ταινία – καμπή στην ιστορία του κινηματογράφου, όπου ο Κουλεσόφ, μαζί με την ομάδα του, την οποία αποτελούν μετέπειτα «ιερά τέρατα» του σινεμά όπως ο Β. Πουντόβκιν και ο Μ. Ρομμ, εφαρμόζει στην πράξη τις ρηξικέλευθες τομές του στο μοντάζ και την λήψη, ενώ ανεβάζει σε δυσθεώρατα ύψη τους μέχρι τότε σχεδόν ερασιτεχνικούς όρους της σοβιετικής κινηματογραφικής παραγωγής, δημιουργώντας την πρώτη, υψηλών επαγγελματικών προδιαγραφών, σοβιετική ταινία.

«Ο κύριος Ουέστ» είναι μια κωμωδία με έντονο σατυρικό υπόβαθρο, με επίκεντρο την χιουμοριστική αποδόμηση της υστερικής αντισοβιετικής προπαγάνδας που κυριαρχούσε κυρίως στον Τύπο των ΗΠΑ την εποχή του μεσοπολέμου. Ήρωας είναι ο Αμερικανός γερουσιαστής, κύριος Ουέστ, ο οποίος πηγαίνει στην ΕΣΣΔ για επαγγελματικούς λόγους, έχοντας το μυαλό του γεμάτο με την αρθρογραφία του Τύπου της χώρας του, η οποία παρουσιάζει την χώρα των Σοβιέτ ως ένα μέρος «αγρίων» που είναι ντυμένοι με δέρματα και έχουν μαχαίρια στα δόντια…

Σοβιετική Ένωση, 1924 | Ασπρόμαυρη

Παρασκευή 27 Οκτωβρίου 2017

«TO ΠΡΙΜ» του Σεργκέϊ Μικαελιάν

Η εντυπωσιακή εμπορική επιτυχία της ταινίας τόσο στη Ρωσία, όσο και τη Δύση, εκπλήσσει καθώς πρόκειται για μια ιδιαίτερη ταινία χωρίς δράση, γυρισμένη σ’ ένα και μοναδικό ντεκόρ, με δώδεκα ηθοποιούς όλους κι όλους, χωρίς μουσική υπόκρουση, χωρίς εφέ κι εντυπωσιασμούς που παρακολουθεί σε φιλμικό χρόνο που ισούται του μαθηματικού μιας συνεδρίαση της κομματικής επιτροπής της οικοδομικής μονάδας. Η θεματική μοιάζει εκ πρώτης όψεως ανιαρή, η «ατσαλένια» επιχειρηματολογία ωστόσο του εργάτη Ποτάπωφ που πείθει τη δεκαπενταμελή του ομάδα να επιστρέψουν στους ιθύνοντες το πριμ –κρίνοντας πως το δώρο των «καλών υπηρεσιών» αποτελεί κατεξοχήν καπιταλιστικό θεσμό στο βαθμό που το μεροκάματο μειώνεται- πόσο μάλλον που αποκτήθηκε με απάτη, και η σκηνή της ψηφοφορίας στο τέλος κρατούν διαρκώς ζωντανό το ενδιαφέρον του θεατή.

Σοβιετική Ένωση, 1974 | Έγχρωμη | Διάρκεια: 85΄

Ολες οι προβολές έχουν ώρα έναρξης: 7.00 μ.μ.
η Είσοδος είναι ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Ετικέττες: , ,

Διαφήμιση

Τα σχόλια δεν είναι διαθέσιμα

Άποστολή άρθρου μέσο Email