Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Η διαφημιστική καμπάνια της εταιρείας ΖΑΡΑ εμπνέεται από τη σφαγή στη Γάζα!

Πωλούνται άραγε η σφαγή και ο θάνατος; Για τη ΖΑΡΑ μάλλον ναι

Γράφει ο Κάρλ Μαρξ: “Το κεφάλαιο το τρομάζει η έλλειψη κέρδους ή το πολύ μικρό κέρδος, όπως το κενό τρομάζει τη φύση. Οταν το κεφάλαιο έχει το ανάλογο κέρδος, γίνεται τολμηρό. Με 10% κέρδος αισθάνεται τον εαυτό του σίγουρο και μπορεί να το χρησιμοποιήσει κανείς παντού∙ με 20% γίνεται ζωηρό∙ με 50% γίνεται θετικά παράτολμο∙ με 100% τσαλαπατάει όλους τους ανθρώπινους νόμους∙ με 300% δεν υπάρχει έγκλημα που να μη ριψοκινδυνεύει να το διαπράξει, ακόμα και με κίνδυνο να πάει στην κρεμάλα”(Καρλ Μαρξ, «Το Κεφάλαιο”, τόμος 1, σελ. 785)

Η νέα καμπάνια της διεθνώς γνωστής αλυσίδας ένδυσης-υπόδησης Zara, εμπίπτει ακριβώς σε αυτόν τον διαχρονικό κανόνα! Διότι ακόμα και η σφαγή, ο θάνατος, τα σαβανωμένα νεκρά σώματα είναι κι αυτά κατά μία έννοια προς πώληση!

Η εταιρεία, η οποία είναι γνωστή όχι μόνο για τα ρούχα της, αλλά και για τους ανήλικους εργάτες του Μπαγκλαντές που δουλεύουν για ντύνεται η πολιτισμένη Δύση, λανσάρισε το καινούργιο της διαφημιστικό σποτ και έχει προκαλέσει διεθνή κατακραυγή. 

Το φωτογραφικό υλικό στο οποίο πρωταγωνιστεί το μοντέλο Κρίστν ΜακΜέναμι περιλαμβάνει ένα σκηνικό που κατά πολλούς αναφέρεται στην ερειπωμένη Γάζα, με «σώματα» τυλιγμένα σε υφάσματα αντίστοιχα με τα σάβανα που χρησιμοποιούν στον μουσουλμανικό κόσμο για τους νεκρούς.

Η διαφημιστική καμπάνια γίνεται εν μέσω του πολέμου στη Γάζα και  η εταιρεία κατηγορείται ότι «κανονικοποιεί» τον πόλεμο του Ισραήλ και τους θανάτους των αμάχων, με χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να κάνουν έκκληση για μποϊκοτάζ των προϊόντων της.

Η εταιρεία υποστηρίζει ότι η φωτογράφιση έγινε σε ατελιέ γλυπτικής και πως δεν υπήρχε καμία πρόθεση να υπάρξει σύνδεση με τον πόλεμο στη Μέση Ανατολή, αλλά δεν φαίνεται να πείθει τον κόσμο που αντιδρά.

Σχετικά θέματα

Απόψεις