Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ για τις σχεδιαζόμενες αυξήσεις στα διόδια

Οι πρόσφατες ανακοινώσεις με το νέο πακέτο προτάσεων για την αύξηση των διοδίων σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας που παζαρεύουν οι εταιρείες και το Υπουργείο Μεταφορών προσθέτει νέα βάρη στον ελληνικό λαό, την ίδια ώρα που ο πληθωρισμός, η ακρίβεια στα τρόφιμα, τα καύσιμα και άλλα είδη σαρώνει το λαϊκό εισόδημα. Σε αυτή την κατεύθυνση εντείνονται τα παζάρια των επιχειρηματικών ομίλων και της κυβέρνησης για αύξηση 12% στις τιμές των διοδίων και νέες προκλητικές αποζημιώσεις 45 εκατ. ευρώ για «διαφυγόντα κέρδη» το πρώτο 9μηνο του 2023, με επίκληση του πληθωρισμού.

Τις εξαγγελίες για νέες αυξήσεις των διοδίων, που θα επιβαρύνουν περαιτέρω το λαϊκό εισόδημα, στηλιτεύει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με ερώτηση που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Κώστας Παπαδάκης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Οι πρόσφατες ανακοινώσεις με το νέο πακέτο προτάσεων για την αύξηση των διοδίων σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας που παζαρεύουν οι εταιρείες και το Υπουργείο Μεταφορών προσθέτει νέα βάρη στον ελληνικό λαό, την ίδια ώρα που ο πληθωρισμός, η ακρίβεια στα τρόφιμα, τα καύσιμα και άλλα είδη σαρώνει το λαϊκό εισόδημα.

Σε αυτή την κατεύθυνση εντείνονται τα παζάρια των επιχειρηματικών ομίλων και της κυβέρνησης για αύξηση 12% στις τιμές των διοδίων και νέες προκλητικές αποζημιώσεις 45 εκατ. ευρώ για «διαφυγόντα κέρδη» το πρώτο 9μηνο του 2023, με επίκληση του πληθωρισμού. Υπενθυμίζεται ότι δόθηκε στους ομίλους που λυμαίνονται τους αυτοκινητόδρομους κρατική επιδότηση ύψους 73 εκ. ευρώ εξαιτίας των μειωμένων κερδών την περίοδο του lockdown.

Δεν κρύβονται οι ευθύνες της κυβέρνησης και της ΕΕ, καθώς και συνολικά της διαχρονικής αντιλαϊκής πολιτικής, που δίνουν τη μακροχρόνια εκμετάλλευση των εθνικών οδών σε μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες. Ως αποτέλεσμα, ο λαός πληρώνει διπλά και τριπλά, όχι μόνο την κατασκευή, τη χρήση όπως και τις παχυλές αυθαίρετες κάθε είδους αποζημιώσεις για τη διασφάλιση της κερδοφορίας των ομίλων. Παράλληλα, η πολιτική αυτή θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια του λαού, αφενός γιατί πολλοί εργαζόμενοι -μη μπορώντας να αντέξουν αυτό το κόστος- επιλέγουν εναλλακτικούς παράδρομους που βρίσκονται σε κακή κατάσταση, και αφετέρου δεν εξασφαλίζει την ασφάλεια των εθνικών οδών, εφόσον λειτουργούν με τη λογική «κόστους – οφέλους».

Τρανταχτά παραδείγματα είναι οι εικόνες από τους πολύωρους εγκλωβισμούς στα μεγαλύτερα οδικά δίκτυα της χώρας, κατά τη διάρκεια του χιονιά, αλλά και το πρόσφατο παράδειγμα στην Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου με την πυρκαγιά σε βυτιοφόρο που αποδεικνύουν την παντελή απουσία μέτρων προστασίας του λαού, όταν η ευθύνη της κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων ανατίθεται σε μονοπώλια. Αυτή την κατεύθυνση υπηρετεί η «πράσινη» – επιζήμια για το λαό – στρατηγική της ΕΕ και στις μεταφορές.

Μόνη πραγματική διέξοδος είναι όλες οι βασικές υποδομές, που ο λαός έχει ούτως η άλλως πληρώσει πολλαπλά, να απαλλαγούν από το κριτήριο του καπιταλιστικού κέρδους και της εκμετάλλευσης τους από τους ομίλους με το λαό να τις απολαμβάνει ανεμπόδιστα χωρίς διόδια, χαράτσια και κάθε είδους επιβαρύνσεις με κριτήριο τις ανάγκες του.

Με βάση τα παραπάνω ο ευρωβουλευτής του Κόμματος υπέβαλε τα εξής ερωτήματα:

«Ερωτάται η Επιτροπή πώς τοποθετείται:

— στο γεγονός ότι με την επιζήμια για το λαό στρατηγική της ΕΕ που στηρίζουν, συνδιαμορφώνουν και υλοποιούν όλες οι κυβερνήσεις, η παράδοση των αυτοκινητοδρόμων κι άλλων υποδομών σε επιχειρηματικούς ομίλους οδηγεί σε τραγικές συνέπειες για την ασφάλεια του λαού που τις χρησιμοποιεί όπως και σε δραματικές αυξήσεις διοδίων που επιβαρύνουν το ήδη τσακισμένο λαϊκό εισόδημα;

— στο δίκαιο αίτημα των εργαζομένων για πλήρη κατάργηση των διοδίων και άμεση απόσυρση οποιασδήποτε πρότασης επιβάλλει την αύξησή τους;».

 

Σχετικά θέματα

Απόψεις