Με την καπιταλιστική κρίση στην σφαίρα της παραγωγής να βαθαίνει μεγάλοι όμιλοι αυτοκινητοβιομηχανιών και εταιρειών που κινούνται στην αγορά των οχημάτων στην Ευρώπη ετοιμάζουν μαζικές απολύσεις εργαζομένων και περαιτέρω μείωση της παραγωγής εμπορευμάτων.
Το 2025 αναμένεται να υλοποιηθούν τα προγράμματα βίαιης αναδιάρθρωσης των αυτοκινητοβιομηχανιών που εκπονήθηκαν το περασμένο έτος, μετά την αξιολόγηση των νέων συνθηκών στην καπιταλιστική αγορά και οικονομία.
Η πτώση της ζήτησης, η άνοδος των πρώτων υλών και η μειωμένη ανταπόκριση των καταναλωτών για την αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξαιτίας των χαμηλών εισοδημάτων τους, είναι ορισμένοι από τους σημαντικότερους παράγοντες που έχουν επηρεάσει τη λειτουργία των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες και η ασθενής ζήτηση για πολλά προϊόντα ανάγκασαν τις εταιρείες σε όλη την Ευρώπη να παγώσουν τις προσλήψεις ή να περικόψουν θέσεις εργασίας, αναφέρει το Reuters.
Τα προγράμματα μαζικών απολύσεων που θα υλοποιηθούν φέτος
— Bosch, τα προγράμματα μείωσης προσωπικού στον μεγαλύτερο προμηθευτή ανταλλακτικών αυτοκινήτων στον κόσμο έχουν θέσει σε κίνδυνο 8.000-10.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία, δήλωσε ο αναπληρωτής πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου της στις 11 Δεκεμβρίου. Ένα από αυτά τα σχέδια είναι οι απολύσεις 3.500 εργαζομένων στο τμήμα υπολογιστών έως το τέλος του 2027, εκ των οποίων οι μισές θα είναι στη Γερμανία.
— Michelin, η γαλλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών θα κλείσει δύο εργοστάσια στη Δυτική Γαλλία «κόβοντας» 1.250 θέσεις εργασίας, ανέφερε στις 5 Νοεμβρίου.
— Schaffler, η γερμανική εταιρεία κατασκευής μηχανών και ανταλλακτικών αυτοκινήτων, η οποία πλήττεται από την αδύναμη ζήτηση από τους καταναλωτές αυτοκινήτων και τις βιομηχανίες, δήλωσε στις 5 Νοεμβρίου ότι σχεδίαζε να απολύσει 4.700 εργάτες. Ως μέρος αυτών των μέτρων, θα κλείσει δύο εργοστάσια στην Αυστρία και τη Βρετανία, ανέφερε στις 27 Νοεμβρίου.
— Stellantis, η εισηγμένη στο Μιλάνο αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε στις 26 Νοεμβρίου ότι σχεδίαζε να κλείσει το εργοστάσιο βαν Vauxhall στη νότια Αγγλία, θέτοντας σε κίνδυνο περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας.
Η Stellantis είναι ένας πολυεθνικός ευρωπαϊκός – αμερικανικός όμιλος κατασκευής αυτοκινήτων, που ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2021 βάσει μιας διασυνοριακής συγχώνευσης 50% – 50% μεταξύ του ιταλο-αμερικανικού ομίλου Fiat Chrysler Automobiles και του γαλλικού ομίλου PSA. Έχει την έδρα του στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας. Η κύρια δραστηριότητα της Stellantis είναι ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη, η κατασκευή και η πώληση αυτοκινήτων των εταιρειών (με αλφαβητική σειρά) Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, Ram και Vauxhall. Ο όμιλος Stellantis έχει 300.000 εργαζόμενους με παρουσία σε περισσότερες από 130 χώρες και με εγκαταστάσεις παραγωγής σε 30 χώρες.
— Valeo, ο Γάλλος προμηθευτής ανταλλακτικών αυτοκινήτων σχεδιάζει να περικόψει περίπου 1.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη στέλνοντας στην ανεργία τους εργαζόμενους, συμπεριλαμβανομένου του κλεισίματος δύο εργοστασίων στη Γαλλία, ανέφεραν πηγές στο Reuters στις 27 Νοεμβρίου.