Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Αμεση επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες του πλοίου M/V «Sea Champion» απαιτεί η ΠΕΜΕΝ

Την άμεση παρέμβαση των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας για την επίλυση των οξυμένων προβλημάτων και τις επικίνδυνες συνθήκες διαβίωσης που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες του, υπό ελληνική σημαία πλοίο M/V «SEA CHAMPION» της ναυτιλιακής εταιρείας «MEGA SHIPPING LINE CORP», ζητά η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ).

Την άμεση παρέμβαση των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας για την επίλυση των οξυμένων προβλημάτων και τις επικίνδυνες συνθήκες διαβίωσης που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες του, υπό ελληνική σημαία πλοίο M/V «SEA CHAMPION» της ναυτιλιακής εταιρείας «MEGA SHIPPING LINE CORP», ζητά η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ). 

Η ΠΕΜΕΝ υπενθυμίζει την καταγγελία που έχει κάνει από τις 26 Μάη 2023 και αφορά τις επικίνδυνες συνθήκες διαβίωσης των ναυτεργατών που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή και σημειώνει πως «Παρότι η εταιρεία γνώριζε τα σοβαρά προβλήματα του πλοίου, πριν την καταγγελία μας, δεν έχει προβεί στις απαραίτητες ενέργειες επίλυσης των προβλημάτων, που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες του πλοίου και συγκεκριμένα:

  • Ο κλιματισμός στο πλοίο είναι προβληματικός και δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα για την επίλυση του προβλήματος, με αποτέλεσμα το πλοίο να συνεχίζει το ταξίδι του σε λιμάνια όπως στο Τζιμπουτί και στην ΥΕΜΕΝΗ, όπου οι θερμοκρασίες είναι άνω των 39 βαθμών Κελσίου.
  • Η παροχή νερού είναι διαθέσιμη μόνο κατά τις ώρες 05.00-07.00 και 17.00-19.00, ώστε να περιοριστεί η κατανάλωση του. Οι διακοπές νερού είναι συνεχείς και οι σωληνώσεις είναι σκουριασμένες.
  • Το πλοίο χρειάζεται άμεσα επισκευή, καθώς η φθορά είναι προχωρημένη και αρκετά σημεία στο πλοίο είναι επικίνδυνα από την σκουριά. Ο συμπιεστής αέρα υπολειτουργεί. Αρκετά ρέλια και σημεία του βαποριού έχουν σπάσει και δύο κρένια τροφοδοσίας δεν λειτουργούν καθόλου.
  • Το βαπόρι είναι paperless στα χαρτιά, αλλά λειτουργεί μόνο το ένα ecdis με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούνται παλιοί χάρτες.
  • Το πλοίο βρίσκεται σε πειρατική ζώνη και δεν έχει γίνει καμία ενημέρωση ασφαλείας, ούτε γυμνάσιο, ενώ πραγματοποιεί πορεία όσο γίνεται πιο κοντά στη Σομαλία, για να αποφεύγονται ρεύματα και swell και για να μην κόψει ταχύτητα».

 

Σε χθεσινή της Ανακοίνωση – Καταγγελία η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) επανέρχεται, για άλλη μια φορά, σημειώνοντας:

«Σήμερα 17/08/2023 λάβαμε έγγραφη καταγγελία από το Δόκιμο Πλοίαρχο Μοστράτο Σπυρίδωνα, του υπό ελληνική σημαία πλοίου M/V «SEA CHAMPION» της ναυτιλιακής εταιρείας «MEGA SHIPPING LINE CORP.», που επιβεβαιώνει προηγούμενες καταγγελίες μας, στις 26/05/2023 και 16/08/2023, για τις επικίνδυνες συνθήκες διαβίωσης του πληρώματος.

Συγκεκριμένα αναφέρει ότι η παροχή νερού στο πλοίο, γίνεται μεταξύ 05.00-07.00 και 17.00-19.00 και οι σωληνώσεις βγάζουν βρώμικο νερό από τη σκουριά. Μετά από την ανώνυμη καταγγελία του, στις 16/05/2023, η παροχή έγινε για όλο το 24ωρο (μόνο το κρύο, όχι και το ζεστό), με εξαίρεση στις κοινόχρηστες τουαλέτες του πληρώματος (λειτουργούν με νερό όχι vacuum), όπου έχουν τοποθετηθεί δύο βαρέλια με θαλασσινό νερό, για χρήση. 

Τα VHF της Γέφυρας δεν λειτουργούν ικανοποιητικά, καθώς το ένα μπορεί μόνο να λάβει DSC κλήσεις και το άλλο μόνο να στείλει. Από την ημέρα ναυτολόγησης του, λειτουργεί μόνο το ένα ecdis καθώς το master ecdis έχει υποστεί βλάβη στην μητρική του πλακέτα. Ο Πλοίαρχος τους ζήτησε να ενημερώσουν τους παλιούς χάρτες που έχουν, οι οποίοι έχουν να ενημερωθούν από το 2013 και 2015, καθώς και ορισμένοι χάρτες του ταξιδιού τους, δεν είναι καν διαθέσιμοι! 

Για το θέμα ότι το πλοίο βρίσκεται εντός πειρατικής ζώνης, σήμερα 17/08/2023, εκτυπώθηκε και μοιράστηκε στα καπνιστήρια του πλοίου, έγγραφο του ICS, όπου ναι μεν αναγράφει πως από 01/01/2023 αφαιρείται η περιοχή της Σομαλίας ως High Risk Area, αλλά δεν αναιρεί το έγγραφο αυτό, πως το πλοίο πρέπει να παίρνει μέτρα ασφαλείας και δεν γράφει ως υποχρεωτική αφαίρεση της περιοχής ως HRA, αλλά να ληφθεί απλά υπόψη. 

Όσο για τον κλιματισμό του πλοίου, είναι εκτός λειτουργίας το air condition, με αποτέλεσμα η θερμοκρασία στους χώρους ενδιαίτησης και εργασίας να ξεπερνάει τους 40ο C.

Από μαρτυρίες του πληρώματος τα προβλήματα στην παροχή νερού, του κλιματισμού καθώς και τα προβλήματα των συνθηκών εργασίας, υφίστανται για πάνω από 6 μήνες

Απαιτούμε την άμεση επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες του πλοίου M/V «SEA CHAMPION», καθώς και όπως αναφέρει στην Καταγγελία Σύμβασής του, ο Δόκιμος Πλοίαρχος Μοστράτος Σπυρίδωνας, την αντικατάσταση του στο λιμάνι του Τζιμπουτί, τον επαναπατρισμό του και την αποζημίωση του, όπως προβλέπεται.

Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ

17 Αυγούστου 2023

 

 

 

 

 

Σχετικά θέματα

Απόψεις