Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Ακόμη 10.000 απολύσεις από την Meta – Συνολικά 21.000 απολύσεις σε έξι μήνες!

Οργιο απολύσεων από την εταιρεία που έχει το facebook και το instagram την ώρα που ο οικονομικός πόλεμος των εταιρειών τεχνολογίας γιγαντώνεται

Σε ακόμη 10.000 απολύσεις υπαλλήλων αποφάσισε να προχωρήσε η Meta, ο τεχνολογικός κολοσσός που ελέγχει το Facebook, το Instagram και άλλες εφαρμογές, περικόπτοντας το 13% του εργατικού της δυναμικού. 

Μάλιστα, ο ίδιος ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ έχει χαρακτηρίσει το 2023 ως… «έτος αποτελεσματικότητας». Ξεκάθαρο τι σημαίνει: αποτελεσματικότητα για το κεφάλαιο ισοδυναμεί με απολύσεις για τους εργαζόμενους. 

Οι απολύσεις θα ξεκινήσουν από την ομάδα προσλήψεων αυτή την εβδομάδα, ενώ η αναδιάρθρωση των τεχνολογικών και επιχειρηματικών ομάδων θα ακολουθήσει τον Απρίλιο και τον Μάιο, όπως ανέφερε ο Ζούκερμπεργκ σε υπόμνημα που αναρτήθηκε στον ιστότοπο της εταιρείας, όπως αναφέρουν σε σχετικό ρεπορταζ οι New York Times

Να σημειωθεί ότι αυτός είναι ο δεύτερος γύρος περικοπών της εταιρείας μέσα σε έξι μήνες καθώς, τον περασμένο Νοέμβριο, η Meta είχε απολύσει πάνω από 11.000 υπαλλήλους. Επίσης, σχεδιάζει να καταργήσει περίπου 5.000 θέσεις εργασίας που δεν έχουν ακόμη καλυφθεί, όπως αποκάλυψε ο Ζούκερμπεργκ. «Αυτό θα είναι δύσκολο και δεν υπάρχει τρόπος να το αποφύγουμε», έγραψε.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού -που έφερε «εκτόξευση» της επισκεψιμότητας μέσω κινητών τηλεφώνων- η Meta είχε συνολικά 87.000 εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης.

Καθώς όμως η παγκόσμια αγορά άρχισε να εξασθενεί και οι αγορές ψηφιακής διαφήμισης να συρρικνώνονται, η εταιρεία ξεκίνησε τις μαζικές απολύσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι μόλις λίγο καιρό πριν, μέσα στον Φεβρουθάριο, ο διευθύνων σύμβουλος της Meta, δήλωσε ότι δεν ήθελε η εταιρεία να είναι «υπερπλήρης» με ένα στρώμα μεσαίας διοίκησης από «μάνατζερ που διαχειρίζονται μάνατζερ» -πετώντας πάνω τους τις ευθύνες της ιδιοκτησίας!

Ενδιαφέρον πάντως παρουσιάζει και ο τεχνολογικός «πόλεμος» που βρίσκεται σε εξέλιξη καθώς, όπως αναφέρουν οι NYT, εκτός από τη συρρίκνωση της ψηφιακής διαφήμισης, οι αλλαγές της Apple στην προστασία των προσωπικών δεδομένων στο λειτουργικό σύστημα κινητών τηλεφώνων της, έχουν περιορίσει τη δυνατότητα της Meta να συλλέγει δεδομένα για τους χρήστες iPhone για στοχευμένες διαφημίσεις. Παράλληλα αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από το TikTok, το οποίο έχει εκτοξεύσει τη δημοτικότητά του τα τελευταία χρόνια, ιδίως στις νεότερες ηλικίες.

Η Meta πασχίζει να οδηγήσει τους χρήστες της στο αναπτυσσόμενο metaverse, που ο Ζούκερμπεργκ θεωρεί «το μέλλον» των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, όραμα στο οποίο η εταιρεία του δαπανά δισεκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, τους τελευταίους μήνες, το κοινό έχει αντ’ αυτού στραφεί στα chatbots, τα οποία βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη.

Πηγή: New York Times

Σχετικά θέματα

Απόψεις