Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Βουκουρέστι: Δικογραφία σε βάρος του οδηγού – Αναπάντητα ερωτήματα για κατασκευαστικές αβλεψίες

Επιστρέφουν άλλοι 15 εκδρομείς από το Βουκουρέστι. Οκτώ παραμένουν στο νοσοκομείο

Δεκαπέντε εκδρομείς από το Βουκουρέστι επιστρέφουν σήμερα στην Ελλάδα ενώ χθες επέστρεψαν 20 άτομα, μετά το τροχαίο που σημειώθηκε με την πρόσκρουση τουριστικού πούλμαν στη μεταλλική αψίδα με την πινακίδα απαγόρευσης οχημάτων μεγάλου ύψους στην υπόγεια γέφυρα.

Οκτώ άτομα παραμένουν σε νοσοκομεία ενώ εξιτήριο παίρνει σήμερα και η σύζυγος του 58χρονου από τη Λάρισα, που σκοτώθηκε στο τραγικό δυστύχημα. Σήμερα, πρόκειται να γίνει νεκροψία – νεκροτομή και μετά από 48 ώρες θα μεταφερθεί στην Ελλάδα. 

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, χθες οι ρουμανικές αρχές σχημάτισαν δικογραφία για τον 50χρονο οδηγό του τουριστικού λεωφορείου, σύμφωνα με την οποία αντιμετωπίζει την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και σωματικές βλάβες σε 25 άτομα.

Ταυτόχρονα, τα μέσα ενημέρωσης της Ρουμανίας, αναφέρονται σε κατασκευαστικά λάθη που ενδεχομένως συντέλεσαν στο δυστύχημα ενώ σύμφωνα με τα όσα μετέδωσε το OPEN, στο σημείο που έγινε το μοιραίο τροχαίο, έχουν γίνει συνολικά 7 παρόμοια τροχαία το τελευταίο 4μηνο, κάτι που ίσως ενισχύει την άποψη που έχουν εκφράσει εμπειρογνώμονες, πως ίσως υπήρχε κακοτεχνία στη συγκεκριμένη κατασκευή.  

Σε βίντεο που μετέδωσε τηλεοπτικό μέσο της Ρουμανίας, επιβεβαιώνεται ότι ο οδηγός άλλαξε λωρίδα την τελευταία στιγμή και μπήκε σε δρόμο που δεν επιτρέπονται ψηλά οχήματα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το τουριστικό λεωφορείο να προσκρούσει στην προειδοποιητική πινακίδα και η οροφή του να πιεστεί προς τα μέσα, με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα για τους επιβάτες.

Σύμφωνα με ειδικούς, το γεγονός ότι ο επαγγελματίας οδηγός του λεωφορείου δεν αντέδρασε στο συμβάν, κάνει τις αρχές να διερευνούν το ρόλο που πιθανώς έπαιξε το σύστημα πλοήγησης στο δυστύχημα. Εκτιμάται ότι το σύστημα GPS τον οδήγησε λάθος, προτείνοντας αυτή τη διαδρομή ως τη συντομότερη, αν και η πλοήγηση αφορά τα συμβατικά οχήματα και όχι λεωφορεία ή φορτηγά.

Ο Αλέξανδρος Ματθαίου, ο δικηγόρος του οδηγού, ανέφερε (OPEN) το πρωί της Δευτέρας ότι ο πελάτης του δεν γνωρίζει την συγκεκριμένη λεπτομέρεια για το GPS.

«Με το GPS τελευταία στιγμή έπρεπε να διαλέξει προς τα πού θα πάει και διάλεξε σε δευτερόλεπτα το τούνελ. Είχε και την άλλη γραμμή στα δεξιά του τούνελ αλλά ο άνθρωπος σκέφτηκε πώς να κινηθεί. Μετά που έγινε η τραγωδία μου είπε εγώ δεν μπόρεσα να δω τις πινακίδες γιατί είχε κίνηση. Έριξα μια ματιά να δω πριν το τούνελ, αλλά δεν μπόρεσα».

Επίσης,  συμπλήρωσε ότι “οδηγούσε από τη Θεσσαλονίκη μέχρι το Βουκουρέστι και σταμάτησε αρκετές φορές για διάλειμμα. Δεν ήταν κουρασμένος. “Οι ευθύνες είναι αλλού. Το τούνελ αυτό το κάνανε ανακαίνιση όλο το καλοκαίρι και λειτουργεί από τον Σεπτέμβριο. Από τότε μέχρι σήμερα είχαμε 6-7 ατυχήματα και παλιά στο τούνελ αυτό περνούσαν και φορτηγά και λεωφορεία χωρίς προβλήματα. Δεν συμφωνώ με το σύστημα αυτό, αυτό τον περιοριστή. Είναι πολύ βαρύς. Αν ήταν πιο ανάλαφρη η κατασκευή δεν θα δημιουργούνταν αυτό το πρόβλημα”.

Σχετικά θέματα

Απόψεις