Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Θύελλα αντιδράσεων για το σκοταδιστικό πρόγραμμα επιμόρφωσης του Υπουργείου Παιδείας – Καταγγελίες για βάναυση παραβίαση του ωραρίου και ηθικούς εκβιασμούς

Το άθλιο και σκοταδιστικό "επιμορφωτικό" περιεχόμενο θα πραγματοποιείται εκτός ωραρίου εργασίας ακόμα και σε επίσημες αργίες, όπως η Καθαρά Δευτέρα, οι ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας και της Διακαινησίμου Εβδομάδας

 

Το απαράδεκτο πρόγραμμα επιμόρφωσης (ή μήπως παραμόρφωσης) του ΙΕΠ για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, το οποίο επιμορφώνει πειθήνιους δασκάλους για να εκπαιδεύσουν πειθήνιους μαθητές και μελλοντικούς υποτακτικούς έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων. 

Και οι αντιδράσεις αφορούν όχι μόνο στο βαθιά σκοταδιστικό και ρατσιστικό περιεχόμενο, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιείται καθώς καταστρατηγεί τα δικαιώματα των εργαζόμενων – εκπαιδευτικών στο ωράρια εργασίας και στον ελεύθερο χρόνο. Αλλωστε, αυτά τα δύο πάνε μαζί για προκύψει το επιθυμητό αποτέλεσμα: σκυφτούς δασκάλους και αμόρφωτους και υπάκουους μαθητές. 

Εκπαιδευτικοί δημοσιοποίησαν με αναρτήσεις τους υλικά από την πλατφόρμα ασύγχρονης επιμόρφωσης του προγράμματος, τα οποία, όπως καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της και η ΟΛΜΕ, αποδεικνύουν ότι «το υλικό της επιμόρφωσης είναι παρωχημένο, αντιπαιδαγωγικό και σε κάποιες περιπτώσεις επικίνδυνο! Χαρακτηρισμοί μαθητών ως “προβληματικοί”, “αναρχικοί”, “πνεύματα αντιλογίας”, χαρακτηρισμοί σχολείων ως “καταυλισμοί στιγματισμένων”, ασκήσεις που προωθούν επικίνδυνα στερεότυπα και καλούν εκπαιδευτικούς να χαρακτηρίσουν μαθητές/τριες με μόνο κριτήριο την εμφάνισή τους σε μία εικόνα, έρχονται σε πλήρη αντίθεση με κάθε σύγχρονη θεωρία της παιδαγωγικής επιστήμης. Δεν είναι η πρώτη φορά που αποδεικνύεται η σκοταδιστική κατεύθυνση που προωθεί το ΙΕΠ στην Εκπαίδευση».

Η ΔΟΕ σε ανακοίνωσή της καταγγέλλει τη βάναυση παραβίαση του εργασιακού ωραρίου, τις συνεχείς οχλήσεις και πιέσεις, την παραπληροφόρηση και τους ηθικούς εκβιασμούς προς τις/τους συναδέλφους“. Αναφέρει, δε, ότι “είναι μεγάλη η αναστάτωση και η αγανάκτηση χιλιάδων νεοδιόριστων συναδέλφων που αυτές τις ημέρες λαμβάνουν e-mail ή μηνύματα στο viber οποιαδήποτε ώρα της ημέρας….και της νύχτας… από επιμορφωτές για τον προγραμματισμό του Προγράμματος Εισαγωγικής Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών και Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. που διοργανώνει το Ι.Ε.Π. το οποίο, σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό θα πραγματοποιείται εκτός ωραρίου εργασίας ακόμα και σε επίσημες αργίες, όπως η Καθαρά Δευτέρα, οι ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας και της Διακαινησίμου Εβδομάδας. Όλα αυτά προκειμένου να ολοκληρωθεί η «επιμόρφωση» στα χρονικά όρια που θέτει το Ε.Σ.Π.Α. και να θεωρηθεί ότι πραγματοποιήθηκε, με απόλυτη περιφρόνηση και καταπάτηση του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της επιχείρησης της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. να εδραιωθεί η αντίληψη του ανά πάσα στιγμή διαθέσιμου εκπαιδευτικού για απλήρωτη υπερωριακή απασχόληση καθώς και ότι «ποτέ και τίποτα δε θα είναι αρκετό» αφού πλήθος εκπαιδευτικών με πολύχρονη προϋπηρεσία, πολλοί από τους οποίους έχουν ήδη παρακολουθήσει προγράμματα εισαγωγικής επιμόρφωσης, καλούνται και πάλι να συμμετέχουν στην «επιμόρφωση». Η Δ.Ο.Ε. έχει κατ’ επανάληψη καταθέσει προτάσεις αναφορικά με την επιμόρφωση και μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών που είναι αναπόσπαστο μέρος της επαγγελματικής διαδρομής τους και η οποία οφείλει να ανταποκρίνεται στις μορφωτικές ανάγκες τους και τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου. Στις αποφάσεις της 87ης Γ.Σ. αναφέρει με σαφήνεια ότι η εισαγωγική επιμόρφωση θα πρέπει να απευθύνεται στις/στους εκπαιδευτικούς που για πρώτη φορά πρόκειται να αναλάβουν τάξη και και με απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα. Αυτή είναι η θέση μας.”

Συμπληρώνει, επίσης, ότι “η Κυβέρνηση έχει καταστήσει τους νεοδιόριστους «ομήρους», αρνούμενη να προχωρήσει στη μονιμοποίησή τους και εκβιάζοντάς τους για να υλοποιήσει την αντιπαιδαγωγική-αντιεπιστημονική ατομική «αξιολόγηση». Τώρα αποφασίζει να τους στερήσει και βασικά εργασιακά δικαιώματα.”

«Βαθύτατα λυπημένη και προβληματισμένη για το μέλλον του ελληνικού σχολείου» δηλώνει με αφορμή τα παραπάνω νεοδιόριστη φιλόλογος σε Γυμνάσιο του Ηρακλείου, η οποία σε δημοσίευσή της σε τοπική ιστοσελίδα αναφέρει ότι με αυτό το υλικό «καλούμαι να εκπονήσω εργασία που αναφέρεται σε ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟΥΣ μαθητές! Να χαρακτηρίσω εικονίδια με μαθητές και να αναπαράγω στερεότυπα! Να εκπονήσω εργασία που αναφέρεται σε σχολείο που έχει μετατραπεί σε “καταυλισμό στιγματισμένων” και να βρω τρόπους για να επαναφέρω την καλή φήμη του σχολείου!», ενώ προσθέτει ότι τέτοια ορολογία δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιείται ούτε για πλάκα.

Παράλληλα καταγγέλλεται ότι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν ως επιμορφωτές να επιμορφώσουν συναδέλφους τους εντελώς διαφορετικών ειδικοτήτων, και έτσι εμφανίζονται περιπτώσεις όπου μαθηματικοί επιμορφώνουν θεατρολόγους, γυμναστές επιμορφώνουν φιλολόγους κ.ο.κ.

Μάλιστα, κάποιοι προσπαθούν αυθαίρετα να συνδέσουν αυτήν τη διαδικασία της επιμόρφωσης με τον διορισμό και την αξιολόγηση, ωστόσο αυτή η επιμόρφωση δεν είναι προϋπόθεση για τον διορισμό, αλλά αποτελεί προϋπόθεση για τη διεκδίκηση θέσης στελέχους της Εκπαίδευσης.

Η ΟΛΜΕ απαιτεί:

  • Οι επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών να γίνονται εντός ωραρίου, είτε με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα είτε στα χρονικά διαστήματα όπου δεν πραγματοποιούνται μαθήματα (αρχές Σεπτεμβρίου ή μεταξύ της λήξης των μαθημάτων και των εξεταστικών περιόδων).
  • Η ύλη των επιμορφώσεων να στηρίζεται σε επιστημονικά δεδομένα της παιδαγωγικής θεωρίας και να λαμβάνει υπόψη τα σύγχρονα προβλήματα και τις ανάγκες της εκπαιδευτικής πράξης.
  • Να απαλλαγούν από τη συγκεκριμένη επιμόρφωση όσοι έχουν παρακολουθήσει παλαιότερα αντίστοιχη, με την ίδια θεματική.
  • Η ενημέρωση των εκπαιδευτικών να γίνεται έγκαιρα και μέσω της υπηρεσιακής οδού. Να σταματήσει η βάναυση παραβίαση του εργασιακού ωραρίου, καθώς επίσης οι συνεχείς οχλήσεις και πιέσεις, η παραπληροφόρηση και οι ηθικοί εκβιασμοί προς τους εκπαιδευτικούς.

Το ύφος και το περιεχόμενο αυτής της επιμόρφωσης κατήγγειλε και η Πανελλαδική Συνομοσπονδία Ελλήνων Ρομά –ΕΛΛΑΝ ΠΑΣΣΕ, χαρακτηρίζοντας το «απαράδεκτο» και με «ρατσιστικές διατυπώσεις» που «ενισχύουν τις διακρίσεις μεταξύ των μαθητών».

Μεταξύ άλλων αναφέρει:

Χαρακτηρισμός με βάση την εξωτερική εμφάνιση, «αντιμετώπιση» των περιθωριοποιημένων μαθητών και όχι των συνθηκών που γεννούν την περιθωριοποίηση μέσα και έξω από την τάξη, είναι ορισμένα μόνο από τα σκοτεινά σημεία που περιλαμβάνει. Αντί, λοιπόν το σχολείο να θεωρείται τόπος εξάλειψης του στίγματος, του ρατσισμού και όλων των προβληματικών αντιλήψεων που αποτρέπουν την ίση πρόσβαση και αντιμετώπιση των παιδιών, φαίνεται πως μέσα από τα σεμινάρια του Υπουργείου Παιδείας και του ΙΕΠ τις ενισχύει. 

Δεν μπορούμε παρά να απαιτήσουμε την απόσυρση και διόρθωση του εν λόγω περιεχομένου άμεσα!»

Σχετικά θέματα

Απόψεις