Κανόνας και όχι εξαίρεση είναι οι 16 ώρες πίσω από το τιμόνι και τα εξαντλητικά ωράρια όπως προκύπτει από νέα στοιχεία για τις βάρδιες των οδηγών στη συγκεκριμένη γραμμή που έγινε η σύγκρουση των λεωφορείων στην Βούλα την περασμένη Παρασκευή κι ενώ η κυβέρνηση ετοιμάζεται να νομοθετήσει την 13ωρη δουλειά σε ημερήσια βάση!
Έτσι όπως προκύπτει και από το βαρδιολόγιο που φαίνεται στις φωτογραφίες όχι μόνο η οδηγός που εμπλέκεται στο ατύχημα είχε 16ωρη βάρδια αλλά όλοι οι οδηγοί στην συγκεκριμένη γραμμή, βάση προγράμματος ξεκινάνε από τα χαράματα και τελειώνουν αργά το βράδυ την υπηρεσία τους.
Στην πρώτη στήλη του πίνακα, καταγράφεται η ώρα που πρέπει να βρίσκεται ο οδηγός στο αμαξοστάσιο (πχ 7.15 ΘΡΙ), στη δεύτερη στήλη καταγράφεται η ώρα του πρώτου δρομολογίου (8.15 – Αργυρούπολη) και στην τελευταία στήλη καταγράφεται η ώρα του τελευταίου δρομολογίου (23.15). Αρα, όπως προκύπτει ο εργαζόμενος οδηγός του λεωφορείου βρίσκεται στο τιμόνι για περίπου συνεχόμενες 16 ώρες (!) με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια του ίδιου αλλά και των επιβατών που μεταφέρει.

Τα εξαντλητικά ωράρια με τις 16 ώρες δουλειάς, για τους οδηγούς του ΟΑΣΑ έχει καταγγείλει η ΔΑΣ ΟΑΣΑ, που εδώ και χρόνια απαιτεί προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.
Σήμερα Δευτέρα 7 Ιούλη καλεί σε κινητοποίηση στα κεντρικά γραφεία του ΟΑΣΑ (Ρεθύμνου 16), στις 11 π.μ., καλώντας τους εργαζόμενους σε μαζική συμμετοχή για να καταδικάσουν τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας, τις επικίνδυνες συνέπειες της εντατικοποίησης της εργασίας και της ιδιωτικοποίησης – απελευθέρωσης κοινωνικών αναγκών, όπως οι συγκοινωνίες.

Η ΔΑΣ ΟΑΣΑ τονίζει ακόμα πως το τελευταίο ατύχημα «έρχεται να επιβεβαιώσει τις τραγικές συνέπειες της ιδιωτικοποίησης – απελευθέρωσης των συγκοινωνιών και με τραγικό τρόπο να αποδείξει ότι δυστυχώς «τα Τέμπη είναι εδώ», απευθύνοντας κάλεσμα «να δυναμώσει ο αγώνας εργαζομένων στις συγκοινωνίες και λαού για αποκλειστικά δημόσιες, ασφαλείς, σύγχρονες και συχνές αστικές συγκοινωνίες. Τώρα να δώσουμε μαζικά τη μάχη να μην περάσει το αντεργατικό έκτρωμα της κυβέρνησης που γυρίζει το χρόνο αιώνες πίσω».
Υπενθυμίζεται ότι και το ΠΑΜΕ εδώ και έναν χρόνο – από το 2024 – είχε επισημάνει τα προβλήματα των εργαζομένων με τα απάνθρωπα ωράρια και τα ζητήματα ασφαλείας των λεωφορείων, στον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ, προειδοποιώντας για τα ατυχήματα που έρχονται!
πηγη: 902