Πολλά ερωτηματικά και ανησυχία γεννάει το γεγονός πως σε επιστολή της η Ελληνικό Μετρό προς την εταιρία ΑΒΑΞ που έχει αναλάβει το έργο της Γράμμης 4 του Μετρό στην Αττική, εγκαλεί την κοινοπραξία αναφερόντας:
«…σας επισημάνουμε ότι η διάνοιξη της σήραγγας με συμβατικά μέσα στην εν θέματι θέση του έργου, εκτελείται χωρίς να τηρείται η εγκεκριμένη μελέτη εφαρμογής, ενέργεια η οποία δεν είναι αποδεκτή από την Ελληνικό Μετρό Α.Ε., καθώς αντίκειται στις υποχρεώσεις σας…».
Στην συνέχεια στην επιστολή απαριθμεί τις απαραίτητες ενέργειες που πρέπει να γίνουν και καταλήγει:
«Επισημαίνεται ότι η Κοινοπραξία σας φέρει ακέραια και αποκλειστική ευθύνη, για τις όποιες συνέπειες ανακύψουν από την μη τήρηση της εγκεκριμένης μελέτης κατά την εκτέλεση των εργασιών διάνοιξης της σήραγγας στη συγκεκριμένη θέση του Έργου, συμπεριλαμβανομένων των θεμάτων ασφαλείας, των οικονομικών και των χρονικών επιπτώσεων του Έργου».
Τρεις μέρες μετά τις αναφορές για τις σοβαρές παραβιάσεις, η Ελληνικό Μετρό επανέρχεται με ανακοίνωση που αναφέρει ότι δεν προκύπτουν θέματα ασφάλειας, γεννώντας επιπλέον ερωτηματικά: Τι μπορεί να μεσολάβησε σε 3 μέρες; Δε γνώριζε η Αττικό Μετρό, όπως και η ΑΒΑΞ, ότι η σήραγγα κατασκευάζεται κατά παράβαση της μελέτης, ότι αυτό δεν έγινε μέσα σε αυτές τις μέρες, αλλά γίνεται για όσο διαρκεί η κατασκευή περίπου 150 μέτρων της σήραγγας, δηλαδή το τελευταίο εξάμηνο;
Επισημαίνεται ότι η σήραγγα βρίσκεται κάτω από κεντρικές οδικές αρτηρίες πέριξ του νοσοκομείου ΓΝΑ και η ζώνη επιρροής της εκσκαφής περιλαμβάνει Νοσοκομεία και κρατικές υποδομές.
Η εξέλιξη αυτή υποχρεώνει την κυβέρνηση, που έχει διαφημίσει το έργο πάμπολλες φορές καθώς αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο, την ΑΒΑΞ και την Αττικό Μετρό να απαντήσουν σε σοβαρά ερωτήματα που ανακύπτουν και άπτονται της ασφάλειας των εργαζομένων, των ανθρώπων που κυκλοφορούν στις περιοχές που διανοίγεται η σήραγγα και των υποδομών πέριξ αυτής:
Ποιες συγκεκριμένες προβλέψεις της μελέτης για την ασφάλεια του έργου παραβιάστηκαν;
Ποιους κινδύνους εγκυμονούν για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζόμενων στο έργο;
Πόσο σοβαρός είναι ο παράγοντας κινδύνου για τις υπερκείμενες υποδομές και κτήρια;
Γιατί δεν προχώρησε σε άμεση διακοπή εργασιών εφόσον εγείρονται ζητήματα ασφάλειας;
Γιατί δεν υπάρχουν συγκεκριμένες υποδείξεις προς τον ανάδοχο για άμεσες παρεμβάσεις και διορθωτικές ενέργειες, ώστε να εξαλειφθεί ο κίνδυνος για τους εργαζόμενους και τους πολίτες; Θα κινητοποιήσει άμεσα η κυβέρνηση τους αρμόδιους ελεγκτικούς μηχανισμούς για την εκτίμηση του κινδύνου από την εξέλιξη αυτή;
Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβούν κυβέρνηση, ΑΒΑΞ και Αττικό Μετρό για όλα τα παραπάνω;
ΠΗΓΗ: 902.gr