Σοκ και τρόμο, ειδικά μετά το σιδηροδρομικό έγκλημα στα Τέμπη, προκαλεί η καταγγελία ότι στον Προαστιακό μέρος της διαδρομής «Δουκίσσης Πλακεντίας – αεροδρόμιο» λειτουργεί χωρίς σηματοδότηση!
Μετά τη δήλωση ντροπής του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη (διαβάστε για τα «ανθρώπινα λάθη που «ξέχασε») έρχεται αυτή η είδηση για την οποία το λιγότερο που μπορεί να πει κανείς προς την κυβέρνηση είναι το εξής: Είστε κάτι παραπάνω από επικίνδυνοι!
Αρχικά, η πληροφορία δημοσιεύθηκε, χθες αργά το βράδυ, στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Πρόσωπο με Πρόσωπο». «Σύστημα σηματοδότησης δεν υπάρχει ούτε στο κομμάτι “Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο”, που χρησιμοποιεί ο Προαστιακός και η εταιρεία Hellenic Train, καθώς και το Μετρό. Και ο άνθρωπος που μου το λέει είναι υψηλά ιστάμενος στον χώρο. Είναι δυνατόν αυτό; Δηλαδή μπορεί να δούμε να συμβαίνει ένα ανάλογο δυστύχημα σε αυτό το τμήμα; Στην πορεία από τη “Δουκίσσης Πλακεντίας” στο “Αεροδρόμιο”;» ανέφερε ο παρουσιαστής της εκπομπής Νίκος Χατζηνικολάου.
Σήμερα το πρωί η πληροφορία επιβεβαιώθηκε με τη δήλωση του Ηλία Τρευλού, μέλους της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, ο οποίος κατήγγειλε στο OPEN ότι σε μέρος της διαδρομής από τον σταθμό «Δουκίσσης Πλακεντίας» μέχρι το Αεροδρόμιο (διαδρομή που εξυπηρετεί χιλιάδες ανθρώπους ανά εικοσιτετράωρο) δεν λειτουργεί σύστημα σηματοδότησης.
«Ένα κομμάτι λειτουργεί, ένα κομμάτι όχι στον άξονα αυτό. Αλλά ακόμα και να λειτουργούσε αυτό το κομμάτι, δε λύνεται το πρόβλημα. Ο έλεγχος της κυκλοφορίας δεν αντιμετωπίζεται μόνο με κάποια χιλιόμετρα, πρέπει να είναι το σύνολό του σε πλήρη λειτουργία και να υπάρχει στο κέντρο ελέγχου η συνολική εικόνα για το πού βρίσκεται η κάθε αμαξοστοιχία», ανέφερε.
Κατεπείγουσα εισαγγελική έρευνα μετά την καταγγελία για το σύστημα σηματοδότησης
Εντολή για την διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής έρευνας έδωσε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, Αντώνης Ελευθεριάνος, μετά τις καταγγελίες εκπροσώπου της Ομοσπονδίας Σιδηροδρόμου, ο οποίος ανέφερε ότι δεν υπάρχει φωτεινή σηματοδότηση ούτε στη διαδρομή του προαστιακού στο τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο.
Στο πλαίσιο της προκαταρκτικής ο εισαγγελέας Πρωτοδικών, κ. Στεφανάτος, θα καλέσει άμεσα προς εξέταση τον εκπρόσωπο των εργαζομένων και θα ζητήσει έγγραφα από την εταιρεία που έχει την ευθύνη λειτουργίας του Προαστιακού προκειμένου να διαπιστωθεί αν ισχύουν οι καταγγελίες.
Το διερευνώμενο αδίκημα στην προκειμένη περίπτωση είναι αυτό των επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς.
Aπό το Νοέμβριο του 2022
Οπως αναφέρεται σε δημοσιεύμα του ethnos.gr, όπου δημοσιεύται η καταγγελία από το OPEN, σε ρεπορτάζ της ιστοσελίδας από τον Νοέμβριο του 2022, με αφορμή τότε, τον τραυματισμό μηχανοδηγού της αμαξοστοιχίας του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Χαλκίδας, είχε καταγραφεί το σημαντικό αυτό πρόβλημα ασφαλείας.
Η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) περιέγραφε τότε την εικόνα απόλυτης διάλυσης του ελληνικού σιδηροδρόμου που έχει ως συνέπεια συνεχόμενους εκτροχιασμούς τρένων μέσα σε ελάχιστους μήνες. Παράλληλα αποκάλυπτε τότε ότι σε σήραγγες του Προαστιακού της Αθήνας δεν λειτουργούν εδώ και μία 15ετία τα συστήματα ασφαλείας και φωτισμού.
Στο ίδιο ρεπορτάζ της Μαρίας Λιλιοπούλου γίνεται εκτενής αναφορά στις καταγγελίες των μηχανοδογών που περιέγραφαν την εικόνα απόλυτης διάλυσης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας αλλά δεν εισακούστηκαν ποτέ με αποτέλεσμα να φτάσουμε στο πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών.
Μιλούσαν τότε για τη μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη, τη μη λειτουργία του συστήματος ETCS (European Traffic Control System – του οποίου η θέση σε λειτουργία προστατεύει έναντι στο ανθρώπινο λάθος) η οποία δεν λειτούργησε ποτέ παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές!».