Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

ΠΕΣ – ΝΑΤ: Διαφορές εισφορών και συντάξεων μεταξύ στεριανών και ναυτικών

Η Πανελλήνια Ενωση Συνταξιούχων Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΠΕΣ-ΝΑΤ) με επιστολή της ζητά ισονομία και αντιστοιχία των συντάξεων με τις καταβληθείσες εισφορές και τον πραγματικό χρόνο εργασίας.

Η Πανελλήνια Ενωση Συνταξιούχων Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΠΕΣ-ΝΑΤ) με επιστολή της ζητά ισονομία και αντιστοιχία των συντάξεων με τις καταβληθείσες εισφορές και τον πραγματικό χρόνο εργασίας.

Συγκεκριμένα αναφέρει:

Χωρίς να παραιτούμαστε από τις διεκδικήσεις μας για την επιστροφή όλων όσων άδικα και καταχρηστικά έχουν αφαιρεθεί από τις συντάξεις μας και χωρίς να υποχωρούμε από τις δίκαιες διεκδικήσεις μας όπως αυτές αναφέρονται στις θέσεις και τα ψηφίσματα των Γενικών Συνελεύσεων του σωματείου μας (ΠΕΣ-ΝΑΤ) και καταγράφονται στα υπομνήματα της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα (ΣΕΑ) των Συνεργαζόμενων Συνταξιουχικών Οργανώσεων, στην οποία συμμετέχουμε, με την παρούσα θέλουμε να αναδείξουμε μια πρόσθετη αδικία, που συντελείται σε βάρος των ναυτεργατών με την στρεβλή εφαρμογή των νομοθετικών διατάξεων για τον υπολογισμό του συντάξιμου χρόνου, που παραπέμπει σε «δύο μέτρα και δύο σταθμά», και να επαναλάβουμε την αξίωσή μας για ισονομία.

Ένας Στεριανός ασφαλισμένος εργάζεται ετησίως και καταβάλλει εισφορές για 218 ημέρες, σύμφωνα με την ΣΣΕ. (360 ημέρες, μείον 52 Σάββατα, μείον 52 Κυριακές, μείον 16 αργίες και μείον 22 ημέρες άδεια = 218 ημέρες πραγματικής εργασίας). Επιπλέον καταβάλλει εισφορές 60 ημερών για δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και αργίες συν 22 ημέρες άδεια, σύνολο 82 ημέρες, ώστε να φτάσει να προσμετρά 300 ημέρες ασφάλισης, (218+60+22=300), που αποτελούν και έναν Ασφαλιστικό χρόνο.

Ένας Ναυτικός, εργάζεται στην πραγματικότητα 365 ημέρες και από αυτές του υπολογίζουν σαν εργάσιμο χρόνο 360 ημέρες ετησίως και επιπλέον προσμετρά άλλες 96 ημέρες που αποτελούν τα δώρα Χριστουγέννων-Πάσχα, αργιών και Αδείας, καταβάλλοντας τις αντίστοιχες εισφορές. Και επειδή η εργασία του είναι πάνω στο πλοίο επί 24ωρου βάσεως, και λόγο των ειδικών συνθηκών εργασίας κατά είδος πλοίου και τόπου, τον επιδοτεί με έναν συντελεστή σταθμίσεως, με μέσο όρο 1,111 (από 1,071-1,111 έως 1,154 για κάθε ημέρα εργασίας του, Ν.4472/17).

Ο χρόνος υπολογισμού σύνταξης στη Στεριά αποτελείται από:
218 ημέρες πραγματικής εργασίας, συν 82 ημέρες, (που προκύπτουν από 60 ημέρες, Δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και Αργίες, συν 22 ημέρες Άδεια), με τις αντίστοιχες εισφορές
ΣΥΝΟΛΟ 300 ημέρες, που αποτελεί και ΕΝΑ χρόνο Εργασίας
Ο χρόνος υπολογισμού σύνταξης στη Θάλασσα αποτελείται από:
360 ημέρες πραγματικής εργασίας συν 96 ημέρες (Δώρα Χριστουγέννων-Πάσχα, άδεια και αργίες) με τις αντίστοιχες κι εδώ εισφορές.

ΣΥΝΟΛΟ 456 ημέρες, που αν διαιρεθούν με τις αντίστοιχες ημέρες και εισφορές της Στεριάς και του ΕΦΚΑ μας δίνουν μια
Αναλογία: 1 προς 1,520 !!!

Αντίστοιχα: η αναλογία πραγματικού χρόνου εργασίας μεταξύ των δύο είναι: 360/218 = 1,65

Αντί όλων των ανωτέρω ο Ναυτεργάτης που συνταξιοδοτήθηκε ΠΡΙΝ τον Νόμο Κατρούγκαλου, δεν του υπολογίζονται καθόλου οι 96 ημέρες αδείας, στο Συντάξιμο Μισθό του, παρόλο που έχει καταβάλει εισφορές γι αυτές, ενώ υπολογίζονται στους μετά τον Νόμο Κατρούγκαλου συνταξιοδοτηθέντες Ναυτεργάτες (πάλι καλά) και από την άλλη, ο Χρόνος Ασφάλισής τους, λόγω κατάργησης των επιπλέον συντελεστών στάθμισης, και συντελεστών Προσαύξησης υπηρεσίας, επιδοτείται όπως αναφέραμε πλέον, μόνο με 1,111 μ.ο. Δηλαδή και χωρίς να υπάρχει καμία πρόβλεψη στον νόμο Κατρούγκαλου περί αυτού, περιορίστηκαν οι συντελεστές στάθμισης και προσαύξησης, στους τρεις προαναφερθέντες, με αποτέλεσμα να περικόπτονται εκτός από τον συνταξιοδοτικό μισθό και οι συνολικές ημέρες ασφάλισης.
Ζητάμε, δηλαδή, τα αυτονόητα, ισονομία και αντιστοιχία των συντάξεων μας με τις καταβληθείσες εισφορές μας και τον πραγματικό χρόνο εργασίας.

Το Διοικητικό Συμβούλιο

 

Σχετικά θέματα

Απόψεις