Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Παρακολουθούσαν “κατά προσέγγιση” τα τρένα με σύστημα εντοπισμού για μηχανάκια! (έγγραφο)

Η εφημερίδα Documento φέρνει σήμερα στο φως έγγραφο της εταιρείας προς τον ειδικό εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη, το οποίο περιέχει στοιχεία από την «καταγραφή του συστήματος γεωεντοπισμού» που τηρούσε η εταιρεία για τις δύο μοιραίες αμαξοστοιχίες το δυστυχήματος: Την εμπορική και την επιβατική.

Μπορεί να χωρέσει ανθρώπου νους ότι η συζήτηση περί ασφαλούς κίνησης των τρένων σε μία ιδιωτική εταιρεία διεξάγεται με όρους “κατά προσέγγισης” ασφάλειας; Δεν μπορούσε μέχρι να συμβεί το έγκλημα. 

Αφού κανένα σύγχρονο σύστημα εντοπισμού και τηλεδιοίκησης των τρένων δεν λειτουργούσε στο σιδηροδρομικό δίκτυο, η Hellenic Train, βρήκε τη λύση: Απευθύνθηκε στη Vodafone και εγκατέστηκε σύστημα jγια εντοπισμό δίτροχων και αυτοκινήτων! 

Η εφημερίδα Documento φέρνει σήμερα στο φως έγγραφο της εταιρείας προς τον ειδικό εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη, το οποίο περιέχει στοιχεία από την «καταγραφή του συστήματος γεωεντοπισμού» που τηρούσε η εταιρεία για τις δύο μοιραίες αμαξοστοιχίες το δυστυχήματος: Την εμπορική και την επιβατική.

Σε αυτό το έγγραφο η Hellenic Train λέει το απίθανο και εξοργιστικό (μεταξύ άλλων το ίδιο απίθανων και εξοργιστικών) ότι ” εξαιτίας της αδυναμίας του ΟΣΕ να λειτουργεί ολοκληρωμένο σύστημα εντοπισμού των αμαξοστοιχιών κινούνται επί γραμμή λόγω της  από ετών λεηλάτησης των κυκλωμάτων γραμμής που κατέγραφαν τη θέση των συρμών, αποφάσισε προς σκοπό ενημέρωσης κυρίως των επιβατών για τους χρόνους εκτέλεσης των δρομολογίων να εγκαταστήσει, παρότι δεν υποχρεούται σύστημα εντοπισμού μέσω δορυφόρου (GPS) στο κινητήριο τροχαίο υλικό»

Για να το κάνουμε πιο κατανοητό… Η εταιρεία διαπιστώνει ότι δεν υπάρχει σύστημα εντοπισμού και αντί να ακινητοποιήσει τα τρένα, συνεχίσει να τα κινεί βρίσκοντας μία λύση “στο περίπου” αντί να λάβει  όλα εκείνα τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια των επιβατών, υποθέτουμε υπό των βάρος αδιάσειστων επιχειρημάτων του κόστους – οφέλους. 

Τα όσα λέει το έγγραφο και αναφέρει αναλυτικά το Documento αποτελούν αυτά τα ίδια μια εικόνα εγκληματικής αθλιότητας. Μια αθλιότητας για την οποία φυσικά ευθύνη φέρει τόσο αυτή η κυβέρνηση όσο και οι προηγούμενες που τεμάχισαν τον σιδηρόδρομο στο όνομα της δήθεν “εξυγίανσης” και  ξεπούλησαν τα τρένα στον  τάχα “στρατηγικό επενδυτή”! 

Η εταιρεία, λοιπόν, απευθύνθηκε στην εταιρεία κινητής τηλεφωνίας Vodafone προκειμένου να χρησιμοποιήσει το πρόγραμμα «IoT Fleet Control». Πρόκειται για υπηρεσία που παρέχει η εταιρεία «για τον εντοπισμό κίνησης οχημάτων επί του οδικού δικτύου» αλλά όχι για τρένα.

Η υπηρεσία «IoT Fleet Control», χρησιμοποιείται από μεγάλες εταιρείες στον κλάδο του φαρμάκου, του τουρισμού, από όσους παρέχουν υπηρεσίες delivery, βιοτεχνίες παγωτού κτλ. Όπως υπογραμμίζεται  στην ιστοσελίδα της Vodafone με το «IoT Fleet Controγνωρίζεις ανά πάσα στιγμή την θέση των οχημάτων σου και σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι παραλαβές ή οι παραδόσεις σου» καθώς επίσης και «τις διαδρομές που ακολουθούν ώστε να μπορείς να τις αλλάξεις σε πιο ‘έξυπνες’ αν χρειαστεί, κερδίζοντας χρόνο παραδόσεων και οικονομία στα καύσιμα».

Το σύστημα θα εγκαθίστατο αφού προηγουμένως  θα είχε παραμετροποιηθεί για να αποτυπώνει τις θέσεις των συρμών έχοντας όμως ως δεδομένο ότι 

Μεταξύ της Vodafone και της Hellenic Train υπεγράφη τον Αύγουστο του 2022 σύμβαση παροχής υπηρεσιών. Επρόκειτο για πιλοτική λειτουργία αρχικά σε 20 «μονάδες τροχαίου υλικού» και στη συνέχεια εγκατασταθήκαν συνολικά 139 συσκευές γεωεντοπισμού. Το κόστος για κάθε σύστημα που τοποθετήθηκε ανήλθε σε 16,26 ευρώ ανά μήνα, με δωρεάν 10 ΜΒ, ενώ το συνολικό κόστος και για τις 139 συσκευές που εγκατασταθήκαν ανέρχονταν μηνιαίως σε 2.260 ευρώ.

Κι εδώ έρχεται το αποκορύφωμα της εγκληματικής αδιαφορίας: “το εν λόγω σύστημα καταγράφει ως λειτουργεί σήμερα κατά προσέγγιση τη θέση του συρμού με απόκριση λόγω του λόγω της μη συνεχούς ροής σήματος, με αποτέλεσμα μικρής χρονικής διάρκειας στάσεις να μην καταγράφονται, αλλά να εμφανίζεται ο συρμός ως κινούμενος, ενώ δεν είναι εφικτή η καταγραφή οποιαδήποτε κίνησης εντός σηράγγων…”!

Το ξαναγράφουμε για να το συνειδητοποιήσουμε: “ΚΑΤΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ”!

Το θέμα είναι ότι οι 57 άνθρωποι που δολοφονήθηκαν… δεν ζούσαν στο περίπου! 

Και  έγκλημα δεν ήταν κατά προσέγγιση… ήταν ολόκληρο! 

 

Σχετικά θέματα

Απόψεις