Πολιτισμός

Ο «Ημεροδρόμος» σήμερα πάει Θέατρο: «Να ντύσουμε τους γυμνούς»

Ο «Ημεροδρόμος», σήμερα Κυριακή, 13 Ιανουαρίου, πάει Θέατρο.  Διαβάστε για την παράσταση και τον τρόπο που μπορείτε να κλείσετε εισιτήρια.

Καλούμε τους αναγνώστες μας να παρακολουθήσουμε την παράσταση «Να ντύσουμε τους γυμνούς» του Λουίτζι Πιραντέλλο σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα, με εξαιρετικούς ηθοποιούς και συντελεστές.

Η παράσταση παίζεται στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν (Φρυνίχου 14, Πλάκα).

Ώρα έναρξης: 21.15.

Για να κλείσετε τα εισιτήρια σας επικοινωνείτε με το ταμείο του Θεάτρου (Τηλέφωνο: 2103222464 – Ώρες επικοινωνίας 10 π.μ με 1 μ.μ και 5 μ.μ με 10 μ.μ). Δηλώνετε πως είστε από το κάλεσμα του «Ημεροδρόμου» για τη σημερινή παράσταση της Κυριακής 13 Ιανουαρίου. Με αυτόν τον τρόπο θα έχετε ενιαία τιμή εισιτηρίου 12 ευρώ. Κλείνετε τις θέσεις και σας ενημερώνουν πόση ώρα νωρίτερα πρέπει να είστε στο Θέατρο. 

Ο «Ημεροδρόμος είναι χορηγός επικοινωνίας της παράστασης. Σας περιμένουμε! 

Διανομή

Ερσίλια Ντρέι: Μαρία Πρωτόπαππα – Λουντοβίκο Νότα: Θανάσης Δήμου – Σινιόρα Ονόρια: Εύη Σαουλίδου – Φράνκο Λασπίγκα: Θάνος Τοκάκης – Πρόξενος Γκρόττι: Γιάννος Περλέγκας – Αλφρέντο Κανταβάλλε: Στέργιος Κοντακιώτης –Έμμα: Μάγδα Καυκούλα

Η παράσταση

Διαβάστε για την παράσταση και δείτε φωτογραφίες (πατώντας μπορείτε να τις δείτε σε μεγαλύτερη διάσταση και καλή ανάλυση) και βίντεο. 

Ένα θρησκευτικό-υπαρξιακό μελόδραμα υπό μορφήν ιταλικής κωμωδίας

Η νεαρή και θελκτική Ερσίλια Ντρέι είναι η γκουβερνάντα της μικρής κορούλας του Πρόξενου της Ιταλίας στην Σμύρνη. Η ζωή της θα μπορούσε να ονομαστεί ευχάριστη, εξαιρουμένων των συνεχών επιπλήξεων που υφίσταται από την γυναίκα του Πρόξενου, ενός μάλλον δύσκολου χαρακτήρα.

Ένας νεαρός αξιωματικός του Ναυτικού, ο Φράνκο Λασπίγκα, διερχόμενος από την Σμύρνη, ερωτεύεται και αρραβωνιάζεται την Ερσίλια. Τα κάλλη της νεαρής γκουβερνάντας όμως, δεν αφήνουν ασυγκίνητο ούτε τον Πρόξενο Γκρόττι – ο οποίος της εξομολογείται και της επιβάλλει τον έρωτά του. Το συγκεκριμένο πάθος περιπλέκει τα πράγματα και ωθεί την Ερσίλια να παραμελήσει τα καθήκοντά της ως γκουβερνάντα.

Ένα απόγευμα, αποσπάται η προσοχή της και η μικρή κόρη του Πρόξενου, που έπαιζε στο μπαλκόνι του σπιτιού της, πέφτει και σκοτώνεται. Η μητέρα του δύστυχου κοριτσιού, η οποία ανακαλύπτει ταυτοχρόνως τον παράνομο δεσμό του συζύγου της με την Ερσίλια, την απολύει. Η Ερσίλια, απόβλητη, χωρίς δουλειά, επιστρέφει στη Ρώμη για να βρει τον αρραβωνιαστικό της. Ψάχνοντάς τον όμως στο Υπουργείο Ναυτιλίας, ανακαλύπτει ότι παραιτήθηκε από την υπηρεσία κι επιπλέον ετοιμάζεται να παντρευτεί μία άλλη κοπέλα. Η Ερσίλια, απελπισμένη, αποφασίζει να εκπορνευτεί και να αυτοκτονήσει πίνοντας δηλητήριο.

Ο μυθιστοριογράφος Λουντοβίκο Νότα, ενθουσιασμένος με τον ρόλο που διαδραματίζει η δυστυχισμένη Ερσίλια σε αυτό το δράμα, την παίρνει υπό την προστασία του, όταν εκείνη βγαίνει από το νοσοκομείο, αφού προηγουμένως κατάφερε να κρατηθεί στη ζωή μετά το απονενοημένο της διάβημα…

Ένα απόγευμα, αποσπάται η προσοχή της και η μικρή κόρη του Πρόξενου, που έπαιζε στο μπαλκόνι του σπιτιού της, πέφτει και σκοτώνεται. Η μητέρα του δύστυχου κοριτσιού, η οποία ανακαλύπτει ταυτοχρόνως τον παράνομο δεσμό του συζύγου της με την Ερσίλια, την απολύει. Η Ερσίλια, απόβλητη, χωρίς δουλειά, επιστρέφει στη Ρώμη για να βρει τον αρραβωνιαστικό της. Ψάχνοντάς τον όμως στο Υπουργείο Ναυτιλίας, ανακαλύπτει ότι παραιτήθηκε από την υπηρεσία κι επιπλέον ετοιμάζεται να παντρευτεί μία άλλη κοπέλα. Η Ερσίλια, απελπισμένη, αποφασίζει να εκπορνευτεί και να αυτοκτονήσει πίνοντας δηλητήριο.

Ο μυθιστοριογράφος Λουντοβίκο Νότα, ενθουσιασμένος με τον ρόλο που διαδραματίζει η δυστυχισμένη Ερσίλια σε αυτό το δράμα, την παίρνει υπό την προστασία του, όταν εκείνη βγαίνει από το νοσοκομείο, αφού προηγουμένως κατάφερε να κρατηθεί στη ζωή μετά το απονενοημένο της διάβημα…

Στέκεται κανείς αμήχανος μπροστά στην εξιστόρηση της πλοκής του έργου του σπουδαίου Ιταλού συγγραφέα, που μοιάζει με περιγραφή βραζιλιάνικου σήριαλ σε σελίδες τηλεοπτικού περιοδικού. Το σίγουρο είναι πως είναι εξαιρετικά εύκολο να αποδώσουμε κι εμείς τις ρυτίδες που συνήθως προσάπτει η εποχή μας στο σύνολο του έργου του Πιραντέλλο.

Οι συνεχώς μεταβαλλόμενες συμπεριφορές των προσώπων, η ασάφεια των κινήτρων τους, η αποτυχία τους να εκφράσουν τι τους συμβαίνει, η συνεχής αβεβαιότητα για το τι είναι αλήθεια και τι ψέμα, η διαρκής αυτοϋπονόμευση των ηρώων, η ανεπάρκεια της γλώσσας, όλες αυτές οι παράμετροι, σαφώς συνηγορούν στην άποψη ότι ο Πιραντέλλο περιγράφει μια απογυμνωμένη, κατασπαραγμένη ανθρωπότητα, που έχει χάσει κάθε ψευδαίσθηση ατομικής συγκρότησης.

Συντελεστές

Μετάφραση: Ελένη Γεωργίου – Γιάννος Περλέγκας -Σκηνοθεσία: Γιάννος Περλέγκας – Κοστούμια: Λουκία Χουλιάρα -Σκηνικά: Γεωργία Μπούρα -Κίνηση: Δήμητρα Ευθυμιοπούλου – Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής – Φωτισμοί: Νίκος Βλασσόπουλος – Βοηθός σκηνοθέτη: Γιώργης Βασιλόπουλος – Βοηθός σκηνογράφου: Ίλια Μαρκουΐζου – Βοηθός ενδυματολόγου: Θάλεια Σακαλή – Κατασκευή σκηνικού: Αλέξης Βαζούρας  – Ζωγραφική σκηνικού: Yasemine Celik, Ευστρατία Μαχαιρίδη και Αφροδίτη Γαϊτανάρου – Κατασκευή κουστουμιών: Σάλυ Αλάραμπι Βοηθός κατασκευάστριας κοστουμιών: Υρώ Γώγου – Σχεδιασμός μακιγιάζ: Εύη Ζαφειροπούλου – Σχεδιασμός κομμώσεων: Χρόνης Τζήμος – Ειδικές κατασκευές: Σωκράτης Παπαδόπουλος – Βίντεο: Σπύρος Περδίου  -Επικοινωνία: Άννα Θεοδόση

 

(Επισκέψεις: 1.503 φορές, όπου 1 ημερήσιες)
Ημεροδρόμος

Ημεροδρόμος

Send this to a friend