Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Ο Δήμαρχος Ωρωπού ενάντια στους δημότες του

Γράφει ο Δρ. Ανδρέας Γ. Καλλιακμάνης, Ειδικός Παθολόγος, Πρόεδρος του προσ. ΔΣ του Εξωραϊστικού Συλλόγου των Άνω Νέων Παλατιών, Πρώην..

Γράφει ο Δρ. Ανδρέας Γ. Καλλιακμάνης, Ειδικός Παθολόγος, Πρόεδρος του προσ. ΔΣ του Εξωραϊστικού Συλλόγου των Άνω Νέων Παλατιών, Πρώην Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Προληπτικής Ιατρικής και Μέλος & Υποψήφιος της Λαϊκής Συσπείρωσης Ωρωπού

Ο Δήμος Ωρωπού είναι ένας πολύ μεγάλος δήμος σε έκταση με 13 Δημοτικές Ενότητες διεσπαρμένες μέσα στο πυκνό πεύκο που αν κάνεις το λάθος και κοιτάξεις προς την Πάρνηθα θα απογοητευθείς γιατί θα αντικρίσεις τη «γύμνια» του βουνού και θα θυμηθείς το δασώδες αυτό βουνό που κάηκε και γέμιζε με δροσε-ρό αέρα όλη την περιοχή μέχρι τη θάλασσα για να συναντήσει τη αύρα της, να ενωθεί μαζί της, για να γαληνέψει τον ευβοϊκό κόλπο και τον πορθμό του Ευρίπου, για να συνεχίσει να γίνεται το φυσικό φαινόμενο της παλίρροιας, ρίχνοντας μια πλάγια ματιά στο κάβο ντόρο ή καφηρέα για να συνειδητοποιήσει την ταραγμένη θάλασσα. Αυτή η εναλλαγή των θαλάσσιων νερών, το πάει και το έλα, μαζί με τις δυο αύρες από  εδώ και από εκεί, από την εύβοια που ο αέρας της Δίρφυος «αγκαλιάζεται» με την αύρα της από εκεί θάλασσας και οδηγεί στην αγκαλιά τις νυκτερινές φωτοσυνθέσεις των δυο βουνών και των δυο θαλασσών. Δεν μπορεί αν τα αφή-σουμε ήσυχα τα νερά, σίγουρα θα μας θυμίσουν τη Sonata glaro de Luna σε ελεύθερη μετάφραση: η σονάτα του γλάρου της Σελήνης  του Ludwig van Beethoven.

Η Αντίθεση του φυσικού φαινομένου της Παλίρροιας με την Αρχαία Ελληνική Μυθολογία

Σε αυτό το πραγματικό φαινόμενο της παλίρροιας που δεν αμφισβητείται από κανένα, γιατί οι αισθήσεις και τα καθαρά μάτια δεν το προδίδουν, έχει έτσι πλήρες εμπειρικό περιεχόμενο με αποτέλεσμα  να έχει συναντήσει την ιστορία και να πορεύεται κατά μήκος της γιομάτο αυτοπεποίθηση και αντικειμενική αλήθεια.

Απέναντι σ’ αυτό βρίσκεται η μυθολογική πλευρά του  Ωρω-πού. Όπως άλλες πόλεις, έτσι και ο Ωρωπός «συνδέεται» διαμέσου της ιστορίας του με την μυθολογική Ελληνική αρχαιότητα. Δεν θα μπορούσε να γίνει αυτό αν δεν υπήρχαν δυο λόγοι.

Ο ένας έρχεται από την Ελληνική Μυθολογία της αρχαιότητας και αφορά «τον τόπο λατρείας της θεότητας Πανάκειας» που φέρεται σαν κόρη του Ασκληπιού και της Ηπιόνης, αδελφή της θεάς Υγιείας, της Ιασούς, του Μαχάωνα και του Ποδαλίρειου, γιατρών του Τρωικού πολέμου κατά τον Όμηρο. Η Πανάκεια ήταν ανθρωπόμορφη δευτερεύουσα θεότητα της Ελληνικής Μυθολογίας, η μορφή της παρίσταται και στο Ασκληπιείο Αθηνών, συνυφασμένη με την θεραπεία ή την βοτανοθεραπεία, αλλά όμως έκανε θεραπεία για κάθε νόσο ή για τις περισσότερες νόσους μαζί (γι’ αυτό ήταν δεύτερη θεά;) . Με καλύτερη εννοιολογική προσέγγιση, αν ήταν σε πραγματικές συνθήκες, θα αποκαλούταν παν-θεραπεύτρια, αν και στην αρχαιότητα δεν συνήθιζαν να είναι εννοιολογικά συγκεκριμένοι σ’ αυτά, γιατί τότε άρχισε σιγά-σιγά να κερδίζει έδαφος η φιλοσοφία παρά τη θεολογική παιδεία των περισσότερων, αν όχι όλων των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων και η λέξη «οίδα που σημαίνει γνωρίζω καλά» και η χρήση της διαλεκτικής πήραν την πραγματική τους διάσταση. Η  «θρησκευτική ιατρική» άρχισε να παρέρχεται σταδιακά και να αντικαθίσταται από την ορθόλογη ιατρική (Rational Medicine) με πρώτους εκφραστές της, τον Αλκμαίωνα από τον Κρότωνα της Μεγάλης Ελλάδας που βρισκόταν στη σημερινή Κάτω Ιταλία και τον Ιπποκράτη από την Κω.

         Ο δεύτερος λόγος είναι ο μάντης Αμφιάραος που εμφανίζε-ται στην Αρχαία Ελληνική Μυθολογία να ήταν γιος του Οικλή, διάσημου μάντη. Προέρχονταν από οικογένεια με καλούς χειριστές της μαντικής. Ο προπάππος του, Μελάμποδας, ήταν διάσημος μάντης. Στον Δήμο Ωρωπού κοντά στον Κάλαμο υπήρξε ιερός αρχαιολογικός χώρος και μαντείο αφιερωμένο στον μυθικό ήρωα, μάντη και θεραπευτή Αμφιάραο με το πραγματικό του όνομα Αμφιαράειο και όχι Αμφιάρειο.

         Επόμενα, ο Ωρωπός βρίσκεται στο σταυροδρόμι ενός πραγματικού  φυσικού φαινομένου της παλίρροιας που στην κοινή φραγκολεβαντίνικη ναυτική γλώσσα ονομάζεται μαρέα και χαρα-κτηρίζεται από την άνοδο  (πλημμυρίδα) ή την πτώση της στάθμης του νερού (άμπωτη) μιας μεγάλης λίμνης  και κυρίως των θαλασ-σών και δυο μυθολογικών  λόγων από την Αρχαία Ελληνική Μυθολολογία που χαρακτηρίζονται στην φιλοσοφία της Ιατρικής, ανορθόλογη ιατρική (Irrational Medicine) σε αντίθεση με την ορθόλογη Ιατρική (Rational Medicine) του Αλκμαίωνα και του Ιπποκράτη.   

Οι Ανδραγαθίες του Δημάρχου Ωρωπού στα Άνω Νέα Παλάτια

Ενώ τα πράγματα από την πλευρά της καθαριότητας δεν πήγαιναν καλά, σε αντίθεση με αυτά που λέει ο Δήμαρχος στα Δημοτικά συμβούλια, ο Δήμαρχος ξαφνικά σταμάτησε να μαζεύει τα σκουπίδια από τους κάδους με τα απορριμματοφόρα. Μέσα στους καύσωνες του καλοκαιριού, οι κάτοικοι των Άνω Νέων Παλατίων διαμαρτυρήθηκαν χτες σε πολυμελή αντιπροσωπεία της Λαϊκής Συσπείρωσης Ωρωπού με επικεφαλής τον δημοτικό σύμβουλο Ν. Γκοντζιά. Το απορριμματοφόρο έχει δυο βδομάδες να περάσει να μαζέψει τα σκουπίδια, με άμεσο αποτέλεσμα να βρωμάει η περιοχή από τη σήψη των σκουπιδιών και ο κίνδυνος για τη Δημόσια υγεία να γίνεται μέρα με τη μέρα πολλαπλάσιος γιατί οι μέρες είναι πολλές και το καλοκαίρι πολύ ζεστό.

 

 

 

Σε επικοινωνία με το Δήμο του προσ. Προέδρου και του Ταμία του νεοϊδρυθέντος Εξωραϊστικού Συλλόγου Άνω Νέων Παλατιών να καθοριστούν σταθερές ημέρες τη βδομάδα για τα σκουπίδια και για τα κλαδιά χόρτων και δέντρων πριν από ένα (1) μήνα, ο Δήμος δεν απάντησε ακόμα. Έκανε το αντίθετο, άφησε τα σκουπίδια δυο βδομάδες με αποτέλεσμα να βρίσκονται σε προχωρημένη σήψη και να βρωμοκοπάει όλη η περιοχή. Ο Δήμαρχος, αν και οδοντίατρος φαίνεται ή δεν έχει τη στοιχειώδη ευαισθητοποίηση για την υγιεινή και ασφάλεια των δημοτών του ή δρα μόνο διοικητικά και κατ’ επιλογή, επιπλέον δεν εφαρμόζει κανένα μέτρο για τη Δημόσια υγεία.

Κύριε Περιφερειάρχη εσείς τι λέτε; Θα πάρετε μέτρα;

         Επίσης σαν εξωραϊστικός σύλλογος Άνω Νέων Παλατιών είχαμε ζητήσει από το Δήμο, η χωματερή που βρίσκεται στην οδό Αγίας Λαύρας που είναι ένας άφρακτος χώρος που ανήκει στο Αμαλίειο να φρακτεί. Ο μισός είναι γιομάτος ξηρά χόρτα που δεν κόπηκαν ποτέ, ούτε από το Αμαλίειο, ούτε από το Δήμο μετά από συνεννόηση. Αυτά είναι υποχρεωμένος να τα κόψει ο Δήμος με βάση την Νομοθεσία εάν σέβεται την Νομοθεσία και όλους τους δημότες του γιατί πίσω από το χώρο αυτό είναι το Δάσος του Αμαλίειου που εάν πιάσει φωτιά θα φτάσει μέχρι τη θάλασσα και θα κάψει όχι μόνο τον Ωρωπό. Το άλλο μισό αυτού του χώρου είναι καθαρισμένο. Ζητήσαμε να περιφραχθεί ο χώρος σε άμεση επικοινωνία με το Δήμο γιατί ο χώρος επιπλέον γίνεται μια τεράστια χωματερή, η οποία αδειάζει και ξαναγεμίζει με παντός είδους υλικά, αλλά κύρια εύκαυστα.

         Ο χώρος αυτός που προανέφερα είναι καθημερινά έτοιμος να πάρει φωτιά και να κάψει όλα τα Άνω Νέα Παλάτια λόγω της χωματερής εάν η επέκταση της φωτιάς πάει στα σπίτια, εάν πάει προς το δάσος του Αμαλίειου θα κατέβει μέχρι τη θάλασσα καίγοντας όλο τον Ωρωπό και θα επεκταθεί κατά μήκος της παραλίας.

         Κύριε Περιφεριάρχη θα επιβάλλετε τα μέτρα πυροπροστασίας πρώτα στην Περιφέρεια Αττικής και μετά στους Δήμους που ανήκουν σε εσάς;

Βέβαια ούτε η περιφέρεια καθάρισε τα ρέματα, αλλά και ότι καθάρισε δεν ολοκλήρωσε τον καθαρισμό τους γιατί τα κλαδιά παραμένουν εκεί κάτω από τα δένδρα ξηραμένα ή μη.

         Επιπλέον, ο Δήμαρχος είναι και μέλος της Επιτροπής Πυροπροστασίας της Περιφέρειας Αττικής.

Τι λέει ο Δήμαρχος για αυτό;

         Άρα, ο πρόσφατος νόμος για την πυροπροστασία ανέδειξε τις ελλείψεις στην Περιφέρεια και στο Δήμο γιατί η πολιτική σας «απογύμνωσε» την Περιφέρεια και το Δήμο λόγω της νεοφιλελεύ-θερης «λατρείας» σας στις εργολαβικές λύσεις. Τώρα πληρώνετε τις ιδιωτικοποιήσεις που κάνατε και κάνετε ακόμη εμμένοντας στην καταστροφή του πράσινου και τη μη αναβάθμιση της υγείας που είναι το ζητούμενο. Αυτά πληρώνετε. Το τίμημα δεν το έχετε ακόμη στην ολότητά του «γευτεί», γιατί δεν αντιμετωπίσατε όλο το βάρος του καθαρισμού με βάση τις πραγματικές νομοθετικές υπο-χρεώσεις σας αλλά και τα συμφέροντα των πολιτών.

         Στα Άνω Νέα Παλάτια δεν καθαρίσατε κανένα ρέμα, αλλά ούτε τα υπόλοιπα ρέματα στο Δήμο Ωρωπού, από όσα γνωρίζω. Ούτε η Περιφέρεια συνεργάστηκε με το Δήμο για την αποκατά-σταση του πρασίνου για τα ρέματα και τους χώρους που πρέπει να καθαριστούν για να ελαττωθεί η πιθανότητα πυρκαγιάς.

Και μια άλλη θεμελιώδης πρόταση, στείλτε πραγματικά τα drowns να παρακολουθούν τα δάση που παρέχουν υγεία στο λαό, μήπως σωθούν κάποια.

Τελειώνω, με μια ρήση του Δημόκριτου, προσωκρατικού φιλόσοφου που γεννήθηκε στα Άβδηρα της Θράκης στην ίδια πόλη με τον φιλόσοφο Αριστοτέλη και έζησε από 470π.Χ μέχρι 370π.Χ.:

«Αγαθόν ου το μη αδικείν, αλλά το μηδέν θέλειν.»

«Το καλό και σωστό είναι όχι μόνο να μην αδικείς,

αλλά ούτε να θέλεις να το κάνεις.»

 

 

Απόψεις