Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

«Ντεφιλέ» αγοραίου ευτελισμού

Λίγες ώρες πριν την γνωμοδότηση του ΚΑΣ για την παραχώρηση της Ακρόπολης στον οίκο Gucci για επίδειξη μόδας, στήνεται διλημματικό..

Λίγες ώρες πριν την γνωμοδότηση του ΚΑΣ για την παραχώρηση της Ακρόπολης στον οίκο Gucci για επίδειξη μόδας, στήνεται διλημματικό σκηνικό για τον εμπορευματικό ευτελισμό του μνημείου. 

Μα τίθεται στα σοβαρά ζήτημα και δίλημμα;! Ο οίκος Gucci είναι υποχρεωμένος να ζητήσει την άδεια του Υπουργείου Πολιτισμού για να χρησιμοποιήσει τον Παρθενώνα ως ιδανικό φόντο για πασαρέλα μόδας.

Ωστόσο η δημοσιότητα που πήρε το θέμα, λίγες ώρες πριν τη σημερινή γνωμοδότηση του καθ’ ύλην αρμόδιου Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, από μερίδα των ελληνικών ΜΜΕ, δημιουργεί ένα κλίμα χυδαίας εμπορευματικής λογικής. Το θέμα τοποθετείται ως συνάντηση δύο brand names (χρησιμοποιούμε τους δικούς τους αγοραίους όρους), η οποία μπορεί να είναι επωφελής (κάτι σαν win – win δηλαδή!) και για τις δύο πλευρές. Από τη μια πλευρά ο οίκος θα εισπράξει κύρος δια της εμβληματικότητας του μνημείου και από την άλλη πλευρά ο Παρθενώνας θα διαφημιστεί (θαρρείς και έχει ανάγκη από διαφήμιση) ή ακόμα χειρότερα, με ένα καλό deal το ελληνικό κράτος θα εισπράξει πολλά χρήματα ως ανταποδοτικό όφελος.

Μάλιστα ακόμα και πρωϊνή μουσική εκπομπή του Δεύτερου Προγράμματος έστησε μία μίνι «δημοσκόπηση» με το ερώτημα «να παραχωρηθεί ή όχι το μνημείο;» και μαντέψτε… η κοινή γνώμη προέκυψε να είναι υπέρ του να γίνει η επίδειξη μόδας μπροστά στον Παρθενώνα. Είναι αυτονόητο ότι, πολύ αμφιβάλλουμε για το αν τέτοια πρόχειρα ερωτηματολόγια προκειμένου  μια κάποια εκπομπή να βρίσκεται εντός της επικαιρότητας, απηχούν την πραγματική στάση της κοινής γνώμης. Αλλά το χειρότερο είναι ότι στήνεται ένα προπαγανδιστικό σκηνικό, χειραγώγησης και δηλητηριασμού της συνείδησης, το οποίο θεωρεί ως δεδομένη κατάσταση το ενδεχόμενο εμπορευματικής χρήσης ενός μνημείου με ανταλλάγματα διαφημιστικά ή οικονομικά, χωρίς μάλιστα να τίθεται καν ως ζήτημα ο αγοραίος ευτελισμός της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Το Κεντρικό Αρχαιολογική Συμβούλιο οφείλει να είναι «τυφλό» και «κουφό» απέναντι σε τέτοιες «σειρήνες». Φυσικά, δεν είναι δεδομένο ότι είναι «τυφλοί» και «κουφοί» και οι υπουργοί Πολιτισμού. Όταν το 1998 ο οίκος Calnin Clein ζήτησε το Ηρώδειο για να κάνει επίδειξη μόδας το ΚΑΣ απέρριψε την πρόταση, αλλά ο τότε υπουργός Πολιτισμού, Ευ. Βενιζέλος διαφοροποιήθηκε από την άποψη των μελών του ΚΑΣ. Βέβαια, αυτή η πασαρέλα δεν έγινε ποτέ, αλλά το 2008 ο υπουργός Πολιτισμού Μιχ. Λιάπης παραχώρησε την Ακρόπολη για να φωτογραφηθεί η Τζένιφερ Λόπεζ χωρίς να ζητηθεί σχετική γνωμοδότηση του ΚΑΣ. Μένει να δούμε τί θα κάνει και πρωτοδεύτερη φορά «αριστερή» κυβέρνηση.

Σχετικά θέματα

Απόψεις