Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Νέα «ωρολογιακή βόμβα» στο Θριάσιο από κυβέρνηση – επιχειρηματικούς ομίλους

Στην ενημέρωση που έγινε στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, την Τρίτη το βράδυ από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο..

Στην ενημέρωση που έγινε στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, την Τρίτη το βράδυ από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, ήρθε στο φως άλλο ένα έργο υποδομής που ενώ επιχειρείται να παρουσιαστεί από την κυβέρνηση ως ωφέλιμο για τους εργαζόμενους, στην ουσία είναι «κομμένο και ραμμένο» στις ανάγκες του κεφαλαίου, γι’ αυτό άλλωστε εντάσσεται και στο Ταμείο Ανάκαμψης. Πρόκειται για την κατασκευή νέου κλάδου του Προαστιακού Σιδηρόδρομου από τα Ανω Λιόσια έως τα Μέγαρα, πάνω σε μια παροπλισμένη σιδηροδρομική γραμμή προς Πελοπόννησο.

Πυρήνας αυτού του έργου, μήκους 34,6 χλμ., είναι η εξυπηρέτηση των αναγκών των διυλιστηρίων των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, γεγονός που πλασάρεται με το «τυράκι» της «διασύνδεσης των οικισμών της Δυτικής Αττικής». Ταυτόχρονα, όμως, προβλέπεται και μια άκρως επικίνδυνη κατασκευή αγωγών μεταφοράς των λεγόμενων «λευκών προϊόντων από τα δυιλιστήρια», κάτω από τη γραμμή. Μιλάμε δηλαδή για μια «ωρολογιακή βόμβα» στην ήδη επιβαρυμένη περιοχή του Θριασίου, με εκατοντάδες βιομηχανίες, που κάθε τόσο βρίσκεται στα πρόθυρα ενός Βιομηχανικού Ατυχήματος Μεγάλης Εκτασης.

Το ζήτημα αυτό έχει αναδείξει και σε συνεδρίασή του στις 29 Νοέμβρη το Δημοτικό Συμβούλιο της Ελευσίνας, που με ομόφωνο ψήφισμά του ζητάει να μην προχωρήσει αυτός ο σχεδιασμός.

Συγκεκριμένα, αναφέρει: «Το έργο της εγκατάστασης δύο αγωγών λευκών προϊόντων (βενζίνης, νάφθας, κηροζίνης, πετρελαίου θέρμανσης, κίνησης και αργού) των ΕΛΠΕ μέσα στον σιδηροδρομικό διάδρομο και σε απόλυτη γειτνίαση με το τρένο είναι ασύμβατο με το αναγκαίο έργο του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, διότι: Υπονομεύει την αρτιότητα της λειτουργίας του ίδιου του Προαστιακού Δυτ. Αττικής με την κατάργηση – αποξήλωση της διπλής γραμμής στο τμήμα Ελευσίνα – Ασπρόπυργος, μήκους 11,5 χλμ., προκειμένου να χωρέσει το έργο των αγωγών, γεγονός που επηρεάζει τη χάραξη πυκνών δρομολογίων του τρένου, αφού εξαναγκάζει τους αντιθέτως κινούμενους συρμούς σε υποχρεωτικές διασταυρώσεις. Η άμεση γειτνίαση των αγωγών λευκών προϊόντων πετρελαίου με το τρένο παρουσιάζει υψηλό βαθμό διακινδύνευσης και προσθέτει επικινδυνότητα μέσα στον σιδηροδρομικό διάδρομο, αλλά και στην οικιστική περιοχή της Ελευσίνας».

Κατηγορηματικά αντίθετο το ΚΚΕ

Ολα αυτά ανάδειξε στην τοποθέτησή του και ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ, βουλευτής Δυτικής Αττικής Χρήστος Τσοκάνης, που δήλωσε την κατηγορηματική αντίθεση του Κόμματος στον σχεδιασμό της κυβέρνησης και σε όλα τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης, που τον στηρίζουν και αρκούνται σε κάποιες διαδικαστικές παρατηρήσεις.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ υπογράμμισε εξαρχής: «Για να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους, αυτό το έργο γίνεται για να εξυπηρετήσει τα μονοπώλια και τις πολυεθνικές, και όποιος δεν το γνωρίζει ας έρθει να δει ακριβώς τι γίνεται στην περιοχή του Θριασίου. Μονοπώλια, πολυεθνικές, logistics, κέντρα ανακύκλωσης, χωματερές και μια σειρά άλλες μικρές και μεγάλες βιομηχανίες, από τοξικών αποβλήτων μέχρι ανακύκλωσης των πάντων, επιβαρύνουν τη ζωή των κατοίκων, υποχρεώνουν τους εργαζόμενους να δουλεύουν σε άθλιες και απαράδεκτες συνθήκες και σήμερα, προκειμένου να κερδίσει χρόνο και χρήμα το κεφάλαιο, χρησιμοποιεί το εργαλείο του κρατικού μηχανισμού προκειμένου να υλοποιήσει αυτό το έργο. Σίγουρα “κοντά στον βασιλικό ποτίζεται και η γλάστρα” και μπορεί κανείς να αναρωτηθεί αν θα μετακινούνται οι εργαζόμενοι από και προς τον χώρο δουλειάς τους. Είναι γεγονός. Το θέμα είναι, με τι κόστος θα μετακινούνται; Πόσο θα επιβαρυνθεί ο ελληνικός λαός τα ματωμένα πλεονάσματα έτσι ώστε τα προαπαιτούμενα του Ταμείου Ανάκαμψης να οδηγήσουν στην εκταμίευση ποσών που θέλει η κυβέρνηση; Πόσο θα επιβαρυνθεί ο ελληνικός λαός με τη φορολογία, την έμμεση και την άμεση, όλο το επόμενο διάστημα; Και πόσο θα πληρώνει με την άναρχη ανάπτυξη βιομηχανικών, βιοτεχνικών και άλλων πάρκων logistics και αποθήκευσης στην περιοχή ο λαός του Θριασίου; Καταρχάς, είναι γεγονός ότι κάτω από τις γραμμές του τρένου, ανεξάρτητα από το ότι το κατήγγειλε ο δήμος Ελευσίνας ομόφωνα, κατά πάσα πιθανότητα θα διέρχονται αγωγοί νάφθας, βενζίνης, πετρελαίου και άλλων προϊόντων, ακριβώς γιατί έτσι πρόκειται να μειωθεί το κόστος μεταφοράς μεταξύ των διυλιστηρίων, κάτι το οποίο είναι απαράδεκτο. Δεν πρόκειται να το επιτρέψουμε, ούτε εμείς ως ΚΚΕ ούτε ο λαός της Δυτικής Αττικής και του Θριασίου».

Σημείωσε ακόμα, σχετικά με τη χάραξη της γραμμής, ότι «υπάρχει μια περιοχή που το τρένο περνάει μέσα από τον Ασπρόπυργο. Είναι γύρω στα 70 με 80 μέτρα, κάτω από την πλατεία του σιντριβανιού, που για να μπεις και για να βγεις τις ώρες από τις 7 το πρωί μέχρι τις 4 το απόγευμα θες ένα τέταρτο με μισή ώρα. Εάν το τρένο περάσει από αυτήν την περιοχή, θα γίνει ο Ασπρόπυργος απροσπέλαστος παντού και θα φρακάρουν όλοι οι δρόμοι, με ό,τι συνέπειες θα υπάρχουν για την ασφαλή μετακίνηση των εργαζομένων στην περιοχή, για την ασφαλή και γρήγορη μετακίνησή τους σε Κέντρα Υγείας ή νοσοκομεία αν υπάρχει λόγος ανάγκης, και σε μια περιοχή που είναι “καζάνι που βράζει”, με μεγάλο κίνδυνο ενός μεγάλου βιομηχανικού ατυχήματος. Το να επιβαρύνουμε ακόμα περισσότερο την περιοχή, να φρακάρουμε τις εισόδους και τις εξόδους της πόλης, καταλαβαίνετε ότι είναι σαν να καταδικάζουμε τον λαό σε έναν αργό, επικίνδυνο και απρόσμενο θάνατο. Εμείς είμαστε κάθετα αντίθετοι στην πραγματοποίηση του έργου με αυτούς τους όρους και τις προϋποθέσεις και σε αυτόν τον χώρο». Aπό 902.gr 

Σχετικά θέματα

Απόψεις