Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Ν. Κεραμέως: Ναι, θέλουμε την επιχειρηματικότητα στα ΑΕΙ

Με τον πλέον κυνικό τρόπο παραδέχθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής τον στόχο του νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ η..

Με τον πλέον κυνικό τρόπο παραδέχθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής τον στόχο του νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ η υπουργός Παιδείας.

Ο βασικός στόχος του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι η εμπλοκή των πανεπιστημίων στις ανάγκες της κερδοφορίας των επιχειρήσεων. Στην κυνική αυτή δήλωση προχώρησε χτες η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως κατά την τελευταία ημέρα της επεξεργασίας του νομοθετήματος στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Θυμίζουμε ότι το νομοσχέδιο θα συζητηθεί την Τετάρτη και την Πέμπτη στην Ολομέλεια του Κοινοβουλίου. Επίσης είναι πιθανό να διαταθεί και η συνεδρίαση της Παρασκευής για την συζήτηση, ιδίως από την στιγμή που αναμένεται να κατατεθούν αιτήματα ονομαστικής ψηφοφορίας από την αντιπολίτευση για δεκάδες άρθρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το νομοσχέδιο είναι τεράστιο σε όγκο αφού αριθμεί πάνω από 480 άρθρα αρκετά από τα οποία ενσωματώθηκαν τις τελευταίες ημέρες, ενώ δεν είναι απίθανο να προστεθούν και άλλα κατά την διήμερη συζήτηση. Υπέρ του νομοσχεδίου αναμένεται να υπερψηφίσουν μόνον οι κυβερνητικοί βουλευτές, με μόνη πιθανή διαφοροποίηση την έκφραση θετικής γνώμης από την Ελληνική Λύση.

Ν.Κεραμέως: Μειώνουμε το χάσμα εκπαίδευση και κοινωνίας

Η υπουργός Παιδείας απέδωσε την κριτική που ασκείται από την αντιπολίτευση σε κάποιο … «μίσος προς την αγορά». Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «δεν μπορώ να καταλάβω το μίσος, το μίσος προς οτιδήποτε συνδέεται με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας, με την αγορά εργασίας». Μάλιστα αναφέρθηκε στις Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) θέτοντας το ερώτημα: «Ξέρετε πόσες φοιτητικές εστίες χτίζονται μέσω ΣΔΙΤ σήμερα; Πόσες χιλιάδες φοιτητικές εστίες χτίζονται στην Κρήτη, στη Θεσσαλία, στη Θράκη. Πολύτιμαχρηματοδοτικά εργαλεία τα οποία έρχονται να ενισχύσουν υποδομές, να δώσουν περισσότερες δυνατότητες και ένα καλύτερο ακαδημαϊκό περιβάλλον στα παιδιά. Ναι, εμείς είναι η αλήθεια ότι σθεναρά υποστηρίζουμε την ανάγκη να μειώσουμε το χάσμα μεταξύ εκπαίδευσης και πραγματικών αναγκών της κοινωνίας από το σχολείο, με σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό».

Επίσης η Νίκη Κεραμέως δήλωσε με τον πλέον κυνικό τρόπο ότι η κυβέρνηση στοχεύει στην σύνδεση των πανεπιστημίων με την επιχειρηματικότητα. «Ναι με την επιχειρηματικότητα» ανέφερε χαρακτηριστικά «μία δαιμονοποιημένη επιχειρηματικότητα που σε τόσες χώρες του κόσμου εφαρμόζεται στα σχολεία. Ναι, με τις αλλαγές στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, όπου πάμε και ανιχνεύσουμε με τη συμβολή, την καθοριστική, των εταίρων, ποιες είναι οι πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας, τι χρειάζεται η κοινωνία, προκειμένου, ακριβώς, να τα λάβουμε αυτά υπόψη όταν διαμορφώνουμε προσφερόμενες ειδικότητες, όταν διαμορφώνουμε τα προσφερόμενα προγράμματα σπουδών. Και, ναι, στα πανεπιστήμια, με το νομοσχέδιο για τις spin-off, με τις start-ups, με την τακτική άσκηση, με τα γραφεία μεταφοράς τεχνολογίας. Όλα αυτά συντείνουν στο να φέρουμε πιο κοντά εκπαίδευση στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας, χωρίς να μειώνουμε την ευταξία της γνώσης και της εκπαίδευσης. Έτερον εκάτερον. Αλλά, ναι, θέλουμε η εκπαίδευση να έρθει πιο κοντά στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο υφυπουργός Παιδείας Άγγελος Συρίγος. Όπως είπε στόχος είναι «η προώθηση της σύνδεσης με την κοινωνία. Με ολοκληρωμένο πλαίσιο για την παροχή υπηρεσιών των πανεπιστημιακών εργαστηρίων και αναβάθμιση του ρόλου των Κέντρων Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης, με αξιοποίηση ερευνητικών αποτελεσμάτων, με διασύνδεση των φοιτητών με την αγορά εργασίας, με υποστήριξη για την ίδρυση νεοφυών επιχειρήσεων φοιτητών, τις λεγόμενες startup’s».

Βιομηχανικά διδακτορικά

Πάντως μία ενδιαφέρουσα περιγραφή για το …ποια κοινωνία είναι αυτή με την οποία το υπουργείο Παιδείας επιθυμεί να συνδέσει τα ΑΕΙ ήταν αυτή που έκανε βουλευτή του ΚΚΕ, Γιάννης Δελλής. Όπως είπε με τις διατάξεις του νόμου «ιδρύονται μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών χωρίς την έγκριση του Υπουργείου και με αξιοποίηση στελεχών της αγοράς ως διδάσκοντες σε αυτά, ιδρύονται βιομηχανικά διδακτορικά, διευρύνεται το πεδίο των πιστωτικών μονάδων για οποιαδήποτε εκπαιδευτική διαδικασία. Απαιτούνται μελέτες σκοπιμότητας και κυρίως βιωσιμότητας για οποιαδήποτε οικονομική διαδικασία -οικονομικής βιωσιμότητας εννοείται- όσο και στη διοίκησή του, όχι μόνο στη λειτουργία του Πανεπιστημίου με τη συμμετοχή εξω-πανεπιστημιακών, προφανώς εκπροσώπων της αγοράς όχι οποιονδήποτε στα Συμβούλια Διοίκησης, Εκτελεστικοί Διευθυντές,Managers κ.λ.π».

Επίσης αναφέρθηκε στην θεσμοθέτηση των «Βιομηχανικών Διδακτορικών» των οποίων την ενσωμάτωση στον νόμο έχει ζητήσει ο ΣΕΒ. Όπως ανέφερε ο Γιάννης Δελλής «στη τριμελή επιστημονική επιτροπή των βιομηχανικών διδακτορικών των οποίων θα μπορεί να συμμετέχει και θα συμμετέχει, ένα στέλεχος της επιχείρησης. Το άτομο αυτό θα καθοδηγεί την ερευνητική και εκπαιδευτική πορεία του υποψήφιου διδάκτορα, χωρίς φυσικά να έχει την απαιτούμενη εμπειρία και όλα τα χαρακτηριστικά του διδάσκοντα, με σκοπό τη παραγωγή τελικά ενός προϊόντος το οποίο θα εξασφαλίζει σίγουρα το κέρδος στην επιχείρησή του».

Εκκλησιαστικά ρουσφέτια

Να τονίσουμε τέλος ότι μεγάλο μέρος του νομοσχεδίου αποτελούν άρθρα που αφορούν θέματα διοίκησης της εκκλησίας. Μεταξύ άλλων ρυθμίζονται οι σχέσεις μεταξύ της Εκκληίας της Ελλάδας με την Εκκλησία της Κρήτης και του Πατριαρχείου. Επίσης με διάταξη του νομοσχεδίου ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες για την πρόσληψη 2.311 ιερέων. Για τα άρθρα αυτά οι εκπρόσωποι των εκκλησίων εξεφρασαν στην υπουργό Παιδείας κατά την διάρκεια των συνεδριάσεων της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων την ευαρέσκεια τους τόσο για το περιεχόμενο των διατάξεων όσο και για το εύρος του διαλόγου που προηγήθηκε.

 

Σχετικά θέματα

Απόψεις