Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Με 9,9% «έτρεχαν» οι τιμές των βασικών τροφίμων τον Οκτώβρη

Με σχεδόν 10% έτρεχαν τον Οκτώβρη οι τιμές των βασικών τροφίμων που καταναλώνει μια λαϊκή οικογένεια, σύμφωνα με τα στοιχεία..

Με σχεδόν 10% έτρεχαν τον Οκτώβρη οι τιμές των βασικών τροφίμων που καταναλώνει μια λαϊκή οικογένεια, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό που διαμορφώθηκε στο 3,4% στη χώρα μας τον προηγούμενο μήνα. 

Συγκεκριμένα, κατά 9,9% αυξήθηκαν οι τιμές σε ψωμί και δημητριακά, κρέατα, ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα, λαχανικά, ζάχαρη, σοκολάτες, γλυκά, παγωτά, καφέ, κακάο, τσάι, μεταλλικό νερό, αναψυκτικά και χυμούς φρούτων!

Αυξήσεις επίσης καταγράφηκαν κατά:

  • 5,6% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • 4,8% στην ομάδα Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια – ζαχαροπλαστεία – καφενεία – κυλικεία.
  • 3,5% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε δίδακτρα Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, δίδακτρα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δίδακτρα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • 2,6% στην ομάδα Αλκοολούχα Ποτά και Καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 3,3% στην ομάδα Ένδυση και Υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 2,8% στην ομάδα Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και Υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά – επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  • 3,1% στην ομάδα Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής – άνθη – κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους – θέατρα, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό – υπολογιστές – επισκευές.
  • 2,7% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων.

Ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή κατά τον μήνα Οκτώβρη 2023 σε σύγκριση με τον Σεπτέμβρη 2023 παρουσίασε αύξηση 0,6%, έναντι μείωσης 1,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Νοέμβρη 2022 – Οκτώβρη 2023, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Νοέμβρη 2021 – Οκτώβρη 2022, παρουσίασε αύξηση 4,2%, έναντι αύξησης 9,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Νοέμβρη 2021 – Οκτώβρη 2022 με το δωδεκάμηνο Νοέμβρη 2020 – Οκτώβρη 2021.

Σχετικά θέματα

Απόψεις