Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Λογοκρισία του Facebook σε αντιφασιστικό σκίτσο

Νέα λογοκρισία από το facebook, αυτή τη φορά σε αντιφασιστικό σκίτσο… Ο Soloup, Έλληνας γελοιογράφος και δημιουργός κόμικς, ανέβασε στη σελίδα του στο facebook, την ημέρα μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος (27 Ιανουαρίου) ένα δισέλιδο σκίτσο από τη γαλλική μετάφραση του graphic novel «Αϊβαλί», το οποίο κάνει μια τριπλή αναφορά στην πύλη του Άουσβιτς, τα συρματοπλέγματα του Γκουαντάναμο και στην αντιπολεμική χαλκογραφία του Francisco Goya: «Grande hazaña! Con muertos!» («Σπουδαίο κατόρθωμα! Με νεκρούς!»)

Νέα λογοκρισία από το facebook, αυτή τη φορά σε αντιφασιστικό σκίτσο… Ο Soloup, Έλληνας γελοιογράφος και δημιουργός κόμικς, ανέβασε στη σελίδα του στο facebook, την ημέρα μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος (27 Ιανουαρίου) ένα δισέλιδο σκίτσο από τη γαλλική μετάφραση του graphic novel «Αϊβαλί», το οποίο κάνει μια τριπλή αναφορά στην πύλη του Άουσβιτς, τα συρματοπλέγματα του Γκουαντάναμο και στην αντιπολεμική χαλκογραφία του Francisco Goya: «Grande hazaña! Con muertos!» («Σπουδαίο κατόρθωμα! Με νεκρούς!»).

Το Facebook απαγόρευσε τη δημοσίευση αυτή και απείλησε με απενεργοποίηση του λογαριασμού γιατί η ανάρτηση με το επίμαχο σκίτσο «παραβιάζει τους Όρους της κοινότητας σχετικά με τα επικίνδυνα άτομα και τις επικίνδυνες οργανώσεις».

Ο Soloup σε ανάρτησή του στο facebook σημειώνει:

«To Facebook μου απαγορεύει τη δημοσίευση από σελίδα του «ΑΪΒΑΛΙ» και απειλεί να απενεργοποιήσει τον λογαριασμό μου, γιατί όπως βλέπετε, η ανάρτηση με το επίμαχο σκίτσο (που ουσιαστικά είναι γκραβούρα του ΓΚΟΓΙΑ) «παραβιάζει τους Όρους της κοινότητας». Γιατί λογοκρίνονται μόνο τα αντιφασιστικά σκίτσα; Αυτοί έχουν το καρπούζι αυτοί και το μαχαίρι. Αν δεν με ξαναδείτε εδώ, ξέρετε ποια θα είναι η δικαιολογία».

 

Σε δημοσίευσή του στο topontiki.gr ο Soloup καταγράφει:

Τι το «επικίνδυνο» μπορεί να κρύβει ένα σκίτσο από το «Αϊβαλί» στο Facebook; Και ποιοι είναι τελικά εκείνοι που «τρομοκρατούνται»; Η «επικίνδυνη» απειλή λοιπόν υπήρξε η εξής:

Την ημέρα μνήμης για τα θύματα του ολοκαυτώματος (27 Ιανουαρίου) ανέβασα στη σελίδα μου στο FB, ως ελάχιστη συνεισφορά σε αυτό, ένα δισέλιδο από τη γαλλική μετάφραση του graphic novel «Αϊβαλί».

Το σκίτσο κάνει μια τριπλή αναφορά στην πύλη του Άουσβιτς, τα συρματοπλέγματα του Γκουαντάναμο και στην αντιπολεμική χαλκογραφία του Francisco Goya: «Grande hazaña! Con muertos!» («Σπουδαίο κατόρθωμα! Με νεκρούς!»). Η δική μου ανάρτηση είχε ως τίτλο «Στο δρόμο για τα ολοκαυτώματα» και υπήρχε και η μετάφραση μιας λεζάντας απ’ το κόμικς: «Πάντα οι άνθρωποι κρύβονταν πίσω από αυτή τη δικαιολογία: ΟΙ ΑΛΛΟΙ».

Ποια είναι λοιπόν η απειλή για τα ψαλίδια του FB; Είναι ο δημιουργός (ή και ο… ζωγράφος) ενός τέτοιου σκίτσου «επικίνδυνο άτομο»; Το να μιλάς για τα θύματα του φασισμού, για την ξενοφοβία και τη μισαλλοδοξία συνδέεται με οποιονδήποτε τρόπο με κάποια «επικίνδυνη οργάνωση»; Γατί προτρέχουν πάντα (και) στο FB να προλάβουν το «κακό» που έρχεται σε οποιαδήποτε αντιφασιστική αντίδραση με σκοπό να προστατέψουν εκείνους που θέλουν «να νιώθουν ασφαλείς και να εισπράττουν τον σεβασμό»;

Ενδεικτική της δυσανεξίας κάποιου «θιγμένου» επισκέπτη υπήρξε το σχόλιο: «Χασάπης ο σκιτσογράφος εμπνέεται με τις κομμένες σάρκες». Κι έτσι απλά, από «Χασάπης» ο σκιτσογράφος (προφανώς και ο ζωγράφος Γκόγια) με ένα σκίτσο που σχολιάζει για εκείνους που σφάζουν ανθρώπους στα ολοκαυτώματα, βρέθηκε σφαγμένο το σκιτσάκι απ’ το «Αϊβαλί».

Μια ακόμα περίπτωση «δημοκρατικής ευθιξίας» από το FB. Έτσι για να μην έχουμε και πολλές αυταπάτες μέχρι πού φτάνουν τα όρια της δημοκρατίας και η ελευθερία του λόγου στα social media. Αυτοί έχουν το καρπούζι, αυτοί και το μαχαίρι.

 

 

Απόψεις