Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

ΚΚΕ: Παραδίδουν στους ιδιώτες το τελευταίο κομμάτι στεριάς και θάλασσας του Φαληρικού Όρμου

Τα σχέδια για το πάρκο ναυτικής παράδοσης παραδίδουν στους ιδιώτες το τελευταίο κομμάτι στεριάς και θάλασσας του Φαληρικού Όρμου με..

Τα σχέδια για το πάρκο ναυτικής παράδοσης παραδίδουν στους ιδιώτες το τελευταίο κομμάτι στεριάς και θάλασσας του Φαληρικού Όρμου με προίκα πλοία – μουσεία που αποτελούν λαϊκή κληρονομιά, σημειώνει η ΚΟ Παλαιού Φαλήρου του ΚΚΕ.

Απαιτεί:

  • Παραλιακό μέτωπο ανοιχτό για όλο τον λαό, με υποδομές από το κράτος για λαϊκό αθλητισμό και πολιτιστικές δραστηριότητες.

  • Διασφάλιση της δωρεάν πρόσβασης του λαού της Αττικής σε αυτό.

Στην ανακοίνωσή της αναφέρει:

«Πίσω από τις στημένες φωτογραφίες, τα μετάλλια, τους “εθνικούς ευεργέτες” και τις πανηγυρικές υπογραφές κρύβονται οι μπίζνες των εφοπλιστών στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής. Μετά τις παραχωρήσεις σε Νιάρχο και Λάτση ήρθε η σειρά άλλου εφοπλιστή να εκμεταλλευτεί θάλασσα, στεριά, αέρα, παράδοση και πολιτισμό. Με το φανταχτερό περιτύλιγμα… ναυτοσύνης, ναυτικής παράδοσης και πολιτιστικής κληρονομιάς, η Κυβέρνηση της ΝΔ και η δημοτική αρχή Παλαιού Φαλήρου προσπαθούν να ξεπουλήσουν το τελευταίο κομμάτι στεριάς και θάλασσας του Φαληρικού Όρμου και μάλιστα με προίκα πλοία μουσεία που αποτελούν λαϊκή κληρονομιά.

Συζητήθηκε στη Βουλή η τσιμεντοποίηση της περιοχής πίσω από τα πλοία – μουσεία “Αβέρωφ”, “Θαλής”, “Ευγενίδης” και “Ολυμπιάς” στο Παλαιό Φάληρο. Η περιοχή πίσω από τα πλοία παραχωρείται με fast track διαδικασίες σε ιδιωτική εταιρία! Το λεγόμενο “Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης” δεν θα είναι ούτε πάρκο, ούτε θα προάγει τη ναυτική μας παράδοση. Πρόκειται για συγκρότημα ορόφων, κτηρίων, χώρων εστίασης και συνεδριακού κέντρου που θα πουλάει ως τουριστικό προϊόν τη ναυτική μας παράδοση. Μιλάμε για μία τουριστικοποίηση της ναυτικής κληρονομιάς και ένταξή της στους σχεδιασμούς των ομίλων για κερδοφόρες επενδύσεις με αλλαγές χρήσεων γης στο παραλιακό μέτωπο.

Ο λαός της Αττικής, έχει πείρα από το σχεδιασμό όλων των Κυβερνήσεων, Νέας Δημοκρατίας, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ στην ανάπλαση του παραλιακού μετώπου. Ζει τα αποτελέσματα των παραχωρήσεων όλου σχεδόν του μετώπου στους επιχειρηματικούς ομίλους. Ουσιαστικά, η ελεύθερη πρόσβαση του λαού καταργήθηκε. Οι χρήσεις αλλάζουν και προσαρμόζονται στις ανάγκες των επενδυτών ή “ευεργετών”. Οι ελάχιστοι ελεύθεροι χώροι που θα μπορούσαν να δώσουν ανάσα στον λαό της Αττικής γεμίζουν με χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα στεγασμένων χώρων και τόνους τσιμέντου, αντί να δημιουργηθεί μια όαση με δέντρα και δημιουργία πάρκων για τις ανάγκες του λαού.

Η συγκεκριμένη επιλογή αποτελεί τμήμα του σχεδιασμού για το παραλιακό μέτωπο της Αθηναϊκής Ριβιέρας με τις χρήσεις γης που προβλέπονται να αναπτυχθούν κατά μήκος του από το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής του 2014 και το Προεδρικό Διάταγμα του 2013 που αφορούσε στην έγκριση προγράμματος ολοκληρωμένης ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου και στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων αυτού.

Σύμφωνα με το Γενικό Ρυθμιστικό Σχέδιο έχει ήδη οδηγηθεί το θαλάσσιο μέτωπο της Αττικής στα χέρια των μονοπωλιακών ομίλων για την κατασκευή πολυτελών τουριστικών συγκροτημάτων, μαρίνων υποδοχής πολυτελών σκαφών αναψυχής, ενώ και η πολιτιστική δημιουργία και η κληρονομιά εντάσσονται στο πλαίσιο του πολιτιστικού τουρισμού. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι ο χώρος του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό και η περιοχή του Φαληρικού Δέλτα.

Το Ελληνικό και το Φαληρικό Δέλτα αποτελούν τις δύο στρατηγικού χαρακτήρα αναπλάσεις που εντάσσονται στο σχέδιο της άρχουσας τάξης για την κεντρική ανάπτυξη των επόμενων δεκαετιών στο Λεκανοπέδιο της Αττικής με εγκατάσταση μικτών χρήσεων, εμπορικές, τουριστικές, αθλητικές, πολιτιστικές, πολυτελούς αναψυχής, τεχνολογίας κ.λπ..

Η δημοτική αρχή του Παλαιού Φαλήρου έχει ήδη προαποφασίσει, και μάλιστα προβάλλει με επαναλαμβανόμενα δελτία τύπου και φιέστες, να παραχωρηθεί η περιοχή του Φλοίσβου για χρήση χωρίς αντάλλαγμα και για αόριστο χρόνο στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού. Κάνει ότι δεν καταλαβαίνει την ασφυξία που προκαλεί στον Ναυτικό Όμιλο Αμφιθέας κι αγνοεί την αγανάκτηση αθλητών και γονιών.

Πρόκειται για μια επένδυση για ένα έργο στα πλαίσια της εμπορευματικής αξιοποίησης του παραλιακού μετώπου με άξονα τον Τουρισμό, την Αναψυχή και τον Πολιτισμό, υπηρεσιών που θα προσφέρονται με γνώμονα την κερδοφορία και την ανταποδοτικότητα κι όχι με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες.

Για άλλη μια φορά χρησιμοποιείται η μέθοδος της δωρεάς για την κάλυψη του κόστους μελετών και κατασκευής, με πλήρη ανάθεση των μελετών σε “ευαγές” ίδρυμα που έχει ιδρύσει εφοπλιστής χωρίς καν αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς, περιβαντολογικές μελέτες κλπ. Ένα έργο που προβλέπεται να κοστίσει 35 εκατομμύρια, ενώ στην πράξη θα υπερβεί αυτό το κόστος, με το Δημόσιο στη συνέχεια να καλύψει τη διαφορά της δωρεάς αυτής σε βάρος, βέβαια, των φορολογουμένων.

Ανοίγοντας την εικόνα ο καθένας καταλαβαίνει ότι το έργο εντάσσεται ουσιαστικά στην εκμετάλλευση όλου του παραλιακού μετώπου από τον Πειραιά μέχρι τη Βούλα. Μεγάλοι αδόμητοι χώροι του Δημοσίου παραχωρούνται μέσω ΣΔΙΤ στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Στο συγκεκριμένο σχέδιο, γίνεται διευθέτηση των πολεοδομικών ιδιοκτησιακών και οικονομικών θεμάτων στην περιοχή του Φαληρικού Δέλτα.

Τι θα κάνουν δηλαδή εκεί; Θα κτίσουν άλλο ένα τσιμεντένιο τείχος μπροστά στο αιγιαλό κατά το πρότυπο των οικοδομημάτων των άλλων εφοπλιστών Λάτση και Νιάρχου.

Όσον αφορά στο ιδιοκτησιακό καθεστώς, προβλέπονται διάφορες παραχωρήσεις εκτάσεων στον ΓΕΝ, δημοσίων και ιδιωτικών, παραχώρηση ζωνών αιγιαλού και παραλίας, καθώς και του θαλάσσιου χώρου σε βάθος χιλίων μέτρων από την ακτογραμμή. Παραχωρεί, επίσης, στον ιδιώτη πέρα από την έκταση και κινητά και ιστορικά στοιχεία, όπως τα πλοία και υποβρύχια προς εκμετάλλευση.

Επιπλέον ρυθμίζονται μια σειρά ζητήματα όπως οι όροι δόμησης που δεν αιτιολογούνται με μέγιστη δόμηση 12.000 τετραγωνικά μέτρα, μέγιστη κάλυψη 7.700 τετραγωνικά μέτρα, μέγιστο ύψος βοηθητικών εγκαταστάσεων 22 μέτρα, προτεινόμενη δόμηση εντός αιγιαλού και παραλίας 400 τετραγωνικά μέτρα, επιτρεπόμενες διαμορφώσεις του περιβάλλοντος χώρου 4.5 μέτρα από τη στάθμη του διαμορφωμένου εδάφους.

Εσκεμμένα ο “ευεργέτης” (εφοπλιστής) και ο “ευεργετημένος” (Κυβέρνηση) δεν εξηγεί τις απαιτήσεις του κτιρίου. Βάζει σε όλη την έκταση μια οικοδομική γραμμή δίνοντας τη δυνατότητα να δομηθεί ο χώρος παντού. Θα χτιστεί δίπλα από τα τεράστια κτίρια της Λυρικής, της Βιβλιοθήκης του γηπέδου του TaiKwondo και τις εγκαταστάσεις της μαρίνας Φλοίσβου. Δίπλα από αυτά θα προστεθεί ακόμα ένα κτίριο 12 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων στερώντας ένα μεγάλο τμήμα πρασίνου και φυσικά την πρόσβαση αφού θα έχει περιφράξεις, κάμερες ασφαλείας και λοιπά. Ο σχετικός νόμος κυριαρχείται από παρεκκλίσεις ακριβώς γιατί θέλουν να προχωρήσουν με Fusttrack διαδικασίες.

Κοινωνική ιδιοκτησία η γη – Ανάπτυξη με βάση τις λαϊκές ανάγκες

Το ΚΚΕ τοποθετήθηκε στη Βουλή αναλυτικά εξηγώντας γιατί καταψηφίζει το νόμο αυτό κι αποκαλύπτοντας τα σχέδια Κυβέρνησης κι εφοπλιστών. Αντίστοιχη θα είναι και η τοποθέτηση των δημοτικών συμβούλων που έχουν εκλεγεί με τη Λαϊκή Συσπείρωση Παλαιού Φαλήρου στη σχετική συνεδρίαση του Συμβουλίου.

Δεν χωρά καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για μία εμπορευματοποίηση και τουριστικοποίηση της ναυτικής κληρονομιάς και ένταξή της στους σχεδιασμούς των ομίλων για κερδοφόρες επενδύσεις με αλλαγές χρήσεων γης στο παραλιακό μέτωπο.

Για τα λαϊκά στρώματα της Αττικής οι σχεδιασμοί συνολικά στη λεγόμενη Αθηναϊκή Ριβιέρα” σημαίνουν έξωσή τους από το θαλάσσιο μέτωπο. Η υπεράσπιση των ελεύθερων χώρων της Αττικής από το να γίνουν βορά στο μεγάλο κεφάλαιο, η διεκδίκηση χώρων και υποδομών που να καλύπτουν τις λαϊκές ανάγκες πρέπει να γίνει υπόθεση, κομμάτι της πάλης του λαϊκού κινήματος, των μαζικών φορέων σε συνοικίες της Αθήνας, καθώς και κριτήριο ψήφου στις επερχόμενες εκλογές με καταδίκη βέβαια της κοινής γραμμής που εκφράστηκε και στο παραλιακό μέτωπο, όπως στο Ελληνικό, στο Νιάρχο, με τις ευχαριστίες του Λάτση στους αρχηγούς των κομμάτων για την παραχώρηση των 6.000 στρεμμάτων που περιλαμβάνει 3,5 χιλιόμετρα παραλίας.

Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζομένους και τον λαό να συμπορευτούν στην πάλη για τον άλλο δρόμο ανάπτυξης που περιλαμβάνει την κοινωνικοποίηση της γης και του συνόλου των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, τον κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας με βάση τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες. Αυτός ο δρόμος ανάπτυξης είναι ο μόνος που μπορεί να εξασφαλίσει για όλους τους εργαζομένους το δικαίωμα σε πλήρη και σταθερή εργασία με ποιοτικό ελεύθερο χρόνο, το δικαίωμα σε μόρφωση, αθλητική και πολιτιστική δραστηριότητα, το δικαίωμα για μεγάλους ανοιχτούς ελεύθερους χώρους πρασίνου με δυνατότητες αναψυχής, το δικαίωμα στην ασφαλή ποιοτική λαϊκή κατοικία, τη δυνατότητα για δωρεάν γρήγορες και ασφαλείς συγκοινωνίες».

Σχετικά θέματα

Απόψεις