Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Η Κίνα κατασκευάζει προϊόντα που καλούν σε μποϊκοτάζ των κινέζικων προϊόντων!

Τι είναι καπιταλισμός; Κατά το Μαρξ είναι εκείνο το οικονομικό σύστημα στο οποίο τα μέσα παραγωγής είναι στην ιδιοκτησία των..

Τι είναι καπιταλισμός; Κατά το Μαρξ είναι εκείνο το οικονομικό σύστημα στο οποίο τα μέσα παραγωγής είναι στην ιδιοκτησία των κεφαλαιοκρατών, μιας απειροελάχιστης μερίδας ανθρώπων οι οποίοι εκμεταλλεύονται την υπεραξία της εργασίας όλων των υπολοίπων. Για το Μαρξ και για εμάς, τους Κομμουνιστές, τους Μαρξιστές-Λενινιστές και τους Προλεταριακούς Διεθνιστές, ο καπιταλισμός είναι το τελευταίο στάδιο της ιστορικής εξέλιξης πριν τον Κομμουνισμό, τη δικαίωση του αδιάκοπου ταξικού μας αγώνα.

Αν όλα αυτά σας μοιάζουν ξύλινα και θεωρητικά, ας δούμε τι είναι ο καπιταλισμός σήμερα στην πράξη. Υπάρχουν αμέτρητα τρανταχτά παραδείγματα για να αντιληφθεί κανείς την ουσία του καπιταλισμού και της εκμεταλλευτικής του φύσης. Ο καπιταλισμός δε γνωρίζει σύνορα, σημαίες, χρώματα, θρησκείες, ιδεολογίες ή οτιδήποτε άλλο. Γνωρίζει μόνο μια έννοια. Την κερδοσκοπία. Οι κεφαλαιοκράτες έχουν μοναδικό σκοπό την αύξηση της κερδοφορίας τους με κάθε τρόπο. Δεν τους απασχολεί από που αυτή προέρχεται. Με την ίδια ακριβώς ευκολία μπορούν να κατασκευάζουν σε μία βιομηχανία μπλουζάκια με στάμπες τα λογότυπα της Barcelona, της Ferrari, της Coca-Cola, την αμερικάνικη σημαία, τη σβάστικα ή το σφυροδρέπανο. Ας είναι οτιδήποτε, αρκεί να πουλάει.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η είδηση που κυκλοφορεί τις τελευταίες ημέρες σε όλο τον κόσμο και αναφέρει πως η Κίνα ξεκίνησε να κατασκευάζει πυρετωδώς καπέλα, μπλουζάκια, κούπες και άλλα προϊόντα τα οποία καλούν τον κόσμο σε μποϊκοτάζ των κινεζικών προϊόντων. Αιτία της μαζικής αυτής παραγωγής, είναι η τεράστια ζήτηση αυτών των προϊόντων που ξεκίνησε στην Ινδία, μία τεράστια αγορά, όταν ο πρωθυπουργός της, Narendra Modi κάλεσε τους πολίτες να υποστηρίξουν τα εγχώρια προϊόντα και να μποϊκοτάρουν αυτά που κατασκευάζονται στην Κίνα. Με αφορμή την πανδημία του Κορωνοϊού, που είχε ως αφετηρία την κινεζική επαρχία Γουχάν, αλλά και την οικονομική κρίση που τη συνοδεύει, η κίνηση αυτή μεταδόθηκε μέσω του διαδικτύου και βρήκε ανταπόκριση σε πολλές χώρες του κόσμου, σε Αμερική και Ευρώπη. Το μεγάλο αυτό αγοραστικό ενδιαφέρον, μεταφράζεται στην οικονομία σε αυξημένη ζήτηση και κατ’ επέκταση σε ευκαιρία κερδοφορίας για το κεφάλαιο. Τι κι αν το τελικό προϊόν σκοπεύει στο να μειωθεί η ζήτηση κινεζικών προϊόντων; Έχει ήδη καταφέρει να παραχθεί από την Κίνα και να πουληθεί στην παγκόσμια αγορά, με την κερδοφορία να οδηγείται εκεί ακριβώς που σκόπευε να μποϊκοτάρει. Αυτός είναι ο καπιταλισμός στην πράξη.

Δεν είναι η πρώτη φορά που λαμβάνει χώρα μία εκστρατεία μποϊκοτάζ προϊόντων, είτε συγκεκριμένης προέλευσης, είτε φίρμας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν η παγκόσμια κίνηση μποϊκοτάζ των αμερικανικών προϊόντων, την περίοδο της αμερικανικής ιμπεριαλιστικής εισβολής στο Ιράκ. Επίσης χαρακτηριστική ήταν και η μνημειώδης δήλωση μεγάλου διοικητικού στελέχους της Coca-Cola Company την ίδια περίοδο, που έκανε λόγο για απρόβλεπτη εκούσια αύξηση της διαφήμισης, αλλά και των πωλήσεων των προϊόντων της εταιρείας, λέγοντας χαρακτηριστικά “…και αν υπήρχε κάποιος που δεν ήξερε την Coca-Cola, πλέον την έμαθε…”. Και ίσως κάποιος αναρωτηθεί δικαίως, αν τελικά κάποια από αυτές τις αντιδραστικές κινήσεις έχει κάποιο νόημα. Η απάντηση είναι πως κάθε αντιδραστική κίνηση του λαού αποτελεί ένα αισιόδοξο μήνυμα για την κατανόηση της σάπιας φύσης του καπιταλισμού, όμως όταν γίνεται στα πλαίσια μιας ανοργάνωτης μόδας, με χαρακτηριστικά φωτοβολίδας που γρήγορα σβήνει και εξαφανίζεται, δεν έχει κανένα απολύτως νόημα. Η μόνη λύση είναι η οργανωμένη, επαναστατική και οριστική ανατροπή του καπιταλισμού και η οικοδόμηση του Σοσιαλισμού-Κομμουνισμού, για να πάψει μια και καλή η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο.

 

Σχετικά θέματα

Απόψεις