Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Γ. Τσακλίδης: Η πρωτοβουλία του ΚΚΕ για την Εξεταστική συνέβαλε σημαντικά να μη ξεχαστεί το έγκλημα των Τεμπών

Συγκλόνισε στον χαιρετισμό του στη μεγάλη συγκέντρωση του ΚΚΕ στη Θεσσαλονίκη, με ομιλητή τον ΓΓ της ΚΕ του Κόμματος, ο Γιώργος Τσακλίδης, καθηγητής..

Συγκλόνισε στον χαιρετισμό του στη μεγάλη συγκέντρωση του ΚΚΕ στη Θεσσαλονίκη, με ομιλητή τον ΓΓ της ΚΕ του Κόμματος, ο Γιώργος Τσακλίδης, καθηγητής του ΑΠΘ, ο οποίος μίλησε εκ μέρους του Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων των Τεμπών.

Παραθέτουμε τον χαιρετισμό του: 

«Θα μιλήσω ως γονιός ενός εκ των 57 θυμάτων της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών.

Δεν ήταν η κακιά η ώρα, ήταν προδιαγεγραμμένο Έγκλημα!

Ήταν το αποτέλεσμα των επιλογών που εφαρμόστηκαν στον σιδηρόδρομο, από όλες τις κυβερνήσεις, τις τελευταίες δεκαετίες.

Εφαρμογή της πολιτικής της απελευθέρωσης και της ιδιωτικοποίησης του σιδηροδρόμου από τη σημερινή αλλά και τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Κατάτμηση του ΟΣΕ σε επί μέρους θυγατρικές εταιρείες (ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ.α.) στη βάση οδηγιών της ΕΕ για την προώθηση του ελεύθερου ανταγωνισμού στις μεταφορές. Υπογράφηκαν συμβάσεις για την εγκατάσταση και λειτουργία απλών, βασικών συστημάτων ασφαλείας.

Συμβάσεις που –αν είναι δυνατό- ξεκίνησαν το 2005, 20 σχεδόν χρόνια πριν το δυστύχημα, 4 τουλάχιστον συμβάσεις με 10 περίπου παρατάσεις. Καμία σύμβαση δεν ολοκληρώθηκε. Φανάρια που δεν λειτουργούσαν, επικοινωνία μεταξύ σταθμαρχών και μηχανοδηγών στο έλεος του ανάγλυφου της περιοχής, αν δηλαδή υπήρχαν λόφοι ή βουνά πολύ απλά δεν ήταν δεδομένη η επικοινωνία οπότε γαία πυρί μειχθήτω, τηλεδιοίκηση ανύπαρκτη ή στα όρια μόνο των σταθμών. Τελικά, κανένα από τα βασικά συστήματα ασφάλειας δεν λειτουργούσε ενιαία, ούτε στον μόλις 500 χιλιομέτρων βασικό σιδηροδρομικό άξονα, Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Δραματική η μείωση του προσωπικού για μείωση του κόστους, ελλιπέστατη η συντήρηση του δικτύου, στα όρια πάντα του κινδύνου. Χωρίς πιστοποιημένα συστήματα πυρασφάλειας τα τρένα. Τραγικές οι συνέπειες που ζήσαμε, 30 τα απανθρακωμένα θύματα στα Τέμπη. Η φωτιά στο κυλικείο έκαιγε τουλάχιστον 2 ώρες. Και ο κόσμος ταξίδευε και ταξιδεύει με αυξημένο ρίσκο, όχι απλά χωρίς ενημέρωση, αλλά πολύ χειρότερα, παραπληροφορημένος, από χείλη επισήμων και υπουργών για το ότι όλα βαίνουν καλώς και είναι ασφαλή.

Φάνηκε βέβαια και εκ του αποτελέσματος, ότι η διάσπαση του αρχικού ΟΣΕ σε επιμέρους εταιρείες ΑΕ, ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ διάφορων κατασκευαστών, προμηθευτών, και η συνήθης πρακτική της κατάτμησης των συμβάσεων, για να επωφελούνται όλοι αυτοί, φέρνει καθυστερήσεις σε έργα που επείγουν για τη δημόσια ασφάλεια, καθώς και διασπάθιση χρήματος. Φέρνει θάνατο, και αυτό είναι θέμα χρόνου.

Δεν μπορεί να μην δει κανείς την ίδια αντιμετώπιση, του αστικού κράτους πέρα από τον τομέα των μέσων μεταφοράς, και στην υγεία και στους χώρους εργασίας: Θάνατοι από σημαντικές ελλείψεις στα νοσοκομεία (πχ περίοδος COVID-19 και όχι μόνο) καθώς και για θέματα ασφάλειας στους χώρους δουλειάς . Δεν είναι βέβαια εκεί 57 οι νεκροί μέσα σε 5 λεπτά, μέσα σε συνθλιμμένα, καμμένα βαγόνια, Όμως είναι παρόμοιες και το ίδιο δραματικές οι απώλειες, και κοινός παρονομαστής το κόστος της ανθρώπινης ασφάλειας. Ή με άλλα λόγια τα κέρδη τους, τα κέρδη τους κόντρα στις ανθρώπινες ζωές.

θα ήθελα, από την πλευρά μου, να σταθώ στην πρόταση του ΚΚΕ για την διεξαγωγή της Εξεταστικής Επιτροπής για την διερεύνηση όλων των πτυχών του εγκλήματος των Τεμπών. Η πρωτοβουλία του ΚΚΕ για τη συγκρότηση της Εξεταστικής Επιτροπής συνέβαλε σημαντικά στο να μη ξεχαστεί το έγκλημα και να γίνουν γνωστά πολλά στοιχεία γι αυτό, με σκοπό την απόδοση πολιτικών και ποινικών ευθυνών. Το τελικό πόρισμα καθοριζόταν βέβαια από την κυβερνητική πλειοψηφία η οποία υιοθετώντας το απαράδεκτο αφήγημα του ανθρώπινου λάθους σταθμάρχη και ενδεχόμενα μηχανοδηγού, δηλαδή στο κατώτερο δυνατό επίπεδο, απέρριψε κάθε ποινική ευθύνη σε επίπεδο υπουργών, και η οποία αναπόφευκτα συνδέεται με τις φιλελεύθερες πολιτικές.

Οι συγγενείς των θυμάτων αγωνιζόμαστε για τη δικαίωση, για να αποδοθούν όπως πρέπει οι ευθύνες στους υπεύθυνους όσο ψηλά, και αν βρίσκονται, συμπεριλαμβανομένων των υπουργών μεταφοράς, να φωτιστούν τα αίτια του εγκλήματος και για να μη θρηνήσουμε άλλα Τέμπη, για να υπάρχει ασφάλεια στα μέσα μεταφοράς». 

Σχετικά θέματα

Απόψεις