Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Εξεταστική για Τέμπη: Έκθετη η κυβέρνηση μετά την κατάθεση του εμπειρογνώμονα Προφυλλίδη

Στην κατάθεσή του ο εμπειρογνώμονας Β. Προφυλλίδης ξεκαθάρισε τις τεράστιες κρατικές ευθύνες για τη μη αποκατάσταση του σταθμού τηλεδιοίκησης στη Λάρισα

Σημαντικές ήταν σήμερα οι εξελίξεις αναφορικά με την εξεταστική για τα Τέμπη.

Κατ’ αρχάς, θα αποσταλεί στον εισαγγελέα – ανακριτή η κατάθεση του διευθύνοντα συμβούλου της Hellenic Train, Μαουρίτσιο Καποτόρτο, προκειμένου να διερευνηθεί για το αδίκημα της ψευδορκίας.

Πέραν τούτου, όμως, εξίσου σημαντική ήταν και η κατάθεση του εμπειρογνώμονα Βασίλη Προφυλλίδη, που είχε διορίσει η ίδια η κυβέρνηση μέσω του Γ. Γεραπετρίτη, και ο οποίος αφήνει έκθετη την κυβέρνηση, καθώς σημείωσε τις τεράστιες κρατικές ευθύνες για τη μη αποκατάσταση του σταθμού τοπικής τηλεδιοίκησης στη Λάρισα. 

Συγκεκριμένα, περιέγραψε ως κομβικής σημασίας την έλλειψη συστημάτων ασφαλείας όπως το αυτόματο σύστημα συρμων (ETCS) και το GSM-R (ενδοεπικοινωνία μεταξύ μηχανοδηγών και σταθμαρχών). Πιο συγκεκριμένα, για το σύστημα που θα μπορούσε να αποσοβήσει την τραγωδία με τους 57 νεκρούς, ο κ. Προφυλλίδης σημείωσε πως «μόνο το ETCS χρειαζόταν…».

«Εκείνη την ημέρα της τραγωδίας, ο σιδηρόδρομος ο δικός μας είχε χαρακτηριστικά σιδηροδρόμων της δεκαετίας του ‘60, να μην πω και του ‘50» είπε χαρακτηριστικά.

Τόνισε τόσο το γεγονός ότι τα «τέσσερα χρόνια ήταν πολλά» για την αποκατάσταση του συστήματος του συστήματος τοπικής τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, όσο και το ότι η ύπαρξη δεύτερου σταθμάρχη θα αποτελούσε δικλίδα ασφαλείας που θα ελαχιστοποιούσε τις πιθανότητες να συμβεί το δυστύχημα.

Επίσης, είπε ότι δεν εξετάστηκαν από την επιτροπή του τα συντρίμμια, διότι είχαν αποσυρθεί, ενώ για το εάν έχει εξήγηση για τους τόσους απανθρακωμένους επιβάτες, είπε:

«Το συγκεκριμένο πρόβλημα απαιτεί γνώσεις ειδικής μηχανολογίας και χημικής μηχανικής που δεν είχα. Δεν είναι συστηματικό πρόβλημα, που είχε να κάνει με την τραγωδία». Όσο για την μη αποκατάσταση της τηλεδιοίκησης από την πυρκαγιά του 2019, είπε ότι «4 χρόνια είναι πολλά».

Σε άλλο σημείο ο κ. Προφυλίδης ανέφερε ότι ακόμα και με την τηλεδιοίκηση δεν θα λύναμε όλα τα προβλήματα, σημειώνοντας ότι εάν ήταν έτσι, η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν θα είχε επιβάλλει το σύστημα ETCS, που είναι ένα σύστημα αυτόματης προστασίας των συρμών, γεγονός που δείχνει το μέγεθος των ελλείψεων ασφάλειας στομν ελληνικό σιδηρόδρομο.

Αναφορικά με την ανάλυση της επιτροπής εμπειρογνωμόνων και για τις δυνατότητες που είχε ο μηχανοδηγός για να αποφύγει το δυστύχημα, είπε ότι μπορούσε να κάνει χρήση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας και να ακινητοποιήσει τον συρμό. Σημείωσε, επίσης, ότι «στο ανταγωνιστικό περιβάλλον που ζουν οι σιδηρόδρομοι, με τη χάρτα δικαιωμάτων των επιβατών, με τη δυνατότητα να ζητούν αποζημίωση για καθυστέρηση, ασκείται προφανώς έντονη ψυχολογική πίεση να πάει όσο γίνεται γρηγορότερα».

Σχετικά θέματα

Απόψεις