Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων: «Είχαμε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου»

Συνάντηση με τις αρμόδιες ελληνικές αρχές θα πραγματοποιήσει αύριο ο Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA), Γιόζεφ Ντοπελμπάουερ και..

Συνάντηση με τις αρμόδιες ελληνικές αρχές θα πραγματοποιήσει αύριο ο Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA), Γιόζεφ Ντοπελμπάουερ και ο Διευθυντής επίγειων μεταφορών της γενικής διεύθυνσης μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Κρίστιαν Σμιτ, καθώς θα μεταβούν στην Αθήνα. 

Σε δηλώσεις του στο euronews ο εκτελεστικός διευθυντής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων επεσήμανε ότι έχουν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου πολλές φορές τα τελευταία χρόνια, καθώς ακόμα και η έκθεση του 2022 αποκάλυψε μια απαισιόδοξη εικόνα. Χαρακτηριστικά, ανέφερε: «Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, βλέπαμε πάντα ότι η Ελλάδα κατατάσσεται μεταξύ των χειρότερων μαθητών, με μάλλον χαμηλές επιδόσεις όσον αφορά την ασφάλεια, την ασφάλεια που μετράται στον αριθμό των θανατηφόρων ατυχημάτων σε σχέση με το μήκος του δικτύου και τον αριθμό των επιβατικών χιλιομέτρων. Επίσης, έχουμε διαπιστώσει ένα θέμα με τον εθνικό φορέα διερεύνησης, διότι δεν έχουμε λάβει ποτέ καμία έκθεση διερεύνησης».

Σχολιάζοντας τα 700 εκατ. ευρώ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού συστήματος στην Ελλάδα, ο επικεφαλής του Οργανισμού σημείωσε: «Είναι σίγουρα προβληματικό το γεγονός ότι τα χρήματα δεν δαπανήθηκαν όπως είχε προγραμματιστεί. Και είναι επίσης προβληματικό το γεγονός ότι η θέση σε λειτουργία του ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας αναβλήθηκε τώρα για το 2023».

Προσπαθώντας να δώσει μια απάντηση στο «γιατί» που ταλανίζει τους πάντες μετά από το τραγικό δυστύχημα, ο Ντοπελμπάουερ υπογραμμίζει: «Δεν γνωρίζουμε ποια ήταν η πραγματική αιτία του ατυχήματος. Αλλά τα συστήματα αυτά υπάρχουν για να μειώνουν τον κίνδυνο ανθρώπινου λάθους. Και τέτοια συστήματα μειώνουν δραματικά τον κίνδυνο ανθρώπινου λάθους. Έτσι, αν το σύστημα είναι σε λειτουργία, η πιθανότητα για ανθρώπινο λάθος θα είχε μειωθεί δραστικά».

Απόψεις