Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Ερώτηση του ΚΚΕ για τα προβλήματα ασφάλειας στην κατασκευή της σήραγγας της γραμμής 4 του ΜΕΤΡΟ

Ερώτηση, προς τους υπουργούς Μεταφορών και Υποδομών και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, σχετικά με τα προβλήματα ασφάλειας στην κατασκευή της σήραγγας της γραμμής 4 του ΜΕΤΡΟ, κατέθεσε στη Βουλή το ΚΚΕ.

Ερώτηση, προς τους υπουργούς Μεταφορών και Υποδομών και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, σχετικά με τα προβλήματα ασφάλειας στην κατασκευή της σήραγγας της γραμμής 4 του ΜΕΤΡΟ, κατέθεσε στη Βουλή το ΚΚΕ. 

Το κείμενο της Ερώτησης υπογράφουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, Νίκος Έξαρχος, Νίκος Αμπατιέλος, Γιάννης Γκιόκας, Βιβή Δάγκα, Σεμίνα Διγενή, Λιάνα Κανέλλη, Αφροδίτη Κτενά, Διαμάντω Μανωλάκου, Θανάσης Παφίλης και Χρήστος Τσοκάνης

«Σοβαρά ερωτήματα και ανησυχία προκύπτουν από την επιστολή της “Ελληνικό Μετρό Α.Ε.” προς την προς την κοινοπραξία ΑΒΑΞ- GHELO- ALSTOM, που έχουν αναλάβει το έργο κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό στην Αττική, όπου ανάμεσα σε άλλα αναφέρεται:

“…σας επισημάνουμε ότι η διάνοιξη της σήραγγας με συμβατικά μέσα στην εν θέματι θέση του έργου εκτελείται χωρίς να τηρείται η εγκεκριμένη μελέτη εφαρμογής, ενέργεια η οποία δεν είναι αποδεκτή από την Ελληνικό Μετρό ΑΕ, καθώς αντίκειται στις υποχρεώσεις σας…”. Στη συνέχεια στην επιστολή απαριθμεί τις απαραίτητες ενέργειες που πρέπει να γίνουν και καταλήγει: “Επισημαίνεται ότι η Κοινοπραξία σας φέρει ακέραια και αποκλειστική ευθύνη, για τις όποιες συνέπειες ανακύψουν από τη μη τήρηση της εγκεκριμένης μελέτης κατά την εκτέλεση των εργασιών διάνοιξης της σήραγγας στη συγκεκριμένη θέση του Έργου, συμπεριλαμβανομένων των θεμάτων ασφαλείας, των οικονομικών και των χρονικών επιπτώσεων του Έργου”.

Το γεγονός ότι η “Ελληνικό Μετρό Α.Ε.” λίγες μέρες μετά τις αναφορές για τις σοβαρές παραβιάσεις επανήλθε με νέα ανακοίνωση που αναφέρει πως δεν υπάρχουν θέματα ασφαλείας, χωρίς αυτό να τεκμηριώνεται, γεννά ακόμα περισσότερα ερωτήματα, στα οποία η κυβέρνηση οφείλει να πάρει θέση και να απαντήσει.

Για πάνω από 6 μήνες, και εν γνώσει της “Ελληνικό Μετρό Α.Ε.”, η κοινοπραξία ΑΒΑΞ- GHELO- ALSTOM προχώρησε την εκσκαφή για 150 μέτρα κατά παράβαση της μελέτης, την ίδια ώρα που καθημερινά δυο βάρδιες εργαζομένων κατεβαίνουν στη σήραγγα και εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής βρίσκονται οδικές αρτηρίες, νοσοκομεία και κρατικές υποδομές.

Δεν περνά απαρατήρητο το γεγονός ότι η μη τήρηση της εγκεκριμένης μελέτης εφαρμογής από την κοινοπραξία κατασκευής της γραμμής 4 του Μετρό, οδηγεί στην εξοικονόμηση κόστους, αποδεικνύοντας για ακόμα μια φορά ότι για την εξασφάλιση της μέγιστης κερδοφορίας των κατασκευαστικών ομίλων, η ασφάλεια εργαζομένων στο έργο και όσων κυκλοφορούν εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής λογίζεται ως κόστος, με αποτέλεσμα να τίθενται σε κίνδυνο.

Άλλωστε, οι εργαζόμενοι στον κλάδο των κατασκευών ήδη μετρούν πολλά θύματα λόγω της εντατικοποίησης της εργασίας, των 10ωρων και 12ωρων που τους υποχρεώνουν να εργάζονται οι κατασκευαστικοί όμιλοι, τα ελλιπή μέτρα υγείας και ασφάλειας γιατί και αυτά “κοστίζουν”. Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με τις καταγραφές της Ομοσπονδίας Οικοδόμων Ελλάδας, μόνο το 2024 άφησαν την τελευταία τους πνοή 24 οικοδόμοι σε εργοδοτικά εγκλήματα, ενώ ήδη το 2025 θρηνούμε ακόμα 3 οικοδόμους στους χώρους δουλειάς.

Αυτό είναι το αποτέλεσμα του αντεργατικού- αντιλαϊκού νομοθετικού πλαισίου που έχει θεσπιστεί από τη σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, παίρνοντας τη σκυτάλη από όλες τις προηγούμενες των ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ κλπ., με το οποίο- εκτός των άλλων- οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες απολαμβάνουν κρατική χρηματοδότηση και ταυτόχρονα απογειώνουν, μαζί με τους υπεργολάβους τους, την εργοδοτική ασυδοσία μετατρέποντας τους χώρους δουλειάς σε αμέτρητες “κοιλάδες των Τεμπών”.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί:

Ποια προβλήματα ασφάλειας δημιουργεί η μη συμμόρφωση με τη μελέτη εφαρμογής; Ποιες προβλέψεις για την ασφάλεια του έργου παραβιάστηκαν; Έχουν καταγραφεί αυτές από τις αρμόδιες ελεγκτικές κρατικές υπηρεσίες;

– Ποιοι συγκεκριμένοι κίνδυνοι δημιουργούνται για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων που απασχολούνται στο εργοτάξιο του ΓΝΑ;

– Ποιοι οι κίνδυνοι που δημιουργούνται για τις οδικές αρτηρίες, τα νοσοκομεία και τις υπόλοιπες κτηριακές εγκαταστάσεις που βρίσκονται εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής;

– Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση ώστε να υποχρεώσει τον ανάδοχο για όλες τις αναγκαίες παρεμβάσεις και διορθωτικές ενέργειες και εργασίες στο τμήμα της σήραγγας, όπου διαπιστώνονται προβλήματα ασφάλειας, ώστε να εξαλειφθεί ο κίνδυνος για τους εργαζόμενους στη γραμμή 4 του Μετρό και όλους όσους κινούνται στη ζώνη επιρροής της εκσκαφής;

– Με ποιον τρόπο θα εξασφαλίσει η κυβέρνηση να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα από την κοινοπραξία κατασκευής της γραμμής 4 του Μετρό, ώστε να συνεχιστούν οι εργασίες με ασφάλεια, χωρίς καμία βλαπτική μεταβολή για τους εργαζόμενους σε αυτή;

 

Σχετικά θέματα