Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Ενας ακόμα κύκλος μέτρων – καπαμά για την ακρίβεια

Την ώρα που η ακρίβεια, ο πληθωρισμός και οι μισθοί πείνας διαλύουν κυριολεκτικά το λαϊκό εισόδημα, ενώ την ίδια στιγμή..

Την ώρα που η ακρίβεια, ο πληθωρισμός και οι μισθοί πείνας διαλύουν κυριολεκτικά το λαϊκό εισόδημα, ενώ την ίδια στιγμή οι επιχειρηματίες των σούπερ μάρκετ αυξάνουν τους τζίρους και τους κύκλους εργασιών τους, η κυβέρνηση έχει το θράσος να ανακοινώνει μέτρα – κυριολεκτικά – κοροϊδίας για τα λαϊκά νοικοκυριά.

Πηγη: Ριζοσπάστης

Ετσι, ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, επανέλαβε χτες συνταγές του πρόσφατου παρελθόντος σε νέα, βελτιωμένη έκδοση, που όχι μόνο δεν ωφέλησαν στο παραμικρό τα νοικοκυριά που στενάζουν, αλλά διαμόρφωσαν και ευνοϊκότερες συνθήκες για τους επιχειρηματίες του κλάδου να συνεχίσουν το ράλι της κερδοφορίας τους.

Μάλιστα, ο υπουργός, χωρίς ίχνος ντροπής, δήλωσε ότι «βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού είναι η στήριξη της ελληνικής οικογένειας απέναντι στον πληθωρισμό και τις προσπάθειες αισχροκέρδειας». Οταν, σύμφωνα με στοιχεία του Γραφείου Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή, τα φορολογικά έσοδα το τελευταίο 8μηνο έχουν φτάσει τα 40 δισ., με τα λαϊκά νοικοκυριά να πληρώνουν το 95% και τους επιχειρηματικούς ομίλους το 5%…

Και ενώ η κυβέρνηση παριστάνει ότι …ενδιαφέρεται για τον λαό, εξακολουθεί να αρνείται την πρόταση που έχει καταθέσει κατ’ επανάληψη το ΚΚΕ για κατάργηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης στα καύσιμα και στην Ενέργεια, όπως και του ΦΠΑ στα βασικά είδη λαϊκής κατανάλωσης.

Πινακίδες – καπαμάς

Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν αφορούν σύμφωνα με την κυβέρνηση «τον περιορισμό των πληθωριστικών πιέσεων, την τόνωση του ανταγωνισμού και την αντιμετώπιση φαινομένων αισχροκέρδειας».

– Το πρώτο μέτρο είναι να τοποθετηθούν στο ράφι των σούπερ μάρκετ ειδικές πινακίδες που θα γνωστοποιούν τη μείωση κατά τουλάχιστον 5% της τιμής κάποιου προϊόντος για διάστημα τουλάχιστον 6 μηνών, χωρίς να διευκρινιστούν τα προϊόντα. Οπως είπε, «στόχος του μέτρου είναι να υπάρχει μόνιμη και ορατή μείωση της τιμής στο ράφι και η τόνωση του ανταγωνισμού». Ετσι, λοιπόν, τα ταμπελάκια του γνωστού «καλαθιού» – καπαμά, που υπάρχουν στα ράφια θα γίνουν …πινακίδες – καπαμάς, για να βλέπουν τα νοικοκυριά καταναλωτές σε μεγάλο μέγεθος τις υψηλές ούτως ή άλλως τιμές. Το μέτρο παραπέμπει σε «καλάθι του νοικοκυριού» σε νέα έκδοση. Είναι όμως σαφές ότι παίζουν με τον πόνο του λαού. Για παράδειγμα, το λίτρο το λάδι κοστίζει στο σούπερ μάρκετ 10,2 ευρώ, ενώ στις αρχές του 2023 κόστιζε 4,5 ευρώ, που και πάλι ήταν πανάκριβο.

– Αλλο μέτρο είναι η «εντατικοποίηση των ελέγχων στους προμηθευτές των σούπερ μάρκετ». Σύμφωνα με τον υπουργό, τα σούπερ μάρκετ με κύκλο εργασιών άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν στο υπουργείο τις λίστες που τους στέλνουν οι προμηθευτές τους με τις αλλαγές των τιμών. «Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να εντοπίσουμε τις αλλαγές των τιμών και να ακολουθεί έλεγχος». Ομως, τόσους μήνες η κυβέρνηση δεν λέει ότι κάνει ελέγχους; Οτι πιάνει τους παραβάτες και επιβάλλει πρόστιμα; Μήπως αυτό ανέκοψε το κύμα ακρίβειας ή μήπως έκανε πιο φτηνά τα προϊόντα; Σε καμία περίπτωση, αφού η κυβέρνηση επιχειρεί να συγκαλύψει τις πραγματικές αιτίες της ακρίβειας και προβάλλει το υπαρκτό ζήτημα της αισχροκέρδειας, επειδή την βολεύει.

Καταναλωτές – ντετέκτιβ…

– Επόμενο μέτρο είναι η …«διαφάνεια στις τιμές των οπωροκηπευτικών». Πλέον, όπως είπε ο υπουργός, τα σούπερ μάρκετ θα υποχρεούνται να κοινοποιούν τις τιμές λιανικής σε βασικά φρούτα και λαχανικά. Τα στοιχεία αυτά θα αναρτώνται στην πλατφόρμα e-καταναλωτής. «Στόχος μας», λέει ο Σκρέκας, «είναι η τόνωση του ανταγωνισμού και η ενίσχυση της διαφάνειας στις τιμές λιανικής στα φρούτα και τα λαχανικά». Με λίγα λόγια, καλούν τον λαό να τρέχει από σούπερ μάρκετ σε σούπερ μάρκετ για να βρει τα πιο φτηνά προϊόντα ή να ψωνίζει πατάτες από το Μαρούσι, αγγούρια από τον Κορυδαλλό και ντομάτες από την Παλλήνη. Ο ορισμός της κοροϊδίας…

– Το τελευταίο μέτρο είναι: «Ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών με ενεργή συμμετοχή και των καταναλωτών». Στο πλαίσιο αυτό, λένε, θα επεκταθούν οι δυνατότητες της ψηφιακής πλατφόρμας καταγγελιών του υπουργείου Ανάπτυξης και θα δημιουργηθεί ειδική εφαρμογή, όπου ο καταναλωτής θα μπορεί από το σημείο του καταστήματος να στέλνει φωτογραφικό ή βιντεοσκοπημένο υλικό που θα συνοδεύει την καταγγελία του. Με αυτόν τον τρόπο θα κινητοποιούνται αυτόματα οι ελεγκτικοί μηχανισμοί επιβάλλοντας πρόστιμα, χωρίς να χρειάζεται καν ο επιτόπιος έλεγχος! Για τη διασφάλιση της ορθότητας των καταγγελιών η εφαρμογή θα καταγράφει τον χρόνο αλλά και τον τόπο – μέσω στοιχείων GPS – της παρανομίας.

Δηλαδή, λέει η κυβέρνηση στα λαϊκά νοικοκυριά να γίνουν …ντετέκτιβ και να φωτογραφίζουν ή να βιντεοσκοπούν τιμές και να τις στέλνουν στις αρχές. Και βέβαια, προσπαθούν και πάλι να εστιάσουν στην αισχροκέρδεια, όταν το πρόβλημα δεν είναι το …παράνομο κέρδος, αλλά το ίδιο το κέρδος και η στήριξή του με όλα τα μέσα από τις κυβερνήσεις και το κράτος.

Σχετικά θέματα

Απόψεις