Ξεκίνησε το πρωί στην Ολομέλεια της Βουλής, η συζήτηση επί των δύο διαφορετικών προτάσεων ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ για τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής σχετικά με το έγκλημα των Τεμπών, οι οποίες περιορίζουν τις ευθύνες σε συγκεκριμένα πρόσωπα που διετέλεσαν υπουργοί Μεταφορών, αφήνοντας στο απυρόβλητο την πολιτική «απελευθέρωσης» της αγοράς των σιδηροδρομικών μεταφορών, που προώθησαν όλες οι κυβερνήσεις, στο πλαίσιο της πολιτικής της ΕΕ για ιδιωτικοποίησή τους από το 1997.
Οι προτάσεις απαιτούν την απόλυτη πλειοψηφία (151 ψήφοι) επί του συνόλου των βουλευτών και η ψηφοφορία θα διεξαχθεί σε 4 διαφορετικές κάλπες, στις οποίες δεν θα μετάσχουν τα πολιτικά πρόσωπα κατά των οποίων στρέφονται οι προτάσεις των δύο κομμάτων. Η ψηφοφορία θα ξεκινήσει περίπου στις 10 το βράδυ.
Η πρόταση του ΠΑΣΟΚ ζητά την έρευνα στην ενδεχόμενη τέλεση του αδικήματος της παράβασης καθήκοντος κατά το χρονικό διάστημα από την 6-11-2016 μέχρι και την 9-7-2019 από τον πρώην υπουργό Χρήστο Σπίρτζη και την ενδεχόμενη τέλεση των αδικημάτων: α) της απιστίας «σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου» και β) της παράβασης καθήκοντος (άρθρο 259 ΠΚ) από τον πρώην υπουργό Κωνσταντίνο Καραμανλή, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.
Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ αφορά στην ενδεχόμενη τέλεση των «εγκλημάτων» της κακουργηματικής απιστίας και της παράβασης καθήκοντος από τον πρώην υπουργό Κωνσταντίνο Καραμανλή, την ενδεχόμενη τέλεση του αδικήματος της παράβασης καθήκοντος από τους υπουργούς της περιόδου 2012-2014 Κωνσταντίνο Χατζηδάκη και Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και την ενδεχόμενη τέλεση του αδικήματος της παράβασης καθήκοντος από τον υπουργό της περιόδου 2015-2019 Χρήστο Σπίρτζη.
Η πρόταση του ΚΚΕ διασφαλίζει τη διερεύνηση όλων των πτυχών του εγκλήματος
«Το να καταφεύγει ο ΣΥΡΙΖΑ και κυρίως το ΠΑΣΟΚ σε χοντροκομμένη προβοκάτσια και τον χρεοκοπημένο αυριανισμό, λέγοντας πως το ΚΚΕ αποτελεί σανίδα σωτηρίας για τη ΝΔ, είναι βιασμός της πραγματικότητας», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Υπογράμμισε ότι αυτή η διαστρέβλωση της πραγματικότητας από το ΠΑΣΟΚ γίνεται γιατί θέλει να καλύψει τις ευθύνες του, επειδή έχει βάλει πλάτη στην υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής της ΝΔ, ψηφίζοντας πάνω από το 70% των νομοσχεδίων της, συμπλέει με τη ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ σε στρατηγικές επιλογές που εξυπηρετούν συμφέροντα του κεφαλαίου, υποστηρίζει σε βαθμό κακουργήματος την αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ, με έναν εξωραϊσμό που ούτε η ίδια η ΕΕ δεν κάνει για τον εαυτό της. Τέλος, το ΠΑΣΟΚ συμφωνεί με τους στόχους της αστικής τάξης για γεωστρατηγική αναβάθμιση, που εμπλέκει τη χώρα στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και μετατρέποντας την Ελλάδα σε απέραντο ΝΑΤΟικό ορμητήριο.
Τόνισε ότι τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ θέλουν να συγκαλύψουν τις ευθύνες τους γιατί ως κυβερνήσεις εφάρμοσαν κατά γράμμα την πολιτική της ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, στο πλαίσιο της ΕΕ, όπου μόνο το 2021 καταγράφηκαν 1.389 σοβαρά ατυχήματα με 636 νεκρούς και 513 τραυματίες με τα 97 ατυχήματα να είναι μετωπικές συγκρούσεις. Επίσης, όπως επίσημα έχει ανακοινωθεί, στα κράτη-μέλη της ΕΕ μόλις στο 13% του δικτύου έχει μπει σύστημα τηλεδιοίκησης, ενώ στο υπόλοιπο δεν έχει τεθεί σε λειτουργία γιατί το κόστος είναι υψηλό και έχει μακροχρόνια απόσβεση.
Υπογράμμισε ότι «ο πραγματικός ένοχος των δυστυχημάτων είναι η πολιτική της ΕΕ για απελευθέρωση μεταφορών και σιδηροδρόμων, με βάση την οποία εφαρμόστηκε η αντιεπιστημονική επιλογή, να διαχωριστεί το τμήμα των μεταφορών από το τμήμα υποδομών, με το πρώτο να το παίρνουν ιδιώτες γιατί είναι κερδοφόρο και το δεύτερο να το διαχειρίζεται το κράτος».
Σημείωσε ότι εξαιτίας αυτής της πολιτικής έχει μειωθεί το προσωπικό στους σιδηροδρόμους, έχει εντατικοποιηθεί η δουλειά, δουλεύουν ενοικιαζόμενοι εργαζόμενοι χωρίς εκπαίδευση, δεν συντηρείται το δίκτυο, δεν υπάρχει συμβατότητα στα συστήματα επικοινωνίας.
Μάλιστα, υπογράμμισε ότι έχει καταγραφεί όχι μόνο στη χώρα μας πως κάθε τμήμα χρησιμοποιεί δικό του σύστημα επικοινωνίας με αποτέλεσμα τα τμήματα να μην επικοινωνούν μεταξύ τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων, γιατί οι εταιρείες αναζητούν συστήματα με μικρότερο κόστος.
Κατήγγειλε ότι αυτή η λογική του κόστους – οφέλους είναι το κριτήριο τελικά της διασφάλισης των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων και είναι αυτό που οδηγεί σε τραγωδίες, όχι μόνο των Τεμπών, αλλά και των πλημμυρών, των πυρκαγιών, των σεισμών κλπ.
Οσον αφορά τη ΝΔ, ο Ν. Καραθανασόπουλος τόνισε ότι έκανε «την ανάγκη φιλοτιμία» και στήριξε την πρόταση του ΚΚΕ γιατί γνώριζε πως δεν μπορούσε να την αποτρέψει.
Καταλήγοντας τόνισε μόνο το ΚΚΕ είναι η πραγματική λαϊκή αντιπολίτευση στην κυβέρνηση μέσα κι έξω από τη Βουλή, πρωτοστατώντας στους αγώνες του λαού και της νεολαίας και θα κάνει ό,τι μπορεί ώστε να αποκαλυφθούν τόσο οι πολιτικές όσο και τυχόν ποινικές ευθύνες για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.
ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ: Ξεπλένουν την πολιτική απελευθέρωσης
Αναπτύσσοντας την πρόταση του ΠΑΣΟΚ, η βουλευτής Ευαγγελία Λιακούλη κατηγόρησε την κυβέρνηση της ΝΔ που ήδη έχει ανακοινώσει ότι δεν θα στηρίξει τις δύο προτάσεις.
Επισήμανε τις ευθύνες του τότε υπουργού Μεταφορών Κ. Καραμανλή στη διάρκεια του δυστυχήματος, περιορίζοντας την όποια κριτική σε πρόσωπα και αφήνοντας στο απυρόβλητο την πολιτική της ΕΕ για απελευθέρωση της αγοράς των σιδηροδρομικών μεταφορών, πολιτική που ξεκίνησε επί διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, από το 1997 και στη συνέχεια υπηρέτησε με ποικίλους τρόπους.
Κατηγόρησε τη ΝΔ ακόμα για «αντιευρωπαϊκή» στάση, επειδή στήριξε την πρόταση του ΚΚΕ για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής και παρότι «η ΕΕ έχει δώσει κονδύλια για το σύστημα της τηλεδιοίκησης που ποτέ δεν λειτούργησε» όπως είπε, σε μια προσπάθεια να ξεπλύνει τις ευθύνες της για την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων.
Χαρακτήρισε «μέγιστη κομματική κουτοπονηριά» τη στάση της ΝΔ, που επιχειρεί να κρυφτεί πίσω από άλλο κόμμα και την κατηγόρησε για εγκληματική διαχείριση, για έλλειψη εκπαίδευσης του προσωπικού των σιδηροδρόμων, αλλά και για «φουλ» ρουσφέτι με αφορμή την τοποθέτηση του σταθμάρχη στο συγκεκριμένο πόστο.
Υπογράμμισε ότι υπάρχουν αποχρώσες ενδείξεις, αλλά και το πόρισμα του Ευρωπαίου εισαγγελέα για τη μη εκτέλεση της σύμβασης 717, ενώ σημείωσε ότι ο υπουργός Μεταφορών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ Χ. Σπρίντζης κατηγορείται για παράβαση καθήκοντος, ενώ ο υπουργός της κυβέρνησης της ΝΔ Κ. Καραμανλής κατηγορείται για απιστία σε βάρος των οικονομικών συμφωνιών της ΕΕ και του Ελληνικού Δημοσίου.
Σε προσπάθεια να ξεπλύνει τις ευθύνες της ΕΕ για την πολιτική ιδιωτικοποιήσεων, που προώθησε και η διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, επιδόθηκε η βουλευτής του Θεοδώρα Τζάκρη, κατηγορώντας την κυβέρνηση για την άθλια κατάσταση που βρίσκεται το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Με αυτό τον τρόπο περιόρισε τις όποιες ευθύνες στη σημερινή κυβέρνηση, αποσιωπώντας τις ευθύνες των προηγούμενων κυβερνήσεων που όλες έβαλαν το λιθαράκι τους στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ.
Εκ μέρους της κυβέρνησης ο βουλευτής Ν. Καραγκούνης επιχείρησε να συγκαλύψει τις ευθύνες της, σε με μια απέλπιδα προσπάθεια να αθωώσει τον τότε υπουργό Μεταφορών Κ. Καραμανλή και επανέλαβε ότι η ΝΔ δεν θα στηρίξει τις δύο προτάσεις.
Από 902.gr