Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Διανομείς Wolt: Σήμερα η συνέλευση των εργαζόμενων – Αγρια εκμετάλλευση και συνθήκες δουλείας περιγράφει το Συνδικάτο Επισιτισμού – Τουρισμού

Τον αγώνα τους ενάντια στην προσπάθεια μείωσης των αποδοχών τους και συνολικότερα ενάντια στις συνθήκες δουλειάς – σκλαβιάς για πολλούς εργαζόμενους, σε μεγάλο μέρος..

Τον αγώνα τους ενάντια στην προσπάθεια μείωσης των αποδοχών τους και συνολικότερα ενάντια στις συνθήκες δουλειάς – σκλαβιάς για πολλούς εργαζόμενους, σε μεγάλο μέρος τους μετανάστες, συνεχίζουν οι διανομείς στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «Wolt». Μετά από τέσσερις μέρες απεργίας και μαζικών κινητοποιήσεων, προχωρούν σε συνελεύσεις προκειμένου να αποφασίσουν τα επόμενα βήματά τους.

Στο πλαίσιο αυτό, οι εργαζόμενοι στην Αθήνα προχωρούν σε Γενική Συνέλευση σήμερα Πέμπτη, στις 4.30 μ.μ. στον κινηματογράφο «Studio» (Σταυροπούλου 33, πλατεία Αμερικής).

Στην Πάτρα, σε Γενική Συνέλευση καλεί όλους τους εργαζόμενους στον κλάδο το Συνδικάτο Διανομέων – Ντελιβεράδων Αχαΐας επίσης σήμερα, στις 5 μ.μ. στο Εργατικό Κέντρο.

Οι εργαζόμενοι διεκδικούν: Καμία μείωση των αποδοχών ανά παραγγελία, επαναφορά των αποδοχών στα επίπεδα του Μάρτη του 2022, με αποζημίωση 0,40 ευρώ ανά χιλιόμετρο από το πρώτο μέτρο. Να σταματήσει η αδήλωτη εργασία. Συμβάσεις αορίστου χρόνου απευθείας με τη «Wolt», με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα σε όσους διανομείς εργάζονται μέσω έμμεσου εργοδότη. Δωρεάν χορήγηση όλων των απαραίτητων μέσων ατομικής προστασίας. Κράνος – μπουφάν μηχανής – εξοπλισμός. Να τηρηθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας.

Την ίδια ώρα, το Συνδικάτο Επισιτισμού – Τουρισμού – Ξενοδοχείων Ν. Αττικής σε ανακοίνωσή του απαντάει στους ισχυρισμούς της εργοδοσίας, η οποία προσπαθεί να κάνει το άσπρο μαύρο.

Συγκεκριμένα, σημειώνει:

«Η μαζική συμμετοχή των εργαζομένων στη συνέλευση την Πέμπτη στις 4.30 μ.μ. στον κινηματογράφο “STUDIO” θα δώσει απάντηση στα ψέματα της “Wolt”. H μεγαλειώδης απεργία των διανομέων της “Wolt”, που βρέθηκαν στον δρόμο για τέσσερις μέρες κάνοντας γνωστά τα δίκαια αιτήματα και τις διεκδικήσεις τους ενάντια στα σχέδια της εταιρείας για μείωση των αποδοχών τους, θορύβησε την εταιρεία που κατέφυγε σε τρομοκρατία, ενώ και η τελευταία ανακοίνωσή της κάνει το άσπρο μαύρο.

1. Σχετικά με το ζήτημα των αμοιβών των διανομέων που απασχολούνται με το λεγόμενο συνεργατικό μοντέλο.

Η εταιρεία αναφέρει ότι η μέση ωριαία αποδοχή των διανομέων είναι αυξημένη κατά 5,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας στα 8,40 ευρώ. Αυτό το ποσό όμως είναι ο μέσος όρος των ωρών αιχμής κι όχι της ημέρας. Επίσης αποκρύπτει το πώς διαμορφώνεται η αμοιβή ανά παραγγελία, που μέχρι πρότινος ήταν γνωστό στους εργαζόμενους. Γιατί το κρύβει; Όπως επίσης, γιατί αποκρύπτει ότι δεν πρόκειται για καθαρές αποδοχές αλλά για μεικτές;

Το αποκρύπτει γιατί γνωρίζει ότι ο διανομέας είναι υποχρεωμένος να πληρώσει ΕΦΚΑ, έξοδα συντήρησης και χρήσης οχήματος (βενζίνη, σέρβις), συν έξοδα αντικατάστασης σε περίπτωση βλάβης, εφορία, ρουχισμό κατάλληλο για αναβάτη, κάλυψη αναγκών σε περίπτωση ασθένειας κ.λπ. Ότι ακόμα κι αυτή η αύξηση αν ίσχυε (που δεν ισχύει) είναι αστεία μπροστά στο ύψος του πληθωρισμού το τελευταίο έτος και την τεράστια αύξηση της τιμής των καυσίμων.

Όσον αφορά την ιδιωτική ασφάλιση, που επικαλείται η εταιρεία ότι παρέχει στους διανομείς, στην πραγματικότητα αφήνει ξεκρέμαστους τους εργαζόμενους αφού δεν σχετίζεται με την επισκευή του οχήματος, την οποία πληρώνει εξ ολοκλήρου ο διανομέας σε περίπτωση που ευθύνεται, κάτι που στην πλειονότητα των συμβάντων οφείλεται στην εργοδοσία και την εντατικοποίηση της εργασίας που επιβάλλει.

Επίσης το βασικό που δεν λέει η εταιρεία είναι ότι έχει καταργήσει τη βασική αμοιβή, ενώ είναι άγνωστο πώς αποζημιώνει τη χιλιομετρική απόσταση. Όπως επίσης ότι η αποζημίωση χρήσης για το όχημα -σύμφωνα με το απαράδεκτο μοντέλο του νόμου Χατζηδάκη- υπολογίζεται με βάση τον κατώτατο μισθό ενός μισθωτού και όχι με βάση τις αποδοχές του εργαζόμενου. Άρα για να φτάσει ένας διανομέας να “πιάσει” τον στόχο της αμοιβής στα επίπεδα που λέει η εταιρεία, πρέπει να κυνηγάει να πιάσει όσο περισσότερα χιλιόμετρα παραλαβής – παράδοσης. Δηλαδή να δουλεύει πολύ πιο εντατικά, σε μεγάλες αποστάσεις με το δίκυκλο, ατελείωτες ώρες ώστε να βγει ένα μεροκάματο.

Όλες τις αλλαγές που έχει κάνει μέχρι σήμερα η εταιρεία γίνονται με μονομερείς αποφάσεις, χωρίς καμία συλλογική διαβούλευση. Οι “μεταξωτές κορδέλες” που αναφέρει για τους λεγόμενους συνεργάτες της, είναι “φύκια”.

Οι μόνοι πραγματικοί συνεργάτες της εταιρείας, είναι οι εργολάβοι, διαχειριστές στόλου. Αυτοί που με την ανοχή της εταιρείας και του κράτους (δικοί τους άνθρωποι) εκμεταλλεύονται την ανάγκη των εργαζομένων για μεροκάματο με τον πιο άθλιο τρόπο, ιδιαίτερα τους μετανάστες. Αυτοί που βάζουν δύο ένσημα την εβδομάδα για δουλειά 7ημερη με 12ωρα χωρίς δώρα και επιδόματα! Για αυτούς τους συνεργάτες, για αυτές τις άθλιες και παράνομες συνθήκες η “WOLT” ενώ ξέρει, κάνει πως δεν ξέρει! Ο λόγος είναι ότι κερδίζει πολλά περισσότερα, διότι διασφαλίζει έναν μεγάλο αριθμό διανομέων περίπου 1.000, που είναι αναγκασμένοι βρέξει – χιονίσει να βγαίνουν έξω για να βγουν τα κέρδη της εταιρείας.

Αν έχει λοιπόν τα “κότσια”, ας μας δημοσιοποιήσει τα στατιστικά για τις ώρες που είναι ανοιχτή η εφαρμογή για τον κάθε διανομέα και ιδιαίτερα για αυτούς που είναι στους εργολάβους. Ας μας πει δηλαδή ποιος είναι ο μέσος όρος εργασίας των διανομέων ανά ημέρα. Και ποια η πραγματική αμοιβή.

2. Η εταιρεία αναφέρθηκε σε μια αξιολόγηση που γίνεται μέσω της εφαρμογής και περηφανεύεται για την υποτίθεται καλή βαθμολογία!

Συστήνουμε στην εταιρεία την επόμενη φορά που θα έχει την πρόθεση να μιλήσει για αξιολόγηση από τους διανομείς, να κοιτάξει τους μπλαβιασμένους δρόμους της Αθήνας που πλημμύρισαν με απεργούς!

3. Η εταιρεία αναφέρθηκε σε 10.000 αιτήσεις διανομέων που περιμένουν για δουλειά.

Πρόκειται για προκλητική απειλή της εταιρείας προς τους διανομείς, βάζοντας στελέχη τους να τους παίρνουν τηλέφωνα, απειλώντας τους ότι θα τους κλείσει την εφαρμογή γιατί “περιμένουν κι άλλοι για δουλειά”.

Υπενθυμίζουμε στην εταιρεία ότι αυτές οι απειλές δεν πιάνουν σε εργαζόμενους που κάθε μέρα έρχονται αντιμέτωποι, με το θάνατο, τη σύγκρουση, τη βροχή, το κρύο και τον καύσωνα! Όπως δεν έπιασε ο εκφοβισμός τις προηγούμενες μέρες, έτσι δεν θα πιάσει και τις επόμενες γιατί ο αγώνας θα συνεχιστεί!

4. Μέτρα ατομικής προστασίας και ασφάλειας.

Η εταιρεία το μόνο “μέσο” ατομικής προστασίας που παρέχει τον τελευταίο χρόνο στους διανομείς είναι το κράνος jet που σε καμία περίπτωση δεν συστήνεται από τεχνικούς ασφαλείας για προστασία αναβάτη σε συνθήκες εντατικής εργασίας με δίκυκλο. Όλος ο υπόλοιπος ρουχισμός και εξοπλισμός που δίνεται είναι διαφημιστικός. Με βάση το νόμο 4611/19 η εταιρεία και οι συνεργάτες της εργολάβοι είναι υποχρεωμένοι να δίνουν όλα τα απαραίτητα Μέσα Ατομικής Προστασίας.

Η εταιρεία επομένως, όσο και να προσπαθεί να κάνει το άσπρο μαύρο, δεν μπορεί να κοροϊδεύει τους διανομείς. Το μόνο που πρέπει να κάνει για να μην πυροδοτήσει νέες μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις, είναι να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματά τους. Ο αγώνας συνεχίζεται!».

ΠΗΓΗ: 902.gr

Σχετικά θέματα

Απόψεις