Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Χωριά των Ασσυρίων στην κοιλάδα Khabur δέχονται συνεχείς επιθέσεις

Από τους 20.000 Ασσύριους που ζούσαν στην κοιλάδα Khabur στη βορειοανατολική Συρία πριν ξεκινήσει ο πόλεμος το 2011, μόνο περίπου..

Από τους 20.000 Ασσύριους που ζούσαν στην κοιλάδα Khabur στη βορειοανατολική Συρία πριν ξεκινήσει ο πόλεμος το 2011, μόνο περίπου 1.000 παραμένουν σήμερα. Η Madeleine Khamis, διοικήτρια των «Φρουρών της Khabur», φοβάται ότι ακόμη και οι τελευταίοι Ασσύριοι θα αναγκαστούν να ξεριζωθούν.

Σύμφωνα με την Madeleine Khamis, διοικήτρια της ασιατικής μονάδας μάχης “Khabur Guards”, οι χριστιανοί κάτοικοι της κοιλάδας Khabur δεν μπορούν να επιστρέψουν στην πατρίδα τους. Οσο οι οικισμοί τους στη βορειοανατολική Συρία απειλούνται από τον τουρκικό στρατό και τους ισλαμιστές συμμάχους του, τα τελευταία μέλη της κοινότητας των Ασσυρίων πιθανότατα θα εξαναγκαστούν σε εκτοπισμό, φοβάται η Khamis.

Προγράμματα και σχέδια για την προώθηση της επιστροφής των εκτοπισθέντων και της επανένταξής τους τέθηκαν σε αναμονή λόγω του επιθετικού πολέμου που ξεκίνησε τον περασμένο Οκτώβριο από το μέλος του ΝΑΤΟ, την Τουρκία, και τα στρατεύματα εισβολής των προστατευόμενων συμμοριών – συμμάχων της, το λεγόμενο «Εθνικό Στρατό της Συρίας» (SNA) – μια ένωση εξτρεμιστικών πολιτοφυλακών της FSA, μέλη του «Μετώπου Al-Nusra», τουρκμενικών ομάδων και άλλων τζιχαντιστικών φατριών από την υπό τουρκική κατοχή επαρχία του Idlib. Μετά την απελευθέρωση του Til Temir (Tal Tamr), οι φρουροί της Khabur, μαζί με χριστιανικές οργανώσεις, είχαν καταφέρει να φέρουν πίσω τους εκτοπισμένους Ασσύριους στη χώρα. Τώρα που η κοιλάδα Khabur βρίσκεται στο στόχαστρο της Τουρκίας, κανείς δεν πιστεύει ότι τα σχέδια επιστροφής θα ξαναρχίσουν σύντομα. Συνεχώς η περιοχή είναι στο κέντρο των επιθέσεων με στόχο να ενταχθεί στην παράνομη ζώνη κατοχής.

Στο Τιλ Τεμίρ ζούσαν 20.000 χριστιανοί πριν από τον πόλεμο

Ο ποταμός Khabur διαρρέει κατά μήκος την κοιλάδα Khabur στα βορειοανατολικά της Συρίας. Εδώ, όπου βρίσκεται η πόλη Til Temir (κουρδικό όνομα: Girê Xurma), μια αποτύπωση του πληθυσμιακού μωσαϊκού των λαών της Συρίας που ζουν εκεί: οι Νεστοριανοί – Ασσύριοι από την επαρχία Χακάρι – που είχαν φύγει στο βόρειο Ιράκ κατά τη γενοκτονία των χριστιανών στην Οθωμανική Αυτοκρατορία μεταξύ του 1914 και του 1918, εγκαταστάθηκαν εκεί το 1933. Η Κοινωνία των Εθνών, στη Γενεύη, τους παραχώρησε την περιοχή για εγκατάσταση. Η δεύτερη έξοδός τους έγινε μετά τη σφαγή του Simele: περίπου 9000 Ασσύριοι, κυρίως άνδρες και νέοι, δολοφονήθηκαν σε διάφορα χωριά του Ντουκόκ στο Ιράκ. Το χωριό Σίμελε, το οποίο χτυπήθηκε ιδιαίτερα, έδωσε το όνομά του σε αυτήν τη γενοκτονία. Εκεί, υπό την ηγεσία του ιρακινού στρατού, περίπου 350 άνθρωποι σφαγιάσθηκαν.

Η Madeleine Khamis

Οι Ασσύριοι από το Χακάρι ίδρυσαν 33 χωριά στην κοιλάδα της Khabur, ενώ Χαλδαίοι Χριστιανοί εγκαταστάθηκαν σε άλλα τρία χωριά. Πριν από την έναρξη του Συριακού πολέμου το 2011, περίπου 20.000 Ασσύριοι Χριστιανοί ζούσαν εδώ, σχεδόν σε κάθε χωριό υπήρχε μια εκκλησία. Τώρα δεν απομένουν παρά 1.000 άτομα. Λόγω των τζιχαντιστών σχεδόν όλοι οι κάτοικοι διέφυγαν στο εξωτερικό, οι περισσότεροι πήγαν στον Καναδά, την Αυστραλία ή τις ΗΠΑ. Μερικά από τα χωριά είναι εντελώς άδεια, εκείνοι που έμειναν είναι κυρίως ηλικιωμένοι. Επίσης, αρκετές εκατοντάδες εσωτερικά εκτοπισμένοι από άλλες περιοχές της χώρας ζουν σήμερα στο Til Temir.

Οι περισσότεροι από τους κατοίκους του Til Temir είχαν ήδη φύγει προς το τέλος του 2012, όταν μισθοφόροι του «Ελεύθερου Συριακού Στρατού» (FSA) μετέφεραν τις επιθέσεις τους εναντίον χριστιανών στα δυτικά και ανατολικά στις βόρειες περιοχές και απείλησαν να εισβάλουν στην πόλη. Σε όλη τη διάρκεια του έτους σημειώθηκαν επανειλημμένες σφαγές, επιθέσεις και απαγωγές στη Χομς, τη Δαμασκό και το Ντιρ εζ-Ζορ. Με τον καιρό στους δράστες προστέθηκαν σχεδόν όλες οι ένοπλες τζιχαντιστικές συμμορίες, πάνω απ ‘όλα το Μέτωπο της Αλ-Νούσρα. Εκκλησίες βεβηλώθηκαν και βομβαρδίστηκαν, χριστιανικά χωριά δέχτηκαν συνεχείς επιθέσεις και ερημώθηκαν, θρησκευτικοί ηγέτες απήχθησαν και δολοφονήθηκαν. Από το δεύτερο εξάμηνο του 2013, το “Ισλαμικό Κράτος” (IS) πρωτοστάτησε στα  εγκλήματα εναντίον των χριστιανών της Συρίας, ειδικά γύρω από την κοιλάδα Khabur. Όταν το IS ανέλαβε τον έλεγχο σε όλο και περισσότερους δρόμους κοντά στο Til Temir, η μετανάστευση αυξήθηκε ξανά.

Το 2015, ο τρόμος στην κοιλάδα Khabur κορυφώθηκε όταν, το πρωί της 23ης Φεβρουαρίου, το IS πέρασε στη δυτική όχθη του ποταμού Khabur με 40 αυτοκίνητα SUV, εισέβαλε σε 12 χωριά των Ασσυρίων και έβαλε φωτιά στις εκκλησίες. Περίπου 4.000 άτομα που επιχείρησαν να αναζητήσουν καταφύγιο στο Tur Abdin — το «βουνό των υπηρετών του Θεού» και ιερός τόπος των Συριακών Ορθοδόξων Χριστιανών – εμποδίστηκαν από την Τουρκία, κατάφεραν να διαφύγουν στο Qamishlo και το Hesekê. Άλλοι πήγαν στο εξωτερικό. Όσοι δεν τα κατάφεραν να διαφύγουν εγκαίρως έπεσαν στα χέρια του IS. Σύμφωνα με διάφορες αναφορές, ο αριθμός των απαχθέντων κυμαινόταν από 262 έως 373 και ζητήθηκαν λύτρα δεκάδες εκατομμύρια για την απελευθέρωσή τους.

Τον Ιούνιο του 2015, το Til Temir, το κοντινό όρος Kizwan (Abdulaziz) και η γύρω περιοχή απελευθερώθηκαν από τις YPG / YPJ και ομάδες χριστιανών μαχητών που είχαν σχηματιστεί μετά το ξέσπασμα του Συριακού πολέμου.Μεταξύ των μαρτύρων της πόλης ήταν η Ιβάνα Χόφμαν από το Ντούισμπουργκ. Πέθανε στις 7 Μαρτίου 2015. Ηταν γνωστή με το όνομα “Avaşîn Têkoşin Güneş” με το οποίο πολεμούσε μέσα από τις γραμμές των YPJ και θεωρείται η πρώτη διεθνίστρια μαχήτρια που πέθανε στον ένοπλο αγώνα ενάντια στο IS.

Χριστιανική εκκλησία των Ασσυρίων στο Til Temir

Khamis: Η Τουρκία είναι ένα αποικιακό κράτος

«Δεν υπάρχουν καθόλου διαφορές στη νοοτροπία των ισλαμιστών και του τουρκικού κράτους. Όταν οι τζιχαντιστές εισέβαλαν στην κοιλάδα Khabur πριν από μερικά χρόνια, οι εκκλησίες μας και άλλοι ιεροί χώροι ήταν ο πρώτος στόχος. Αυτό το σενάριο επαναλήφθηκε κατά την πρόσφατη εισβολή. Μέχρι στιγμής, έξι από τις εκκλησίες μας έχουν καταστραφεί από τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη. Άλλες έχουν υποστεί μεγάλη ζημιά», λέει η Madeleine Khamis.

Η διοικήτρια, που είναι επίσης μέλος του Στρατιωτικού Συμβουλίου των Φρουρών της Khabur, αποκαλεί την Τουρκία «αποικιακό κράτος», το οποίο, σύμφωνα με την αρχή του divide et impera – διαίρει και βασίλευε — έχει ακολουθήσει και βελτιώνει συνεχώς την παλιά του στρατηγική διαίρεσης εδαφών, διαίρεση του πληθυσμού και σύγχυση της κοινωνικής δομής. Το ίδιο σενάριο με το Hatay 1938 θέλει να εφαρμόσει σε ολόκληρη τη συνοριακή ζώνη ως μέρος των νεο-οθωμανικών σχεδίων επέκτασης, λέει η Khamis.

«Η Τουρκία θέλει να επεκτείνει τα σύνορά της διαιρώντας και προσαρτώντας τμήματα της Βόρειας Συρίας. Οι Ασσύριοι δεν δέχονται το τουρκικό κράτος ούτε στην περιοχή εγκατάστασής τους ούτε σε άλλα μέρη της βορειοανατολικής Συρίας. Επειδή η τουρκική απειλή είναι υπαρξιακή απειλή», συνεχίζει ο Khamis.

Η γενοκτονική βία κατά των Ασσυρίων και άλλων χριστιανικών και εθνοτικών ομάδων είναι ένα κοινό νήμα που διατρέχει την ιστορία του τουρκικού κράτους και της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, της οποίας η Τουρκία είναι η συνέχεια. Όταν περισσότεροι από 1,5 εκατομμύρια Αρμένιοι έπεσαν θύματα γενοκτονίας από την κυβέρνηση των νεότουρκων κατά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, με πογκρόμ, απελάσεις και σφαγές σκότωσαν επίσης περίπου 500.000 Συριακούς, 300.000 εκ των οποίων Ασσύριοι και μέλη άλλων εθνοτικών ομάδων που δεν ταίριαζαν στο έθνος μιας ενιαίας «τουρκικής-ισλαμικής σύνθεσης». Ο ιστορικός Joseph Yacoub, ο οποίος γεννήθηκε στο Hesekê, περιγράφει τη γενοκτονία των Συριακών Χριστιανών ως «κρυφή γενοκτονία», καθώς η ιστορική επιστήμη έχει δώσει λίγη προσοχή σε αυτό το γεγονός.

Κατεστραμμένος χριστιανικός ναός των Ασσυρίων μετά από βομβαρδισμό.

«Είμαστε οι απόγονοι των επιζώντων»

«Εμείς στην κοιλάδα Khabur είμαστε οι απόγονοι των επιζώντων αυτών των γεγονότων. Από την άλλη πλευρά, η Τουρκία υπήρξε πάντα επιθετική, καταστρέφοντας την πολιτιστική κληρονομιά των οικισμών των χριστιανικών περιοχών», λέει η Khamis. Το τουρκικό κράτος δεν πρόσφερε τίποτα άλλο εκτός από τον ακραίο του εθνικισμό και την επακόλουθη καταστροφή, λέει και προσθέτει: «Ακόμα και σήμερα, επιτίθεται στις περιοχές μας και εξάγει ισλαμικό τρόμο στη βορειοανατολική Συρία για να μας εξαλείψει. Όσο η σιωπή συνεχίζει να κυριαρχεί, όσο οι ενέργειες της τουρκικής κυβέρνησης εγκρίνονται από τη διεθνή κοινότητα, όσο η κατακραυγή να συνεχίζει να αποτυγχάνει, ακόμη και ο τελευταίος Ασσύριος θα φύγει από την περιοχή. Κανείς δεν θα μπορέσει να επιστρέψει στην πατρίδα του».

 

 

ΠΗΓΗ: rojavakurdistan.gr

Σχετικά θέματα

Απόψεις