Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Άθλιες οι συνθήκες λειτουργίας στον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό κόμβο της χώρας

Τραγικές και επικίνδυνες είναι οι συνθήκες λειτουργίας ενός από τους μεγαλύτερους σιδηροδρομικούς κόμβους της χώρας, του σταθμού ΤΧ1 που βρίσκεται..

Τραγικές και επικίνδυνες είναι οι συνθήκες λειτουργίας ενός από τους μεγαλύτερους σιδηροδρομικούς κόμβους της χώρας, του σταθμού ΤΧ1 που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη.

Ο συγκεκριμένος σταθμός, που ενώνει τις γραμμές Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη – Ειδομένη καθώς και τη γραμμή με κατεύθυνση την Αθήνα και τη Φλώρινα, λειτουργεί χειροκίνητα και με τους κανονισμούς που ίσχυαν πριν από 30 και 40 χρόνια.

Όπως εξήγησε ο σταθμάρχης Παύλος Πετσάβας στο ethnos.gr, χαρακτηριστικό είναι ότι πολλές φορές αν και δίνεται εντολή από το ηλεκτρονικό σύστημα, δεν είναι σαφές αν αυτή έχει πραγματοποιηθεί ή όχι. Επομένως, απαιτείται η παρουσία ανθρώπου, ο οποίος θα πρέπει να υλοποιήσει χειροκίνητα την εντολή αυτή.

Όπως καταγγέλλει ο ίδιος, μέσα στο παλαιωμένο κτίριο όπου γίνεται ο έλεγχος διέλευσης των τρένων υπάρχουν ποντίκια, ενώ μέσα στον πίνακα ελέγχου κυκλοφορίας υπάρχει ποντικοφάρμακο καθώς έχουν μπει μέσα σε αυτόν και καταστρέφουν τα καλώδια.

Κίνηση με… μπακαλοτέφτερα και χαλασμένα λαμπάκια

Σύμφωνα πάντα με το ethnos.gr, μπαίνοντας στο σταθμό, μπροστά τους οι σταθμάρχες έχουν έναν πίνακα με κολλημένες πάνω του αυτοκόλλητες ετικέτες με χειρόγραφα σημειώματα, ενώ η κίνηση γίνεται με μπακαλοτέφτεραΤα κόκκινα λαμπάκια αναβοσβήνουν μονίμως, όπως και τα φωτόσημα και ελιγμοσήματα στη γραμμή, τα οποία όμως είναι εκτός λειτουργίας.

Όταν το τρένο πατά στις γραμμές η ένδειξη κοκκινίζει στην οθόνη, αλλά «όταν γυρνάμε ένα ψαλίδι δεν σημαίνει ότι είναι ασφαλές». Το λαμπάκι του ψαλιδιού μπορεί να δείξει ότι δεν έχει «καθίσει» γιατί μπορεί να υπάρχει κάποια μηχανική βλάβη. Το σύστημα της τηλεδιοίκησης καλύπτει τη διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Στρυμόνα και από τη Σίνδο έως το Πλατύ, ενώ στο τμήμα από Στρυμόνα μέχρι Αλεξανδρούπολη δεν λειτουργεί η φωτοσήμανση.

Αποτέλεσμα της μη ολοκληρωμένης λειτουργίας της φωτοσήμανσης είναι η κίνηση και η διαχείριση των τρένων να γίνεται με τον ίδιο τρόπο όπως στην περίπτωση της μοιραίας αμαξοστοιχίας που οδήγησε στο πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο κίνδυνος ενός ατυχήματος αυξάνεται μετά τις 11 το βράδυ, όταν μένει ένας σταθμάρχης στη βάρδια λόγω έλλειψης προσωπικού. Σύμφωνα με τον Π. Πατσάβα πρέπει άμεσα να ολοκληρωθεί η φωτοσήμανση και να δοθεί σε λειτουργία το σύστημα ασφαλείας ATCS, αλλά και να εκπαιδευτεί το προσωπικό στις νέες τεχνολογίες.

Σχετικά θέματα

Απόψεις