Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Άλλο ένα «βραβείο ματαιοδοξίας» για τη σχολή του Α. Γεωργιάδη, «Ελληνική Αγωγή»

Από το info-war.gr (του Ανδρέα Κόσιαρη)

Με σημερινή της ανάρτηση στο Twitter, η «σχολή» του Άδωνι Γεωργιάδη και της συζύγου του, Ευγενίας Μανωλίδου, πανηγύρισε διότι δήθεν βραβεύτηκε ως «Καλύτερος Πάροχος Εκπαίδευσης Αρχαίας Ελληνικής 2022 – Νοτιοανατολική Ευρώπη» (Best Ancient Greek Education Provider 2022 – Southeast Europe), στα βραβεία Μικρών Επιχειρήσεων μιας κάποιας CorporateVision.

Η «βράβευση» αυτή θα ήταν από μόνη της εξαιρετικά αστεία: πόσοι «πάροχοι εκπαίδευσης αρχαίας ελληνικής» υπάρχουν στην ευρύτερη περιοχή της «Νοτιοανατολικής Ευρώπης» και πόση σημασία μπορεί να έχει ένα βραβείο σε αυτήν την κατηγορία;

Όμως, μια γρήγορη έρευνα θέτει το «γεγονός» στα σωστά του πλαίσια: η CorporateVision και τα βραβεία της είναι ένα ακόμα παράδειγμα των λεγόμενων «βραβείων ματαιοδοξίας» (vanity awards).

Για τα «βραβεία ματαιοδοξίας» έχουμε ξαναμιλήσει στο παρελθόν, με αφορμή τότε τη «βράβευση» του δημάρχου Αθηνών Κώστα Μπακογιάννη ως ενός «από τους 5 καλύτερους δημάρχους στην Ευρώπη» από μία νεοσύστατη διαφημιστική ΜΚΟ με έδρα την Κροατία. Το βραβείο του κ. Μπακογιάννη φυσικά δεν είχε κανένα αντίκρυσμα και περιεχόμενο, πέρα από το γεγονός ότι επέτρεψε στα φιλικά ΜΜΕ να το δημοσιοποιήσουν με πηχυαίους τίτλους.

Όπως είχαμε σημειώσει τότε, και όπως σημειώνει ο Άρης Χατζηστεφάνου σε ειδικό κεφάλαιο του βιβλίου του «Προπαγάνδα και Παραπληροφόρηση», η σχολή του Α. Γεωργιάδη μπορεί να χαρακτηριστεί ως πρωταθλήτρια στα «βραβεία ματαιοδοξίας», αφού το 2020 είχε λάβει πέντε ολόκληρα βραβεία στον ελληνικής έμπνευσης «διαγωνισμό» Educational Leaders Awards.

Εν έτει 2022, η «Ελληνική Αγωγή» αποφάσισε να επαναλάβει το κόλπο, αυτή τη φορά με ένα βραβείο από ξένη εταιρεία. Μόνο που δεν πρόσεξε (;) ότι η CorporateVision είναι πλέον γνωστή για τα ψεύτικα βραβεία της — ή μάλλον για τα αληθινά της βραβεία, που όμως πληρώνεις για να τα «παραλάβεις».

Το κόλπο της CorporateVision είναι γνωστό και χρησιμοποιείται από πολλές αντίστοιχες εταιρείες. Συχνά ξεκινά με δική τους πρωτοβουλία, στέλνοντας ένα mail με το οποίο σε ενημερώνουν ότι η εταιρεία σου είναι υποψήφια για κάποιο βραβείο τους. Σου ζητούν να συμπληρώσεις κάποια στοιχεία για την εταιρεία σου και κάποιες μέρες έπειτα σου ανακοινώνουν ότι «κέρδισες». Μόνο που για να απολαύσεις τα εύσημα της νίκης σου, πρέπει να πληρώσεις κάποια χρήματα ώστε αυτή να ανακοινωθεί στο booklet των βραβείων της CorporateVision.

Υπάρχουν μάλιστα και συγκεκριμένα «πακέτα», όπου πληρώνεις ένα ποσό για την αντίστοιχη προβολή της βράβευσής σου: το 2021, το Χάλκινο πακέτο των βραβείων κόστιζε 595 λίρες Αγγλίας, το Ασημένιο 995 λίρες και το Χρυσό 1895 λίρες. Το κάθε πακέτο είχε τα δικά του πρόσθετα: με το Χάλκινο είχες απλά μια σελίδα στο βιβλιαράκι των βραβείων, με το Ασημένιο είχες το σήμα σου στο εξώφυλλο, ενώ με το Χρυσό αγόραζες τίτλο και φωτογραφία στο εξώφυλλο.

Κρίνοντας από το γεγονός ότι το βιβλιαράκι των βραβείων 2022 της CorporateVision έχει στο εξώφυλλο τίτλο και φωτογραφία για την Ελληνική Αγωγή, μπορούμε ασφαλώς να υποθέσουμε ότι η «σχολή» του Άδωνι Γεωργιάδη καταξοδεύτηκε και αγόρασε το Χρυσό πακέτο.

Η CorporateVision σου «προσφέρει» επίσης για τα χρήματά σου προβολή στους υποτιθέμενα χιλιάδες ακολούθους της, είτε όσους είναι εγγεγραμμένοι να λαμβάνουν το newsletter της, είτε όσους την ακολουθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Βέβαια, στο Twitter για παράδειγμα, ο λογαριασμός της εταιρείας έχει μόλις 1543 ακολούθους*.

Μπορούμε επίσης με σχετική ασφάλεια να υποθέσουμε ότι η Ελληνική Αγωγή δεν βρέθηκε τυχαία στα βραβεία της CorporateVision. Μπορεί τέτοιου είδους εταιρείες να ψάχνουν συχνά για κορόιδα στέλνοντας mail, αλλά εξίσου συχνά τα κορόιδα πηγαίνουν μόνα τους σε αυτές, για να λάβουν ένα βραβείο το οποίο έχουν χρυσοπληρώσει και θα μπορούν στο μέλλον να επιδεικνύουν με υπερηφάνεια. Στην περίπτωση μάλιστα της Ελληνικής Αγωγής, η CorporateVision φαίνεται να δημιούργησε την κατηγορία «Καλύτερος Πάροχος Εκπαίδευσης Αρχαίας Ελληνικής» ειδικά για να βραβεύσει τη σχολή του Α. Γεωργιάδη. Το συγκεκριμένο βραβείο δεν υπήρχε στα περσινά βραβεία — πώς θα μπορούσε άλλωστε, ποιος διάολο βραβεύει κάθε χρόνο σχολές αρχαίων ελληνικών;

Αν η Ελληνική Αγωγή δεν προσέφερε εαυτόν για «βράβευση», αλλά απλά βρήκε στο inbox της ένα mail από την CorporateVision, τότε θα πρέπει ειλικρινά να χαρακτηριστούν οι υπεύθυνοί της αρκούντως ηλίθιοι. Η CorporateVision αναφέρεται μέχρι και στη σελίδα της wikipedia για τα «Vanity Awards», ενώ η μητρική της εταιρεία, AI Global Media Ltd, έχει τουλάχιστον άλλες 14 παρόμοιες εταιρείες που παρέχουν διαφημιστικό περιεχόμενο — ουσιαστικά, μουσαντένια βραβεία.

Συγχαρητήρια λοιπόν, στον υπουργό Ανάπτυξης και τη σύζυγό του, για τη βράβευση της σχολής τους. Αν μη τι άλλο, μπορούμε να πούμε ότι το αξίζουν.

*ΔΙΟΡΘΩΣΗ: Αρχικά εμπιστευτήκαμε (κακώς) ότι η «Ελληνική Αγωγή» ήξερε τον λογαριασμό της εταιρείας που της έδωσε βραβείο, κι έτσι θεωρήσαμε πως ο λογαριασμός στον οποίο η ίδια συνέδεε ήταν αυτός της CorporateVision. Μόνο που στην πραγματικότητα η Ελληνική Αγωγή συνέδεσε στον λάθος λογαριασμό. Η αρχική εκδοχή του κειμένου μας εδώ έγραφε: «έχει μόλις 68 ακολούθους και 138 δημοσιεύσεις, αν και είναι ενεργός από το 2009».

 

Πηγή: info-war.gr (του Ανδρέα Κόσιαρη) 

Σχετικά θέματα

Απόψεις