Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Βραζιλία: Η Ford κλείνει τρία εργοστάσια και απολύει 5.000 εργάτες

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Ford ανακοίνωσε τη Δευτέρα το κλείσιμο των τριών τελευταίων εργοστασίων της στη Βραζιλία στέλνοντας στην ανεργία σχεδόν..

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Ford ανακοίνωσε τη Δευτέρα το κλείσιμο των τριών τελευταίων εργοστασίων της στη Βραζιλία στέλνοντας στην ανεργία σχεδόν 5.000 εργαζόμενους.

«Η Ford θα διακόψει την παραγωγή (…), η πανδημία δεν έχει πάψει να αυξάνει το πλεονάζον παραγωγικό δυναμικό και η μείωση των πωλήσεων οδήγησε σε χρόνια μεγάλων απωλειών», ανέφερε η διοίκηση της εταιρείας σε δελτίο Τύπου που δημοσιοποίησε.

Η κίνηση αυτή θα επιτρέψει στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία σύμφωνα με την ίδια να εξοικονομήσει 4,1 δισεκ. δολάρια και να διαφυλάξει τα κέρδη προηγούμενων χρόνων. 

«Γνωρίζουμε ότι οι αποφάσεις αυτές είναι πολύ δύσκολες», όμως «είναι απαραίτητες» ώστε η επιχείρηση να γίνει «κερδοφόρα και βιώσιμη» ανέφερε ο πρόεδρος της Φορντ, ο Τζιμ Φάρλι, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας.

Τον Φεβρουάριο του 2019, η Φορντ έκλεισε το παλαιότερο εργοστάσιό της στη Βραζιλία, που απασχολούσε πάνω από 3.000 ανθρώπους, στο ιστορικό βιομηχανικό κέντρο Σαν Μπερνάρντου ντο Κάμπου, κοντά στο Σαν Πάουλου, στο πλαίσιο παγκόσμιας αναδιάρθρωσής της.

Ο Λάιλ Γουότερς, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της θυγατρικής της Φορντ στη Νότια Αμερική, διαβεβαίωσε ότι η επιχείρηση θα συνεργαστεί «με τα συνδικάτα», με τους «εργαζομένους» της και άλλους κοινωνικούς «εταίρους» για να βοηθήσει να αντιμετωπιστεί ο «δύσκολος αντίκτυπος» της απόφασης αυτής.

Η αυτοκινητοβιομηχανία διευκρίνισε ότι η παραγωγή θα σταματήσει «αμέσως» στις μονάδες της σε Καματσάρι (βορειοανατολικά) και Ταούμπατε (νοτιοανατολικά), καθώς και ότι δεν θα παράγονται παρά μόνο κάποια ανταλλακτικά για μερικούς μήνες, ώστε να εξασφαλιστεί η δυνατότητα να γίνονται σέρβις μετά τις πωλήσεις.

Το εργοστάσιο στο Οριζόντσι, στην πολιτεία Σεαρά (βορειοανατολικά), θα συνεχίσει να λειτουργεί «μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2021».

Η Ford Brasil δεν θα διατηρεί κατόπιν σε λειτουργία παρά μόνο την έδρα της διοίκησής της, το κέντρο έρευνας και ανάπτυξης και το πεδίο δοκιμών της.

Αντίθετα, ούτε τα εργοστάσια στην Αργεντινή, ούτε το σχέδιο να κατασκευαστεί εργοστάσιο στην Ουρουγουάη θα επηρεαστούν. Δεν θα τρωθούν οι δραστηριότητες σε άλλες χώρες της Λατινικής Αμερικής, διαβεβαίωσε η Φορντ.

«Ο τομέας της αυτοκίνησης γνωρίζει μεγάλες ανακατατάξεις τα τελευταία χρόνια. Η General Motors ιδίως παίρνει ενεργητικά μέτρα, αποσύρεται από αγορές που δεν έχουν νόημα με βάση το οικονομικό της σχέδιο. Η αποχώρηση της Φορντ από τη Βραζιλία επιβεβαιώνει ότι είναι έτοιμη να κάνει το ίδιο σε μη αποδοτικές αγορές», σχολίασε μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Καρλ Μπράουερ, αναλυτής του εξειδικευμένου ιστότοπου CarExpert.com.

Γενικά η Ford τα τελευταία χρόνια μειώνει την παραγωγή αυτοκινήτων τύπου σεντάν και χάτσμπακ κι επικεντρώνεται στην παραγωγή ανοικτών ημιφορτηγών, SUV και επαγγελματικών οχημάτων. Τα SUV τα τελευταία χρόνια αποσπούν τη μερίδα του λέοντος ως προς τις πωλήσεις νέων οχημάτων στις ΗΠΑ.

Η εταιρεία εξάλλου επιταχύνει την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ειδικά ενόψει της προσεχούς έναρξης των πωλήσεων του μοντέλου της Mustang Mach-E, ηλεκτρικού crossover.

 

Σχετικά θέματα

Απόψεις