Το πρωί της Τετάρτης 15 Νοέμβρη σε ειδική συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής θα συζητηθεί η πρόταση του ΚΚΕ για σύσταση εξεταστικής επιτροπής σχετικά με το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.
Την απόφαση έλαβε σήμερα στη συνεδρίασή της η Διάσκεψη των Προέδρων όπου η εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Τζάκρη δεν έχασε την ευκαιρία να επιτεθεί στο ΚΚΕ λέγοντας πως «είναι δεκανίκι της δεξιάς» σε μια προσπάθεια να εμποδίσει τη διερεύνηση των αιτιών και των αντίστοιχων πολιτικών και ποινικών ευθυνών, οι οποίες οδήγησαν στο έγκλημα στα Τέμπη, στο πλαίσιο της πολιτικής απελευθέρωσης και ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, που υπηρέτησαν μαζί με τη ΝΔ.
Πληρωμένη απάντηση έλαβε από τον εκπρόσωπο του ΚΚΕ Θανάση Παφίλη, ο οποίος επισήμανε ότι πάει πολύ να μιλάει για δεκανίκι ο ΣΥΡΙΖΑ, οι βουλευτές του οποίου, ψήφισαν τους μισούς νόμους της κυβέρνησης της ΝΔ ενώ στη διάρκεια της διακυβέρνησής του προώθησε την ίδια πολιτική. Είναι μια προσπάθεια για να συγκαλύψουν τις εγκληματικές ευθύνες τους για την πολιτική απελευθέρωσης των σιδηροδρόμων, τόνισε.
Στο ίδιο πνεύμα συγκάλυψης των ευθυνών του και το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ που σήμερα, κατέθεσε την δική του πρόταση για την σύσταση Προανακρατικής Επιτροπής, η οποία αφορά την περίοδο μετά το 2015, δηλαδή αφήνει εκτός την δική του διακυβέρνηση!!! Περιορίζει την όποια διερεύνηση στις κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ, και ειδικότερα τυχόν ποινικά αδικήματα που έχουν τελεστεί κατά την θητεία των πρώην υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, της ΝΔ, Κώστα Καραμανλή και του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστου Σπίρτζη.
Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για Προανακριτική Επιτροπή απαιτεί 151 ψήφους και μία πιθανή απόρριψη του αιτήματος για προανακριτική επιτροπή, μπορεί να οδηγήσει στο κλείσιμο του δρόμου για την απόδοση ποινικών ευθυνών, με βάση τον Κανονισμό της Βουλής που ορίζει ότι δεν μπορεί να υποβληθεί νέα πρόταση άσκησης δίωξης στηριζόμενη στα ίδια πραγματικά περιστατικά.
Από την άλλη, η πρόταση του ΚΚΕ για Εξεταστική απαιτεί 120 ψήφους και εξετάζει το σύνολο των πολιτικών και ποινικών ευθυνών και κατατέθηκε μετά και το σχετικό αίτημα του συλλόγου οικογενειών και συγγενών των 57 θυμάτων, ώστε να διερευνηθεί η υπόθεση σε βάθος, από το 1997, επί διακυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, οπότε και ξεκίνησε η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ με την εφαρμογή σχετικών ευρωπαϊκών οδηγιών ενώ και οι μετέπειτα κυβερνήσεις με νόμους και Προεδρικά Διατάγματα υπηρέτησαν την ίδια πολιτική.