Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Θεσσαλονίκη: Η κυβέρνηση προκαλεί και χαρίζει 85 εκ. σε κατασκευαστικούς ομίλους για έργο που δεν έγινε ποτέ!

"Προκλητικό δώρο της κυβέρνησης" καταγγέλλει το ΚΚΕ

Η κοινοπραξία Θερμαϊκή Οδός, στην οποία μετείχαν οι εταιρείες «Ακτωρ», «Boscalis» και «Archirodon Group», πρόκειται να λάβει 85 εκατομμύρια ευρώ για την περίφημη υποθαλάσσια αρτηρία που εξαγγέλθηκε την δεκαετία του 1990 και ακυρώθηκε το 2009. Θα λάβει, με την υπογραφή του υπ. Υποδομών, 85 εκατομμύρια ως αποζημίωση για ένα έργο που δεν έγινε ποτέ! 

«Η έγκριση του υπουργού Υποδομών για τη  δέσμευση 85 εκατομμυρίων ευρώ ως αποζημίωση προς την κοινοπραξία “Θερμαϊκή Οδός” (Άκτωρ Παραχωρήσεις (Ελλάκτωρ) – Archirodon – Boskalis) για την υποθαλάσσια αρτηρία η οποία δεν κατασκευάστηκε ποτέείναι ένα ακόμα παράδειγμα που δείχνει ότι ο λαός είναι συνεχώς πολλαπλά χαμένος στο πλαίσιο του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης. H ιεράρχηση, ο σχεδιασμός και η παραγωγή έργων υποδομών προχωρούν με γνώμονα τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων”, αναφέρει χαρακτηριστικά η η Κομματική Οργάνωση Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ

“Είναι τουλάχιστον προκλητικό ότι την ώρα που για τις λαϊκές ανάγκες δεν περισσεύει ευρώ χωρίς να έχει πέσει ούτε μισή φτυαριά για την υποθαλάσσια αρτηρία, οι κατασκευαστικοί όμιλοι της κοινοπραξίας θα λάβουν ένα τεράστιο ποσό. Πρόκειται για πόρους βγαλμένους από τη φοροληστεία του λαού, που αντί να δοθούν για πραγματικά αναγκαία έργα, θα κατευθυνθούν στα ταμεία των κατασκευαστικών ομίλων. Είναι ενδεικτικό πως σε περίπου 80 εκατομμύρια ευρώ εκτιμάται το κόστος για τα αντιπλημμυρικά έργα και παρεμβάσεις που χαρακτηρίζονται ως άμεσης προτεραιότητας από το νέο αντιπλημμυρικό masterplan της Θεσσαλονίκης, που κι αυτό εκπονήθηκε στη λογική κόστους – οφέλους. Αντίστοιχα πάνω από 20 σύγχρονα σχολεία θα μπορούσαν να κατασκευαστούν με αυτά τα χρήματα. 

Το έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας, προϋπολογισμού 462 εκατ. ευρώ, ήταν εξαρχής “κομμένο και ραμμένο” στις ανάγκες των ομίλων. Η σύμβαση του έργου προέβλεπε την απαγόρευση κατασκευής άλλων κυκλοφοριακών έργων στην περιοχή χωρίς τη συναίνεση της ανάδοχης κοινοπραξίας, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η κερδοφορία της από τα διόδια που θα εισέπραττε. Ταυτόχρονα ο σχεδιασμός του έργου είχε πλήθος αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον και στους ελεύθερους χώρους από όπου θα διερχόταν το υπέργειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου.

Ο λαός δεν έχει κανένα συμφέρον από το να βλέπει τις ανάγκες του να συνθλίβονται ανάμεσα στη Σκύλλα των αποζημιώσεων προς επιχειρηματικούς ομίλους και στη Χάρυβδη έργων και υποδομών υποταγμένων στο καπιταλιστικό κέρδος. Αντίθετα, έχει κάθε συμφέρον να διεκδικήσει έργα για την προστασία της ζωής και της περιουσίας του από πλημμύρες και σεισμούς, για υποδομές δημόσιας και δωρεάν Παιδείας και Υγείας, για ελεύθερους χώρους, πράσινο, προστασία του περιβάλλοντος”. 

Θυμίζουμε ότι το συγκεκριμένο φαραωνικό έργο αντιμετώπισε σωρεία ενστάσεων και προσφυγών από επιστημονικούς φορείς και φορείς των κατοίκων της πόλης, αφού διαπιστωνόταν ότι θα επιβάρυνε δυσανάλογα την καθημερινότητα των εργαζόμενων. Εν τέλει η θηριώδης σύμβαση καταγγέλθηκε το 2009 από την κοινοπραξία, η οποία ζητούσε από το Δημόσιο να πληρώσει όλες τις δαπάνες που έκανε από τον Ιούνιο του 2005, όταν αναδείχτηκε προσωρινός ανάδοχος. Διεκδικούσε συνολικά 410 εκατ. ευρώ. 

Τα 85 εκ. που θα πληρώσει το Δημόσιο ως μπουναμά στους εργολάβους είναι αποτέλεσμα συμβιβαστικής επίλυσης μεταξύ των δύο μερών! 

Και ο λογαριασμός στο λαό! 

Σχετικά θέματα

Απόψεις