Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Συλλαλητήριο σήμερα Τετάρτη 12 Μάη των μαθητών Εσπερινών ΓΕΛ-ΕΠΑΛ ενάντια στον αφανισμό τους

Εξω από το υπουργείο Παιδείας στις 6.30 μ.μ.

Αγωνιστικό ραντεβού έξω από το υπουργείο Παιδείας σήμερα Τετάρτη 12 Μάη στις 6.30 μ.μ. δίνουν οι μαθητές των Εσπερινών ΓΕΛ..

Αγωνιστικό ραντεβού έξω από το υπουργείο Παιδείας σήμερα Τετάρτη 12 Μάη στις 6.30 μ.μ. δίνουν οι μαθητές των Εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, κλιμακώνοντας τον αγώνα τους ενάντια στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ).

Μαθητές και εκπαιδευτικοί ζητούν την κατάργηση της ρύθμισης που προβλέπει ο νέος νόμος για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επιβάλλοντας Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και στα Εσπερινά Λύκεια.

Στο κείμενο διαμαρτυρίας των μαθητών του ΕΠΑΛ Ηρακλείου, τον Φλεβάρη σημείωναν:

 «Η Εσπερινή εκπαίδευση διώκεται, αφανίζεται και εξοβελίζεται επί της ουσίας η δεύτερη ευκαιρία στη δια βίου μάθηση». Αυτό σημειώνει στην ανοιχτή επιστολή τους μαθητές των εσπερινών σχολείων για την ελάχιστη βάση εισαγωγής που προβλέπει ο νέος νόμος του ΥΠΑΙΘ.

Με τη νέα πρόταση αυτή το νομοσχέδιο, αγνοεί πλήρως το λόγο και τον ρόλο ύπαρξης των Εσπερινών Λυκείων της χώρας έτσι όπως διαμορφώθηκε από το ν. 4547/18 άρθ. 105.Η Εσπερινή Εκπαίδευση διώκεται, αφανίζεται και εξοβελίζεται επί της ουσίας η δεύτερη ευκαιρία στη δια βίου μάθηση την οποία το ίδιο το υπουργείο ευαγγελίζεται.

Είμαστε μαθητές εργαζόμενοι, όπου πραγματικές ανάγκες, μας ανάγκασαν να διακόψουμε τις εγκύκλιες σπουδές μας σε μικρότερη ηλικία, και ενήλικες πια, εργαζόμενοι και συχνά και γονείς, αναζητούμε τη δικιά μας ευκαιρία για συνέχιση των σπουδών μας για να βελτιώσουμε την προσωπική και κοινωνική μας υπόσταση. Μέχρι, πριν το νέο νομοσχέδιο, ορθά ο νόμος, λαμβάνοντας υπόψη τη συνταγματική επιταγή για ισονομία και ευταξία, όριζε 1% επιπλέον θέσεις στα ΑΕΙ από τα Εσπερινά Λύκεια, με βάσεις που διαμορφώνονταν μέσα από πανελλήνιες εξετάσεις μεταξύ των μαθητών των Εσπερινών Λυκείων».

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
των Μαθητών Εσπερινών Λυκείων

Στις 23/4/2021, πραγματοποιήσαμε παράσταση διαμαρτυρίας, έξω από το Υπουργείο Παιδείας για την συνεχιζόμενη αδιαφορία και τον απόλυτο εμπαιγμό της ηγεσίας του, σε ό,τι αφορά στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής που προβλέπει, μεταξύ άλλων, το νέο νομοσχέδιο.

Παρά τις συνεχείς επιστολές και τις αλλεπάλληλες εκκλήσεις για έναν καρποφόρο διάλογο, προκειμένου η αρμόδια υπουργός να αφουγκραστεί την αγωνία που μας διακατέχει, είναι ολοφάνερο ότι το Υπουργείο συνέχισε επιδεικτικά να εμπαίζει τους μαθητές των Εσπερινών Λυκείων, κωλυσιεργώντας τον ορισμό μιας συνάντησης, μια ανάσα πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις. Αγνοώντας πλήρως τον λόγο και τον ρόλο ύπαρξης των Εσπερινών Λυκείων της χώρας έτσι όπως διαμορφώθηκε από το ν. 4547/18 άρθ. 105, επέλεξε να στερήσει το όνειρο και το δικαίωμα στη μόρφωση. Οι μαθητές των Εσπερινών Λυκείων και δη οι μαθητές που ήδη προετοιμάζονται, εν μέσω πανδημίας και στην μέση της σχολικής χρονιάς, για τις επερχόμενες πανελλήνιες εξετάσεις, αισθάνονται αιφνιδιασμένοι, βαθιά απογοητευμένοι, μα πάνω απ’ όλα κατάφωρα αδικημένοι.

Καλούμε,  λοιπόν, όλους τους μαθητές/εκπαιδευτικούς της Εσπερινής Εκπαίδευσης να στηρίξουν με όλες τις δυνάμεις τους τις αποφάσεις και τις κινητοποιήσεις μας και να δηλώσουν αρωγοί και συμπαραστάτες σ’ αυτή την προσπάθεια με κάλεσμα αγωνιστικό σε όλους τους αρμόδιους φορείς.

Η επιβολή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής αποτελεί ουσιαστικά τροχοπέδη στο ιδανικό της “δια βίου” μάθησης, η οποία είναι μια επιβεβλημένη ανάγκη στη σύγχρονη κοινωνία. Αν δεν το αναγνωρίζει η ίδια η κυβέρνηση, οφείλουμε να την κάνουμε να το  αναγνωρίσει,  εμείς.

Για πόσο ακόμα θα μένουμε αμέτοχοι απέναντι στα όσα αποφασίζονται χωρίς εμάς για εμάς; 

Πρέπει να δοθεί, λοιπόν, ένα ηχηρό μήνυμα στην κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας ότι δεν διαπραγματευόμαστε το μέλλον μας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Δηλώνουμε κατηγορηματικά, ότι όσο και να προσπαθούν για να μην ακουστεί η φωνή μας, δεν θα τα καταφέρουν. Έχουμε το δίκιο με το μέρος μας και τη δύναμη να το επιβάλλουμε.

ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Το Σύντομο Χρονικό του αγώνα των Σπουδαστών Εσπερινών Σχολείων εδώ

Τι ακριβώς συμβαίνει;

Με το νέο νόμο του ΥΠΑΙΘ με τίτλο: «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» επιχειρείται, ανάμεσα σε άλλα, η τοποθέτηση ταφόπλακας στα όνειρα των μαθητών των Εσπερινών Λυκείων για συνέχιση των σπουδών τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Έως σήμερα, η Πολιτεία, λαμβάνοντας υπ’ όψη την ιδιαιτερότητα της κατάστασης των μαθητών αυτών, είχε θεσπίσει  διατάξεις, προκειμένου να διευκολύνει την πρόσβασή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σύμφωνα με αυτές, οι μαθητές των εσπερινών λυκείων διαγωνίζονταν μεταξύ τους για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και σε κάθε σχολή εισάγονταν και ένα μικρό ποσοστό μαθητών των εσπερινών λυκείων, επιπλέον των εισαγομένων από τα ημερήσια λύκεια. Η πρακτική αυτή είχε ως αποτέλεσμα αρκετοί μαθητές των Εσπερινών Λυκείων – οι οποίοι, να επαναλάβουμε, φοιτούσαν στο σχολείο, ενώ εργάζονταν – να εισάγονται στα ΑΕΙ (και στα ΤΕΙ παλαιότερα) και να αποφοιτούν από αυτά. Οι διατάξεις αυτές εφαρμόστηκαν μέχρι και τη σχολική χρονιά 2019 – 2020. Στο πνεύμα αυτό, μάλιστα, ψηφίστηκε και δημοσιεύθηκε στις 21/12/2020, ο Ν. 4763 (ΦΕΚ 254Α), ο οποίος στο άρθρο 102 προβλέπει ότι «από το σχολικό έτος 2019 – 2020 δικαίωμα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω ειδικών διατάξεων για τα εσπερινά λύκεια έχουν όσοι φοίτησαν τρία πλήρη σχολικά έτη στο τριετές εσπερινό λύκειο κλπ».

Στον προαναφερθέντα, όμως, νόμο, προβλέπεται (άρθρο 2) ότι η ελάχιστη βάση εισαγωγής (ΕΒΕ) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι κοινή και για τους μαθητές των εσπερινών λυκείων και για τους μαθητές των ημερησίων λυκείων. Η θέσπιση κοινής ΕΒΕ και για τους μαθητές των εσπερινών λυκείων και για τους μαθητές των ημερησίων λυκείων θα αποτελέσει ανυπέρβλητο εμπόδιο στην εισαγωγή των μαθητών των εσπερινών λυκείων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς θα είναι αδύνατον οι μαθητές αυτοί να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις στις πανελλαδικές εξετάσεις τους απόφοιτους των ημερησίων λυκείων, για τον απλούστατο λόγο ότι, λόγω της εργασίας τους, δεν έχουν τη δυνατότητα να διαθέσουν τον ίδιο χρόνο με τους μαθητές των ημερησίων λυκείων για μελέτη και ούτε βέβαια να παρακολουθήσουν φροντιστηριακά μαθήματα.

Το παράδοξο είναι, όπως εύστοχα επισημαίνουν Σύλλογοι Καθηγητών Εσπερινών Σχολείων σε επιστολή τους, ότι το ίδιο ο προαναφερθείς νόμος που εξισώνει τις απαιτήσεις για την εισαγωγή  των εργαζόμενων μαθητών (μαθητών των εσπερινών λυκείων) με τους μη εργαζόμενους μαθητές (μαθητές ημερησίων λυκείων) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση περιλαμβάνει διευκολυντικές διατάξεις για την αποφοίτηση των εργαζόμενων φοιτητών από το Πανεπιστήμιο. Με άλλα λόγια, ενώ αναγνωρίζει την ιδιαιτερότητα της κατάστασης των εργαζομένων φοιτητών και τους διευκολύνει στην ολοκλήρωση των σπουδών τους, παρεμποδίζει την είσοδο των εργαζομένων μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Οι μαθητές του Εσπερινού ΓΕΛ Ηρακλείου, στη δική τους επιστολή με τίτλο «Μην πυροβολείτε το όνειρο…», σημειώνουν: «Ποια συνταγματική ισότητα επικαλούμαστε, όταν αναγκαζόμαστε να «αναμετρηθούμε» στις πανελλήνιες εξετάσεις με τους μαθητές των Ημερησίων Λυκείων; Ούτε επαγγελματικές υποχρεώσεις έχουν, ούτε οικογενειακές και επιπλέον διαθέτουν άφθονο χρόνο που τους επιτρέπει να παρακολουθούν και φροντιστηριακά μαθήματα. Πραγματικά δεν το κατανοούμε, δεν το ασπαζόμαστε και είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε το δικαίωμα μας στη μόρφωση. Είναι ένας πραγματικός φραγμός και μια κεκαλυμμένη τιμωρία για όσους μαθητές δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν στην εφηβική τους ηλικία τη Β/θμια εκπαίδευση». (από το alfavita.gr)

Το Κάλεσμα των μαθητών Εσπερινών ΓΕΛ-ΕΠΑΛ
στο συλλαλητήριο στις 12 Μάη

ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ 12 ΜΑΗ 2021

Αξιότιμοι
Συμμαθητές & Εκπαιδευτικοί Εσπερινών Λυκείων,
οργανωμένοι φορείς και μη,
αξιότιμοι βουλευτές,

Τον τελευταίο καιρό, τα Εσπερινά Λύκεια έρχονται αντιμέτωπα με την ανάλγητη πολιτική του Υπουργείου Παιδείας, η οποία πλήττει τους προερχόμενους από ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα μαθητές, όπως αυτοί των Εσπερινών Λυκείων, και ταυτόχρονα εισπράττουν τον απόλυτο εμπαιγμό στην προσπάθειά τους, για ένα δημοκρατικό και διεξοδικό διάλογο με τους ιθύνοντες της εκπαίδευσης.

Πρώτιστο μέλημα του Υπουργείου Παιδείας θα έπρεπε να αποτελεί η διαμόρφωση εκείνου του πανεπιστημιακού δυναμικού που θα συμβάλλει στην απελευθέρωση των δημιουργικών ιδιοτήτων και δυνατοτήτων των ανθρώπων και, κατά συνέπεια, στην πρόοδο των κοινωνιών.

Είναι ιδιαίτερα σημαντική η εξασφάλιση της δια βίου μάθησης μέσω νέων θεσμών της δημόσιας εκπαίδευσης έτσι ώστε κάθε εργαζόμενος, ανεξαρτήτως ηλικίας, να παρακολουθεί τις τεχνολογικές και επιστημονικές εξελίξεις στο τομέα του, να ανανεώνει τις γνώσεις του και τις επαγγελματικές του ικανότητες. Έτσι, θα πάψει το φαινόμενο της «αποειδίκευσης» που οδηγεί στην ανεργία, στην περιθωριοποίηση και στην αχρήστευση σημαντικού ανθρώπινου δυναμικού.

Παρά τη σωρεία επιστολών και τις αλλεπάλληλες εκκλήσεις, τόσο της Εσπερινής Εκπαίδευσης (εκπαιδευτικοί, μαθητές), όσο και οργανωμένων φορέων, Βουλευτών του ελληνικού κοινοβουλίου, το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να αγνοεί επιδεικτικά και εμάς, αλλά και τους ίδιους τους βουλευτές που εννοείται ότι συμπορεύονται. Να επισημάνουμε μάλιστα, ότι ένα τέτοιος νόμος, όπως ο 4777/21 που αφορά μεταξύ άλλων, και στην ενιαία Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (Ε.Β.Ε), θέτει απαγορευτικούς φραγμούς και εξισώνει τις απαιτήσεις για την εισαγωγή των εργαζόμενων μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με αυτές των μαθητών των Ημερήσιων Λυκείων, οι οποίοι κατά τεκμήριον εκκινούν από ένα πιο προνομιακό υπόβαθρο.

Για όλους τους προαναφερόμενους λόγους, καλούμε τους συμμαθητές μας, τους καθηγητές μας, τους οργανωμένους φορείς και μη που μας στηρίζουν από την αρχή, να σταθούν στο πλάι μας και να δηλώσουν αρωγοί σε αυτόν τον αγώνα, προκειμένου να δρομολογηθεί λύση.

Τους καλούμε να παρευρεθούν στις 12 Μαΐου 2021 στις 18.30 μ.μ, μαζί μας, έξω από το Υπουργείο Παιδείας, όπου θα πραγματοποιήσουμε συμβολική παράσταση διαμαρτυρίας, ζητώντας την εξαίρεσή μας από τη σχετική εξομοιωτική διάταξη, εξαίρεση η οποία θα επιφέρει κοινωνική δικαιοσύνη και ισονομία. Οι μαθητές και οι οργανώσεις έχουν περισσότερα μέσα για να ακουστεί η φωνή τους. Ίσως μάλιστα αυτή να είναι και η σημαντικότερη αλλαγή που επέρχεται: η δυνατότητα της κάθε κοινωνικής ομάδας να εκφραστεί και να εισακουστεί.

Με τιμή,

15μελή συμβούλια Εσπερινών ΓΕ.Λ και ΕΠΑ.Λ Ελλάδος

Απόψεις