Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Πρόστιμο μαμούθ 390 εκατ. ευρώ της ΕΕ στη Meta – Λίγες μέρες πριν η Meta εξαγόραζε δυναμικές start-ups στην Ευρώπη

Ένας σκληρός ανταγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη καθώς η Meta (Facebook και Instagram) συγκρούεται ανοιχτά με την Ευρωπαϊκή Ένωση. 

Ένας σκληρός ανταγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη στο πεδίο της τεχνολογίας όπου ο κολοσσός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης Meta (ελέγχει το Facebook και το Instagram) συγκρούεται πλέον ανοιχτά με την Ευρωπαϊκή Ένωση

Συγκεκριμένα, οι ρυθμιστικές Αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκριναν ότι η Meta ανάγκασε τους χρήστες της να αποδέχονται εξατομικευμένες διαφημίσεις παραβιάζοντας όμως έτσι την ευρωπαϊκή νομοθεσία (πρόκειται για την προστασία προσωπικών δεδομένων GDPR).

Η ευρωπαϊκή απόφαση, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και ένα πρόστιμο ύψους 390 εκατομμυρίων ευρώ (414 εκατομμυρίων δολαρίων), μπορεί τώρα να αναγκάσει τη Meta να προχωρήσει σε δαπανηρές αλλαγές στις διαφημιστικές της δραστηριότητές στην Ευρωπαϊκή Ένωση η οποία ξεχωρίζει όμως ως μια από τις μεγαλύτερες αγορές της.

Όμως, η σύγκρουση μεταξύ Meta και Ε.Ε. δεν αφορά μόνο στη νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων (GDPR), αλλά εντάσσεται σε έναν ευρύτερο πόλεμο για τον έλεγχο των νέων τεχνολογιών. Αρκεί να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με ρεπορτάζ τεχνολογικών ιστοτόπων, η Meta μόλις την προηγούμενη εβδομάδα (τελευταία του 2022) εξαγόρασε δύο δυναμικές start-ups που βρίσκονται στην Ευρώπη. Η μία εκ των δύο μάλιστα, καθαρίζει και επιθεωρεί ανεμογεννήτριες για να μην χρειάζεται να το κάνουν οι άνθρωποι, που σημαίνει ότι η Meta εισέρχεται και στην λεγόμενη «πράσινη ατζέντα» της Ε.Ε. 

NYT: Μεγάλη ήττα για τη Meta

Η Meta υπέστη σήμερα μια «μεγάλη ήττα», όπως αναφέρουν σε άρθρο τους οι New York Times. Μια «μεγάλη ήττα» η οποία θα μπορούσε να υπονομεύσει σημαντικά και τις – μέσω Facebook και Instagram – διαφημιστικές δραστηριότητες της εταιρείας στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με την αρμόδια Αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων της Ιρλανδίας (που λειτουργεί ως ο κύριος ρυθμιστής της Meta στην ΕΕ επειδή τα κεντρικά ευρωπαϊκά γραφεία της εταιρείας βρίσκονται στο Δουβλίνο), οι Αρχές της ΕΕ έκριναν ότι εντάσσοντας τη νομική συναίνεση (legal consent) στους όρους παροχής υπηρεσιών (terms of service) η εταιρεία ουσιαστικά ανάγκασε τους χρήστες να αποδέχονται εξατομικευμένες διαφημίσεις, παραβιάζοντας όμως έτσι την ευρωπαϊκή νομοθεσία (βλ. τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων – G.D.P.R).

Meta: Θα ασκήσει έφεση και θα δοκιμάσει τις αντοχές του GDPR

Η Meta, από την πλευρά της, ανακοίνωσε ότι θα ασκήσει έφεση κατά της ευρωπαϊκής απόφασης, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για έναν παρατεταμένο νομικό αγώνα που, όπως αναφέρουν οι NYTimes, πρόκειται να δοκιμάσει την ισχύ του G.D.P.R. αλλά και το πόσο επιθετικά χρησιμοποιούν οι ρυθμιστικές Αρχές τη νομοθεσία στην προσπάθειά τους να αναγκάσουν τις εταιρείες να αλλάξουν τις επιχειρηματικές τους πρακτικές.

Η ευρωπαϊκή απόφαση δεν διευκρινίζει ποιες ακριβώς κινήσεις θα πρέπει τώρα να κάνει η εταιρεία για να συμμορφωθεί. Η Meta θα μπορούσε να αρχίσει να επιτρέπει στους χρήστες της να επιλέγουν εάν θέλουν τα δεδομένα τους να χρησιμοποιούνται για τέτοιες στοχευμένες διαφημίσεις.

Ωστόσο, όπως σημειώνουν οι New York Times, εάν μεγάλος αριθμός χρηστών επιλέξει να μην κοινοποιήσει τα δεδομένα του, τότε η Meta θα χάσει αυτομάτως ένα διόλου ευκαταφρόνητο μέρος των εσόδων που έχει από τις διαφημίσεις.

Σημειώνεται ότι οι πρακτικές αυτές, για τις οποίες οι ευρωπαϊκές Αρχές επέβαλαν πρόστιμο στη Meta, συνέβαλαν ώστε η εταιρεία να έχει έσοδα ύψους 118 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021.  

 

Απόψεις