Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Περιορισμοί (!) στην επιβίβαση ΑΜΕΑ σε ΜΜΜ – Σάλος από τον νέο κανονισμό

Εντονες αντιδράσεις προκαλεί ο νέος κανονισμός για τα Δικαιώματα των Επιβατών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, που περιέχει εξαιρέσεις για τα..

Εντονες αντιδράσεις προκαλεί ο νέος κανονισμός για τα Δικαιώματα των Επιβατών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, που περιέχει εξαιρέσεις για τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα από την επιβίβαση σε αυτά.

Υπερασπιζόμενο το νέο κανονισμό, το υπουργείο Μεταφορών σε απάντησή του προς τις επικρίσεις  δικαιολογεί «κατ’ εξαίρεση», όπως υποστηρίζει, τη μη επιβίβαση των  ΑμΕΑ σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς!

Τι προβλέπει ο νέος κανονισμός

Το υπουργείο Μεταφορών σε ανακοίνωσή του παραδέχεται ότι επιτρέπει την εξαίρεση επιβίβασης σε ΑμΕΑ στα ΜΜΜ, αναφέροντας μεταξύ άλλων:

«Ο νέος Κανονισμός, όσον αφορά στα δικαιώματα των επιβατών, ορίζει ότι κάθε πολίτης, και ιδιαίτερα τα άτομα με αναπηρία ή άτομα με μειωμένη κινητικότητα, δικαιούνται να επιβιβαστούν, χωρίς καμία άμεση ή έμμεση διάκριση, στα δημόσια οδικά μέσα μεταφοράς (λεωφορεία, τρόλεϊ) και μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό και τραμ), καταβάλλοντας το εκ της νομοθεσίας οριζόμενο, ανά κατηγορία μεταφορικού μέσου, κόμιστρο. Κατ’ εξαίρεση, και προκειμένου οι μεταφορείς να συμμορφωθούν προς τις ισχύουσες απαιτήσεις ασφαλείας που ορίζει το διεθνές, ενωσιακό ή εθνικό δίκαιο και τις απαιτήσεις υγείας και ασφαλείας που ορίζουν οι αρμόδιες αρχές ή στις περιπτώσεις όπου ο σχεδιασμός του οχήματος ή η υποδομή, συμπεριλαμβανομένων των στάσεων λεωφορείων και των τερματικών σταθμών ή χώρων αφετηρίας, καθιστά αδύνατη την επιβίβαση, αποβίβαση ή μεταφορά του ατόμου με αναπηρία κατά τρόπο ασφαλή και λειτουργικά εφικτό, επιτρέπεται να αρνούνται να δεχθούν κράτηση, να εκδώσουν ή να παράσχουν κατ’ άλλο τρόπο εισιτήριο σε, ή να επιβιβάσουν άτομα λόγω αναπηρίας ή μειωμένης κινητικότητας».

Επιπλέον, το υπουργείο Μεταφορών, αναφέρει: «Όσον αφορά ειδικά στις υποχρεώσεις των μεταφορέων στις τακτικές υπεραστικές και διεθνείς γραμμές, καθώς και στις έκτακτες εθνικές και διεθνείς γραμμές με οδικά μέσα μεταφοράς, ο νέος Κανονισμός προβλέπει ότι οι εν λόγω μεταφορείς και τα όργανα αυτών δεν αρνούνται να δεχθούν κράτηση, να εκδώσουν ή να παράσχουν κατ’ άλλο τρόπο εισιτήριο σε, ή να επιβιβάσουν χωρίς επιπλέον κράτηση άτομα λόγω αναπηρίας ή μειωμένης κινητικότητας. Κατ’ εξαίρεση μόνο προβλέπεται δυνατότητα άρνησης της κράτησης, έκδοσης ή παροχής κατ’ άλλο τρόπο εισιτηρίου ή της επιβίβασης Ατόμου με Αναπηρία ή μειωμένης κινητικότητας, μόνο για συμμόρφωση προς τις ισχύουσες απαιτήσεις ασφαλείας που ορίζει το διεθνές, ενωσιακό ή εθνικό δίκαιο, ή τις απαιτήσεις υγείας και ασφαλείας που ορίζουν οι αρμόδιες αρχές και όταν ο σχεδιασμός του οχήματος ή η υποδομή, συμπεριλαμβανομένων των στάσεων λεωφορείων και των τερματικών σταθμών, καθιστά αδύνατο να πραγματοποιηθεί η επιβίβαση και η μεταφορά του κατά τρόπο ασφαλή και λειτουργικά εφικτό».

Με άλλα λόγια, αντί η παρούσα κυβέρνηση όπως και οι προηγούμενες να λάβουν μέτρα για την εκπλήρωση των υποδομών ασφαλείας των οχημάτων, των στάσεων και των τερματικών σταθμών, ώστε να μπορεί με τρόπο ασφαλή και λειτουργικό να πραγματοποιηθεί η επιβίβαση, μεταφορά και αποβίβαση των συμπολιτών μας με αναπηρία, η κυβέρνηση προωθεί κανονισμό εξαίρεσής τους! 

Σχετικά θέματα

Απόψεις