Πολιτική

Πάτρα: Υπόγεια σιδηροδρομική γραμμή – Νίκη του λαού της πόλης και του δημάρχου Κ. Πελετίδη

 «Eμείς σήμερα χαιρόμαστε, που έπειτα από το αίτημά μας, αλλά και τις προσπάθειές μας, φτάσαμε σε ένα αποτέλεσμα, το οποίο θα μείνει για πολλά χρόνια» δήλωσε ο δήμαρχος Πάτρας, Κώστας Πελετίδης, για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων, από το Ρίο, έως την περιοχή του Αγίου Διονυσίου της Πάτρας.

«Το έργο είναι πραγματικά τεράστιο, διότι παράλληλα με την υπογειοποίηση του τραίνου έχουμε τον προαστιακό, ενώ ταυτόχρονα χαιρόμαστε, διότι θα έχουμε πλέον και ένα γραμμικό πάρκο τεράστιας σημασίας που θα συμβάλλει στην αισθητική αναβάθμιση, αλλά και θα έχει και πρακτικό χαρακτήρα δηλαδή θα μπορεί κάποιος περπατήσει, ή να πάρει το ποδήλατό του από το Ρίο και να μπαίνει μέσα στην πόλη μας και να συνεχίσει τη διαδρομή του», συμπλήρωσε ο δήμαρχος και επισήμανε: «Είναι δεδομένο πως με την απόκτηση και της παραλιακής ζώνης και τις παρεμβάσεις που γίνονται, όντως η πόλη μας θα είναι μία άλλη πόλη, με τα χαρακτηριστικά της αλλάζουν προς το καλύτερο και προς το ομορφότερο».

Τα παραπάνω σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε στο κατά τη διάρκεια συνάντησης στο δημαρχείο της πόλης, με τον υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος σημείωσε ότι  «μετά την μελέτη που έγινε από την ΕΡΓΟΣΕ μπορεί να υλοποιηθεί τεχνικά το έργο της πλήρους υπογειοποίησης της γραμμής από το Ρίο μέχρι τον Άγιο Διονύσιο, δηλαδή σε μήκος 6,5 χιλιομέτρων». Για τη χρηματοδότηση του έργου είπε ότι  «έπειτα από διαπραγματεύσεις με τα αρμόδια όργανα της ευρωπαϊκής επιτροπής βρήκαμε τα απαραίτητα κονδύλια, δηλαδή 45 εκατομμύρια ευρώ που απαιτούνται πρόσθετα για αυτό το έργο». Σύμφωνα με τον Χρ. Σπίρτζη «περί τα τέλη Ιανουαρίου αναμένεται να έχουμε την προκήρυξη του διαγωνισμού για την υλοποίηση αυτού του έργου».

Παρόντες στη συνάντηση ήσαν και εκπρόσωποι των κατοίκων των περιοχών όπου θα υπογειοποιηθεί το τραίνο, εκφράζοντας την ικανοποίησή τους για το έργο, αφού ήταν κάτι που το ζητούσαν εδώ και αρκετό καιρό.

Ο υπουργός Υπουργός Υποδομών αναφέρθηκε και στην αξιοποίηση της έκτασης των 6,5 χιλιομέτρων κάτω από την οποία θα διέρχεται το τραίνο. Όπως ανέφερε, «θα υπάρχει μικτή επιτροπή από το υπουργείο Υποδομών, την ΕΡΓΟΣΕ και το δήμο Πατρέων, προκειμένου να συμφωνήσουμε το πώς θα αξιοποιηθεί αυτή η έκταση, φέρνοντας ως παράδειγμα την δημιουργία ποδηλατόδρομου, χώρων πρασίνου κα».

   Για τη  διέλευση του τραίνου από την περιοχή του Αγίου Διονυσίου, έως το νότιο λιμάνι, ο Χρ. Σπίρτζης είπε ότι «έχει παραδοθεί μελέτη στο δήμο Πατρέων και στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας που περιλαμβάνει και δύο γραμμές τραμ ή ελαφριού τρένου στον αστικό ιστό της πόλης» και πρόσθεσε: «Όλα αυτά είναι θέματα τα οποία θα τα κλείσουμε στις οριστικές μελέτες σε συνεργασία και πάλι με τον δήμο, με τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών και με τη Περιφέρεια». Όπως εξήγησε, «ο σχεδιασμός για μετά τον Άγιο Διονύσιο περιλαμβάνει αλλά 2,5 χιλιόμετρα υπογειοποίησης στο τμήμα που έχει παραχωρηθεί στο δήμο για να υπάρχει το θαλάσσιο μέτωπο και στην συνέχεια την σύνδεση του νότιου λιμανιού αλλά και την ύπαρξη έργων για το ελαφρύ τρένο μέσα στην πόλη».

Με πληροφορίες ΑΠΕ – ΜΠΕ

(Visited 3.271 times, 359 visits today)

Σχετικά Άρθρα

Ημεροδρόμος

Ημεροδρόμος

Send this to a friend