Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Οργή από τους συγγενείς των αγνοουμένων για το νέο εφοπλιστικό έγκλημα (ΦΩΤΟ)

(από 902)  Με την αγωνία για τους αγνοούμενους να εντείνεται και τις καταγγελίες των οικογενειών τους να επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται..

(από 902

Με την αγωνία για τους αγνοούμενους να εντείνεται και τις καταγγελίες των οικογενειών τους να επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται για ένα ακόμη έγκλημα που έχει την υπογραφή των εφοπλιστών και των κυβερνήσεων, συνεχίζονται οι προσπάθειες κατάσβεσης της πυρκαγιάς και οι έρευνες στο «Euroferry Olympia».

Στο εσωτερικό του πλοίου εξακολουθούν να υπάρχουν μικρές εστίες, πυκνοί καπνοί και υψηλές θερμοκρασίες, γεγονός που κάνει πολύ δύσκολη την έρευνα για τους αγνοούμενους, από τις δυνάμεις της ΕΜΑΚ. 

Σε δύο από τα καταστρώματα του πλοίου, όπου επιχειρούν με οξυγόνο και ειδικές στολές άνδρες της ΕΜΑΚ, το διοξείδιο του άνθρακα είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα. Για αυτό το λόγο, κάθε επιχείρηση για τον εντοπισμό αγνοουμένων δεν μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από 30 λεπτά, ενώ η ορατότητα είναι πολύ περιορισμένη.

Οι έρευνες των συνεργείων της ΕΜΑΚ μέσα στα γκαράζ του πλοίου εμποδίζονται από το γεγονός πως τα φορτηγά είναι κολλημένα το ένα δίπλα στο άλλο. Σύμφωνα με τις καταγγελίες των οδηγών, η εταιρεία για να κερδίζει περισσότερα ναύλα, δεν αφήνει ελεύθερο χώρο ανάμεσα στις νταλίκες. Αυτός είναι ένας επιπλέον λόγος που προφανώς δημιούργησε εμπόδια στην προσπάθεια των οδηγών να εγκαταλείψουν το γκαράζ. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Πυροσβέστες προχωράνε έρποντας στο γκαράζ.

Η σύζυγος του εγκλωβισμένου οδηγού Νίκου Μπεκιάρη, μιλώντας στο 902.gr μας είπε ότι έτσι όπως είχαν φορτωθεί οι νταλίκες «δεν μπορούσε να περάσει ούτε το χέρι ενός ανθρώπου», επικαλούμενη και τις μαρτυρίες άλλων οδηγών που την επιβεβαιώνουν. Αν ήθελε να βγει κάποιος από το φορτηγό του, «θα έπρεπε να σπάσει το τζάμι και να πηδήξει από οροφή σε οροφή», σημείωσε. 

«Αν δες σας αρέσει μείνετε στα φορτηγά»…

 
Πηγή: Associated Press

Oι καταγγελίες για τον τρόπο που φορτώνονταν στο πλοίο τα φορτηγά δεν είναι οι μόνες. Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των αυτοκινητιστών έχουν καταγγείλει ότι οι οδηγοί αναγκάζονται πολλές φορές να κοιμούνται στα φορτηγά, γιατί δεν επαρκούν οι καμπίνες, στις οποίες επικρατούν απαράδεκτες συνθήκες υγιεινής (κοριοί, ψύλλοι, βρώμικα κλινοσκεπάσματα). Με ευθύνη δε των εργοδοτών, οδηγοί και συνοδηγοί ταξιδεύουν με ένα εισιτήριο, με αποτέλεσμα ο ένας να παραμένει στο φορτηγό κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Η σύζυγος του εγκλωβισμένου οδηγού Νίκου Μπεκιάρη μας είπε πως «δεν υπήρχαν καθόλου καλές συνθήκες υγιεινής στο πλοίο».  Σε συνθήκες πανδημίας, στις καμπίνες υπήρχαν τέσσερα άτομα, «τα κλινοσκεπάσματα ήταν γεμάτα ψήλους και κοριούς» και «η τουαλέτα πανβρώμικη». Υπήρχαν οδηγοί «που προτιμούσαν να κάνουν την ανάγκη τους σε μπουκάλι» παρά στις τουαλέτες, ανέφερε. 

Όταν οι οδηγοί έκαναν παράπονα για αυτή την κατάσταση, η απάντηση ήταν «αν δεν σας αρέσει πηγαίνετε στα φορτηγά σας», όπως μας είπε η Βάνα Μπεκιάρη. 

Καταγγελίες για ελλείψεις στην πυρασφάλεια

 
Πυρασφάλεια: Ανεπαρκής. Καθαριότητα: Βρώμικο. Υγειονομικές εγκαταστάσεις: Δεν τηρούνται σωστά. Εξαερισμός: Οχι όπως απαιτείταιΠυρασφάλεια: Ανεπαρκής. Καθαριότητα: Βρώμικο. Υγειονομικές εγκαταστάσεις: Δεν τηρούνται σωστά. Εξαερισμός: Οχι όπως απαιτείται

Τουλάχιστον από το 2018 δεν υπάρχει επιθεώρηση που να έχει γίνει και να μην έχει καταγράψει προβλήματα στα συστήματα πυρασφάλειας του πλοίου! Σωρός είναι και οι παρατηρήσεις για τις υγειονομικές εγκαταστάσεις, τους χώρους διαμονής των επιβατών, ακόμα και τα τρόφιμα και την τροφοδοσία. Ολα αυτά συντείνουν στο ότι πρόκειται για πλοίο όχι απλά υποσυντήρητο, αλλά επικίνδυνο. Παρ’ όλα αυτά, οι αρμόδιες αρχές και οι νηογνώμονες το προμήθευαν με πιστοποιητικά αξιοπλοΐας και ταξίδευε κανονικά.

Υπενθυμίζεται ότι η τελευταία επιθεώρηση έγινε στις 16 Φλεβάρη, δύο μέρες πριν αποπλεύσει για το τελευταίο του ταξίδι, όπως αποκάλυψε ο «Ριζοσπάστης του Σαββατοκύριακου». Στον έλεγχο διαπιστώνεται στο «Πιστοποιητικό και Τεκμηρίωση – Εγγραφα Επιχειρησιακό Φυλλάδιο πυρασφάλειας» ότι είναι «ελλιπές». Επίσης γίνονται παρατηρήσεις για προβλήματα στις εγκαταστάσεις υγιεινής, στον εξαερισμό, ακόμα και στο φαγητό, και ρητά λέγεται ότι ήταν βρώμικο. Ωστόσο, το πλοίο πήρε άδεια απόπλου κανονικότατα!

 

Οι διασωθέντες ανέρχονται σε 280 άτομα, επιβάτες και πλήρωμα, 10 άτομα φέρονται να αγνοούνται, ενώ εντοπίστηκε νεκρός ένας 58χρονος Έλληνας οδηγός.

Οι αγνοούμενοι είναι δύο Έλληνες, 7 Βούλγαροι και ένας Τούρκος. 

Διαμαρτυρία ναυτεργατικών σωματείων την Τετάρτη στο υπουργείο Ναυτιλίας

 
Πηγή: Associated Press

Την ίδια ώρα, πλατύ κάλεσμα στους ναυτεργάτες, τους οδηγούς φορτηγών, τα σωματεία να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση – διαμαρτυρία την Τετάρτη 23 Φλεβάρη, στις 12 το μεσημέρι, στο υπουργείο Ναυτιλίας για το εφοπλιστικό έγκλημα στο «Euroferry Olympia» απευθύνουν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ-«ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»- ΠΕΕΜΑΓΕΝ, τονίζοντας «όχι άλλο αίμα εργατών για τα κέρδη των εφοπλιστών».

Τα ναυτεργατικά σωματεία επαναλαμβάνουν «τα σοβαρά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν για την πυρκαγιά στο πλοίο και απαιτούν να ελεγχθεί αυστηρά η τήρηση των κανόνων ασφαλούς ναυσιπλοΐας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Πηγη: 902

Σχετικά θέματα

Απόψεις